Asielzoekers/ allochtonen toelaten in je winkel

Jelle

Bericht door Jelle »

Ik begrijp dat er ook geen twee madelieven naar binnen mogen:,:,:,
stephan

Bericht door stephan »

Volgens mij wordt er veel te veel naar huidskleur gekeken.
Huidskleur doet er helemaal niet toe. Maar als iemand iets doet wat niet mag, moeten daar passende maatregelen voor worden genomen.
En vluchtelingen die naar Nederland komen, met een goede rede, die zijn van harte welkom. Maar zodra het in het land weer veilig is, moeten die mensen gewoon weer terug.
Maar dat gebeurd vaak niet.
Adje

Bericht door Adje »

Winkeliers vervolgd voor discriminatie asielzoekers

Uitgegeven: 20 december 2002 20:38

ZUTPHEN - Het openbaar ministerie in Zutphen gaat drie winkeliers uit Wapenveld vervolgen wegens discriminatie van asielzoekers. Na een diefstal hingen zij afgelopen zomer bordjes op met de mededeling dat er maar één asielzoeker per keer naar binnen mocht.

Daarmee wilden de winkeliers, eigenaren van een slijterij en een electronicawinkel, winkeldiefstal voorkomen. De bordjes werden later op aandringen van politie en justitie verwijderd. In Wapenveld is sinds maart een asielzoekerscentrum (AZC) met 570 bewoners gevestigd. Burgemeester W. Hoornstra van de gemeente Heerde, waar Wapenveld onder valt, zei de bordjes hoogst verwerpelijk te vinden. Ook voor de komst van het AZC kwam winkeldiefstal al voor.

De drie winkeliers moeten zich op 20 februari voor de kantonrechter in Apeldoorn verantwoorden.

De eigenaresse van de plaatselijke slijterij is niet geschrokken van het besluit van het OM. "We wachten de zaak geduldig af. Ik ben mij van geen kwaad bewust", zegt R. Herfkens. "Het bordje was bedoeld om de gemeente wakker te schudden dat er meer veiligheid op straat moest komen. Na de commotie is dat gebeurd. Dus ons doel is bereikt."
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Dat die winkeliers vervolgd worden nu is echt diep en diep triest. We leven o.a. in een omgekeerde wereld. Het lijkt erop dat de overheid criminaliteit begint te promoten. Laatst die twee AH medewerkers, nu dit weer.

En de crimineel gaat zoals gewoonlijk weer vrijuit. Zijn te moeilijk te pakken. Pfffff, walchelijk :(:(:(:(:( Ze hebben wel tijd om je te bekeuren voor 5 kilometer te hard. Dat leverd geld op zonder er moeite voor te doen.

tukkertje
Billy
Berichten: 1740
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:49
Locatie: NL

Bericht door Billy »

multi-culturele samenleving!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


:mad2::mad2::mad2::mad2::mad2::mad2::mad2::mad2::mad2::mad2::mad2::mad2:


En waar het OM tegenwoordig mee bezig is snap ik ook niet helemaal meer.


tja.. ik weet het ineens

:eur:eur:eur:eur:eur:eur:eur

het percentage blanken in de gevangenis moet omhoog want het word daar steeds donkerder!!:mad2::mad2::mad2:

dat zit er natuurlijk achter!:sne:sne:sne
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Quazzy

Bericht door Quazzy »

Ik moet zeggen dat ik hard schrik als ik deze topic eens doorlees. Even twee gruwelijke uitspraken op een rijtje:
het percentage blanken in de gevangenis moet omhoog want het word daar steeds donkerder
De echte asiel zoekers kunnen zo'n reis niet betalen en zijn hier ook bijna niet. Alleen criminelen kunnen zo iets.
Gruwelijk! Denk eens na wat je zegt!
Juist als christen zouden wij moeten weten hoe het voor allochtonen voelt om in Nederland te komen. Want is niet een van de pijlers van het Christelijke geloof dat deze wereld niet ons werkelijke Vaderland is? Maar enig blijk van compassie is sommige mensen vreemd.

Afgelopen zomer ben ik in een AZC geweest. Wat ik daar zag vond ik in en in triest. Natuurlijk mogen mensen blij zijn dat ze als vluchteling hier in Nederland terecht kunnen, maar zouden wij de procedure niet iets prettiger kunnen maken? Ik heb gezinnen met meerdere kinderen zien wonen op een kamer die kleiner is dan mijn slaapkamer. Procedures die zeven jaar konden duren en waarna je nog teruggestuurd kon worden (dus na 7 jaar doelloos van dag naar dag geleeft te hebben, zonder werk of andere invulling van je leven) Mensen mogen niet werken, dus krijgen een "uitkering". Met deze "uitkering" leven ze ver onder de armoedegrens, dus net genoeg om in de dagelijkse levensbehoeften te voorzien (met nadruk op net) Er is niets voor ze te doen, dan doelloos rondlopen op een dag.

Begrijp me goed, ik praat geen criminaliteit goed, maar ik denk toch dat er algemeen bekend mag worden beschouwd dat als iemand geen geld heeft en te veel tijd, er een grotere kans bestaat dat deze op het slechte pad geraakt? Het Nederlandse asielbeleid faalt!
Adje

Bericht door Adje »

Je hebt helemaal gelijk, Quazzy. Het is gewoon waar dat er onder christenen veel meer 'rascisten' huizen, dan onder niet-christenen. Dit, doordat we veel minder met buitenlanders omgaan, door onze beschermde opvoeding.

Mensen die het hardst roepen over criminaliteit, zijn ook de mensen die het meest aan de zijlijn staan. Wat doe jij zelf nu werkelijk om het probleem te verhelpen? Bezoek je weleens mensen in een AZC, geef je taalcursussen, verdiep je je in de cultuur van mensen die hier heus niet voor de lol zijn? Natuurlijk weet ik dat er veel gekleurde Nederlanders zijn die zich niet helemaal goed gedragen hier, maar moeten we de fout niet allereerst bij onszelf zoeken? En dan nog wat: die 'criminelen' behoren vaak tot dezelfde bevolkingsgroep. Waarom dat al die mensen uit Kameroen, Afghanistan, Sierra Leone, Ethiopie etc. over dezelfde kam geschoren?
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Beste Adje,

Geef mij eens een goeie reden dat ik me moet verdiepen in hun cultuur. Dat zou ik doen ja als ik daar zou gaan wonen. Dan zou ik me verdiepen in hun cultuur.

Ben het overigens met Quazie eens dat het asielbeleid hier in Nederland ernstig faalt. Laten ze maar eens eerst al de criminele asielzoekers en illegalen het land uitzetten. Dan waren we al van een hele hoop ellende verlost.


tukkertje
Adje

Bericht door Adje »

Veel, wat jij noemt 'criminele asielzoekers' zijn derde-generatie-'allochtonen', en dus voluit Nederlander. Mensen die het in hun eigen land rot hebben worden hier niet zomaar crimineel. Eruit zetten kan dus niet. Wat betreft illegalen ben ik het met je eens, dat er een strenger uitzetbeleid moet komen.

Waarom je je in hun cultuur zou verdiepen? Om ze beter te begrijpen misschien? Of moet alle moeite om te integreren van hun kant komen? Ben je uberhaupt weleens in een AZC geweest? En meen je dan te mogen oordelen over mensen die hier ook liever niet zitten?

Zeker LPF gestemd?

(en geef aub ook eens antwoord op de rest van m'n vorige posting. Of komt dat te dichtbij?)

[Veranderd op 23/12/02 door Adje]
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Dit is echt een heel moeilijk vraagstuk. Wanneer doe je het goed.
Op die vraag of ik wel eens in een AZC geweest ben, ja daar ben ik geweest. En waarom, wil je mischien ook wel weten. Nou, omdat de fiets van mij vrouw gejat was. En raad eens, ja die stond daar netjes naast een caravan ( tip van de politie om daar maar eens te gaan kijken). Elke week staat het hier in de krant. Gestolen dit gestolen dat, door een inwoner van Markelo staat er dan bij. Die "inwoners"zijn dus de asielzoekers. Dat gajus jat alles wat maar los en vast zit. Moet je voor de gein eens 's nachts rond 12 uur langs het AZC rijden. Raar, dan zie je allemaal auto's staan met karretjes, achterkleppen los. :mad::mad:
Daar wordt dus niet zomaar een beetje gepraat met elkaar.

Wil natuurlijk niet zeggen dat elke asielzoeker zo is. Echt niet, maar 80% van die mensen zijn zo illegaal en crimineel als het maar kan. deze mensen moeten het land uit. Dan blijft er 20 % goeie en echte asielzoekers over. Die moeten we voorthelpen. Dat is onze taak. Maar niet die profiteurs, criminelen etc.



tukkertje
Elzi

Bericht door Elzi »

Ik heb deze discussie globaal doorgelezen. Het spijt me als ik iets dubbel zeg, of als ik iets helemaal verkeerd begrijp. Ik ben hier nog niet zo heel erg lang.

Sorry Tukkertje,
Dat gajus jat alles wat maar los en vast zit.
Ik denk niet dat je dit zomaar kan zeggen. Ik heb gewerkt bij een bedrijf dat voor het overgrote deel uit allochtoon bestaat, maar ik geloof dat geen van allen tot dat gajus behoort waarover jij het hebt!!!!
Wil natuurlijk niet zeggen dat elke asielzoeker zo is. Echt niet, maar 80% van die mensen zijn zo illegaal en crimineel als het maar kan.
Waar grond jij dit op? Heb je een rapport bij de hand?
Wat denk jij, hoe het zou komen dat deze mensen zo crimineel worden? Ik geloof zeker dat er zoveel buitenlanders zijn die zo gemaakt worden. Net zoals ik ergens gelezen heb (dit forum?). Wat wil je, die mensen zitten hutjemutje met het hele gezin in de kamer, moeten van een uitkering leven (of krijgen ze banen aangeboden :sleep: ?), hebben geen zier te doen...
Je begrijpt zelf wel dat dit leven hele dagen door tot criminaliteit leidt.

Ik krijg het gevoel dat hier elke asielzoeker wordt beschreven als verkeerd, lui, slecht, crimineel, jatter enz. wat ik heel verkeerd vind!!!, want reken maar: als je met deze mensen praat zul je zien hoeveel er niet graag een baan willen hebben!

Verder, illegalen zouden we zeker het land uit moeten zetten, voor zover dat nog niet in volle gang is.



Elzi

[Veranderd op 24/12/02 door Elzi]
Plaats reactie