Hogere tarieven openbaar vervoer

Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Ik vind die 10% echt niet zo erg. Kwalitieit en kwantiteit in dit geval, en ook nog eens goedkoop gaan helemaal niet samen. Je moet als NS toch iets doen. De stelling is nogal vaag. Bestaat er ook een financiele doorrekening? Zo te zien niet.

Een andere vraag is deze: Heeft de NS nog wel bestaansrecht? In een tijd waarin iedere minuut kostbaar is, kan je nu eenmaal niet met 5 minuten vertraging tevreden zijn. Dat is namelijk 5 minuten te laat, en eventueel huilsessies op kindercreches ed. omdat mamma er nog niet is.
Dit brengt mij op een ander punt. ?Ik neem principieel een vroege trein, omdat ikzelf vertraging incalculeer. Allereerst een trein vroeger om een lekke fietsband of een metro te kunnen compenseren, en bovendien een trein die mij garandeert op[ tijd op de Uithof te laten komen.
Waarschijnlijk is deze levenswijze voor bijna geen enkele drukbezette Nederlander na te volgen. Misschien omdat ze te veel in de file staan? Wie weet.
madelief

Bericht door madelief »

En ik maar van mn honger loontje mn treinkaartjes betalen. Als de overheid echt de mensen in de trein wil hebben dan moeten ze het goedkoper maken hoor.
pingpongbal

Bericht door pingpongbal »

:,:,:, ik mag lekker gratis met mijn OV!!!
Maar....... in het weekend moet ik wel 60% betalen. Dus van mij hoeft de prijs niet verder omhoog.

Nou we het toch over de NS hebben, ik vind dat veel mensen overdrijven. Ik reis nu meer dan een jaar naar Rotterdam met de trein en heb echt nog niet zoveel problemen gehad. Ja, de trein heeft wel eens wat vertraging, maar vind je het gek dat hij niet op tijd kan vertrekken als al die dringende mensen niet eens eerst de mensen uit de trein laten gaan...

De afgelopen week was het wel een paar keer raak, aanrijdingen en kapotte bovenleidingen, maar wat kunnen die conducteurs daar aan doen? Terwijl veel mensen hun de schuld geven.

Ik ben 's morgens in de spits nog altijd sneller en met minder ergernis in Rotterdam dan wanneer ik met de auto zou gaan hoor... :o
Olli

Bericht door Olli »

Ja, pingpongbal je hebt gelijk. Ik reis bijna elke week van Gouda naar Dronten, en ik heb ook weinig ellende met de trein.
Ja, bij Ermelo is het nog wel eens raak. Omdat daar nog wel eens mensen voor de trein springen.
Maar daar kan de NS ook niets aan doen.
Plaats reactie