Begrafenissen in Australië live op internet

Plaats reactie
The Critical Brother

Begrafenissen in Australië live op internet

Bericht door The Critical Brother »

SYDNEY - Australische begraafplaatsbeheerders willen begrafenissen voortaan via het internet uitzenden om tegemoet te komen aan de vraag van mensen die niet op de ceremoniële plechtigheid aanwezig kunnen zijn. Dat meldden verschillende Australische media dinsdag.

In Perth hebben ze al ervaring met digitale begrafenissen. De twee grootste begraafplaatsen hebben twee begrafenissen via het internet uitgezonden. Een was bestemd voor verwanten van de overledene in Canada, de andere voor internetgebruikers in het Midden-Oosten.

Bedoeling van de nieuwe praktijk is dat de rouwende familieleden en vrienden een code krijgen waarmee ze de begrafenis van hun verwant live kunnen volgen. Het totale prijskaartje voor vijftig rouwende surfers bedraagt ongeveer 110 Australische dollar of 61 euro.

De webcams zullen in de kerk en op het kerkhof worden opgesteld. Om gedetailleerde beelden te kunnen maken van de lijkstoet, de kist en de mensen die tijdens de viering voorlezen, zijn de camera's uitgerust met zoom-, pan- en tiltfuncties.

Wat vinden we hier van?

The Critical Brother (die nog wel tijd maakt om een begrafenis bij te wonen hoor!)
ViperLodge
Contacteer:

Bericht door ViperLodge »

Valt dit niet een beetje in het hedendaags gebeuren ?
Ik bedoel, tegenwoordig zie ik zoveel film / foto camera's op begravenissen / crematies.
Het enige verschil is dat je nu "live" kunt kijken, waar je anders bij ome jan een avondje film komt kijken.
Ik ken genoeg verhalen van mensen, die op een ander continent wonen, die een band krijgen toegestuurd.

Greets Vipie :eur (niet van breedband crematies)
Olli

Bericht door Olli »

Op zich is het wel nuttig. Als je inderdaad familie hebt wonen ergens heel ver weg. En het is niet mogelijk om te komen, is het een mooi alternatief.
Madtice

Bericht door Madtice »

Ik vind het ook wel een goed systeem... en het is goedkoper dan een ticket kuwait - Australie... denk ik.
Plaats reactie