Sorry maar wat heb je eraan als je de Heere Zelf niet mee komt, dan kan een predikant huilen bestreden worden maar de gemeente blijft dood, ik verlang veel meer naar het wederbarende werk vamde Heilige Geest, Die maakt van dood levend een huilende dominee misschien wat ontroering geven, maar meer niet.KGPHP schreef:Nou, daar moeten we inderdaad maar naar verlangen.-DIA- schreef:Laten we dan on-topic gaan: Wat ik tegenwoordig niet veel meer zie is een wenende predikant voor de kansel. Een man die van alle kanten besprongen wordt door de vorst der duisternis. Toch zijn die er ook nog. En nee, geen krokodillentranen!
Naar die herders die besprongen worden door de satan.
Stil gebed van predikant
Re: Stil gebed van predikant
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Eens, mijn berichtje was dan ook wat cynisch bedoeld.liz boer schreef:Sorry maar wat heb je eraan als je de Heere Zelf niet mee komt, dan kan een predikant huilen bestreden worden maar de gemeente blijft dood, ik verlang veel meer naar het wederbarende werk vamde Heilige Geest, Die maakt van dood levend een huilende dominee misschien wat ontroering geven, maar meer niet.KGPHP schreef:Nou, daar moeten we inderdaad maar naar verlangen.-DIA- schreef:Laten we dan on-topic gaan: Wat ik tegenwoordig niet veel meer zie is een wenende predikant voor de kansel. Een man die van alle kanten besprongen wordt door de vorst der duisternis. Toch zijn die er ook nog. En nee, geen krokodillentranen!
Volgens mij ben ik ongeveer van jouw leeftijd DIA.-DIA- schreef:Laten we dan on-topic gaan: Wat ik tegenwoordig niet veel meer zie is een wenende predikant voor de kansel. Een man die van alle kanten besprongen wordt door de vorst der duisternis. Toch zijn die er ook nog. En nee, geen krokodillentranen!
Ik kan mij niet heugen dat ik ooit een predikant huilend voor de kansel heb zien staan. In het heden niet en ook in het verleden niet.
Zoals ik ook tot een paar jaar terug nog nooit een (gast)predikant geknield voor de kansel heb gezien.
-
Huilen heb ik ook maar bij 1 predikant meegemaakt.
Wel meerdere keren dominees meegemaakt die volliepen bij het spreken over de goedheid van hun Meester en met een brok in de keel op de preekstoel stonden!
Wel meerdere keren dominees meegemaakt die volliepen bij het spreken over de goedheid van hun Meester en met een brok in de keel op de preekstoel stonden!
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Dat is ook niet te maken, maar het kan wel voorkonen dat een predikant zichtbaar (meestal is dat voor de gemeente onzichtbaar) zo door de satan op de zeef wordt gebracht dat het te zien is. Dat was dan wel het geval als er de ernstigste boodschappen in het midden van de gemeente moest worden gelegd. We merken wel dat de aanvallen van de vorst de duisternis hierin minder lijken te worden. Zou dat misschien geen verband houden dat de overste dezer wereld er niet zo'n groot gevaar meer in ziet?Adje schreef:Volgens mij ben ik ongeveer van jouw leeftijd DIA.-DIA- schreef:Laten we dan on-topic gaan: Wat ik tegenwoordig niet veel meer zie is een wenende predikant voor de kansel. Een man die van alle kanten besprongen wordt door de vorst der duisternis. Toch zijn die er ook nog. En nee, geen krokodillentranen!
Ik kan mij niet heugen dat ik ooit een predikant huilend voor de kansel heb zien staan. In het heden niet en ook in het verleden niet.
Zoals ik ook tot een paar jaar terug nog nooit een (gast)predikant geknield voor de kansel heb gezien.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Oké dat is het nadeel als je niet face to face praatKGPHP schreef:liz boer schreef:Sorry maar wat heb je eraan als je de Heere Zelf niet mee komt, dan kan een predikant huilen bestreden worden maar de gemeente blijft dood, ik verlang veel meer naar het wederbarende werk vamde Heilige Geest, Die maakt van dood levend een huilende dominee misschien wat ontroering geven, maar meer niet.KGPHP schreef:Nou, daar moeten we inderdaad maar naar verlangen.-DIA- schreef:Laten we dan on-topic gaan: Wat ik tegenwoordig niet veel meer zie is een wenende predikant voor de kansel. Een man die van alle kanten besprongen wordt door de vorst der duisternis. Toch zijn die er ook nog. En nee, geen krokodillentranen!
Eens, mijn berichtje was dan ook wat cynisch bedoeld.
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?