Huwelijks inzegening WA en Maxima

bloob

Bericht door bloob »

Volgens mij was het ook alleen maar voor de show. Het geeft namelijk wel sfeer, in de kerk trouwen. Dat heeft toch iets stijlvols.
Ik heb de hele preek nog niet gelezen, alleen dat stuk wat in die extra bijlage stond.
Ik hoorde echter dat die ds. gezegd moet hebben: De God van Abraham, Mozes en Jezus. Kan iemand mij vertellen of dit waar is? Heeft hij dit letterlijk gezegd. Als dt zo is, dan is denk ik voor iedereen wel duidelijk dat die man werkelijk een dwaalleraar is. Iemand die zegt dat Jezus geen God is, is geen dominee, geen dienstknecht van God.
Ja, dat heeft hij gezegd. Maar ís dat dan ook niet zo? DAt God ook de God is van Jezus? Als je zegt dat de Vader ook de God is van Jezus, loochen je dan de Godheid van Jezus? Dat vraag ik me af. De Heere Jezus zegt toch ook zelf "Mijn God, Mijn God, waarom verlaat Gij MIJ?
dus de link die jij nu legt... zeggen dat God de God is van Jezus en het ontkennen van de Godheid van Jezus ontgaat mij nu even.
Behoorlijk ingewikkeld, eigenlijk.
Pied

Bericht door Pied »

Trouw sluit het verslag van de kerkdienst als volgt af:
Niemand had ergens aanstoot aan hoeven nemen. In een trouwdienst als deze wellicht het hoogst haalbare. Maar wie in de beste protestantse traditie werkelijk door het Woord geraakt wilde worden, miste een stevige por of een venijnige prik. Die had aan het prachtige geheel geen afbreuk gedaan - integendeel.
sochrio

Bericht door sochrio »

Bloob,
God kan niet de God van Jezus zijn. Als iemand de God van een ander is, dan wil dat zeggen dat diegene die god is, hoger is. God kan niet de God van Jezus zijn. Als dat wel zo zou zijn, dan zou God de Vader dus meer zijn dan Zijn Zoon, en dat kan niet. bovendien, je bent God of je bent het niet. Er is geen schakering op de schaal van het God-zijn. ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.
Als iemand spreekt over de God van Jezus, dan zegt hij daarmee dat jezus geen God is.
De tekst die jij aanhaalt (Mijn God, Mijn God waarom hebt Gij Mij verlaten?) spreekt Jezus aan het kruis. Op het moment dat Hij van iedereen (zelfs van Zijn Vader) verlaten werd. Verlaten om ons te redden. Jezus noemde Zichzelf tot ook Gods Zoon! En op andere plaatsen zegt Hij: Ik en de Vader zijn een.
sochrio

Bericht door sochrio »

Ik zeg niet dat Jezus alleen God was. Hij was volkomen God en volkomen mens (zonder zonde).
Lieneke

Bericht door Lieneke »

Het was inderdaad een mooie vergelijking: Ruth en Maxima!

En erg mooi was ook dat W.A en Maxima een Statenbijbel kregen!

Verder...tsja..ds. Ter Linden preekt inderdaad niet zoals we (ik) gewent zijn, maarja...
Calvo

Bericht door Calvo »

Ik vond de dienst erg meevallen. Ik had een nog oppervlakkiger praatje verwacht. Een erg mooi hoofdstuk had ter Linden uitgekozen. alleen jammer dat je wat mist. Geen oproep tot bekering of een verwijzing naar Christus. (en wel naar Maria)
Toch hebben ze wel wat moois meegekregen voor hun huwelijk.

Calvo
sochrio

Bericht door sochrio »

En vergeet niet al die miljoenen kijkers die nu wel Gods Woord gehoord hebben, misschien voor de 1e keer in hun leven.
BOELY

Bericht door BOELY »

Uhm... de vergelijking Ruth en Maxima is die wel juist?
Billy

Bericht door Billy »

Zelfde voorouder Willem en Máxima

MAURIK - Willem-Alexander en Máxima Zorreguieta hebben een gezamenlijke voorouder gehad in de Duitse landheer Pieter Halbach. Die ontdekking heeft bestuurslid J. Hogendoorn van de historische vereniging Pasqualini bij toeval gedaan. Hogendoorn achterhaalde dat de vader van koningin Beatrix, prins Bernhard von Lippe Biesterfeld, en de vader van Máxima, Jorge Zorreguieta, afstammen van dezelfde man. Dat prins Willem-Alexander en Máxima via allerlei omwegen beiden afstammen van Karel de Grote was al eerder bekend.
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
matthijs019

Bericht door matthijs019 »

Origineel geplaatst door Billy
Hogendoorn achterhaalde dat de vader van koningin Beatrix, prins Bernhard von Lippe Biesterfeld, en de vader van Máxima, Jorge Zorreguieta, afstammen van dezelfde man. Dat prins Willem-Alexander en Máxima via allerlei omwegen beiden afstammen van Karel de Grote was al eerder bekend.
Die Hogendoorn zwerft hier ook ergens over het forum... Ik zal geen namen noemen...
Probeer daar maar eens achter te komen wie dat is...
Billy

Bericht door Billy »

die heeft alleen een andere voorletter geloof ik........

en zit volgens mij meer met z'n hoofd tussen de gerbera's dan tussen de geschiedenisboeken hahhahahaha

trouwens, geloof nooit dat ze in Boerkapelle zoiets kunenn ontdekken hhahahaahha

:,:,
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Plaats reactie