De begrafenis van Pim Fortuyn

P.Paape

Bericht door P.Paape »

Jelle, Billy, jullie laatste reactie heb ik niet meegenomen in mijn onderstaande reactie op Kena en de anderen. Dit, omdat ik mijn computer nog op het scherm van vanmiddag had staan en daarop waren jullie posts nog niet te zien.

Groet, Peet

PS. Jelle, ik zeg "u", niet omdat ik geen "je" tegen u/je wil zeggen, maar omdat het mij eruit glijdt wanneer ik contacten met mijn vaderland heb onderhouden. Bij mijn ouders spreek ik gewoon ook mijn zusje aan met u en als ik in Nazareth ben (daar waar ik weg kom) zeg ik mijn vrienden ook gewoon "u". Wij gebruiken dat nu eenmaal in plaats van "je", gelijk ook "gij/ge". Da's bij ons heel gewoon. Voelt u dus niet persoonlijk aangesproken. :,
Kena

Bericht door Kena »

Bedankt voor jullie reacties, beste mensen. Ik kan het niet maken hierop niet te reageren.

Aller eerst een kleine opmerking van Jelle belichten wat mij nu weer raakt:

Ik denk niet Paape dat wij honden zouden meenemen in de kerk en op mijn begrafenis zullen ze beslist mijn auto niet achter mijn lijkwagen aan laten rijden.
Kijk, hier heb je het weer. Je gaat gewoon door. Toen mijn beste vriendin overleed zijn haar honden ook de kerk ingegaan. Wanneer ik overlijd wil ik mijn honden er ook bij hebben en mijn man mag wel degelijk met mijn auto achter mijn lijkwagen rijden. Graag zelfs, want ZO BEN IK. En dat is legitiem. Zo was mijn vriendin, dat is legitiem. Zo was Pim en dat is legitiem. Zijn wij drieeën of onze omgeving die dit zullen organiseren voor mij en hebben georganiseerd voor Suus en Pim nu raar? DACHT HET NIET!!! Het past niet in jouw denkbeeld Jelle, maar oordelen is jouw taak niet!

Pim voorzag zijn dood en gooide dat niet onder stoel en banken. Ook voorzag hij eventuele afgoderij na zijn dood en hij zou dit ook niet gewenst hebben; daar was hij duidelijk in.
Alleen, ja want ik heb er veel verdriet van; misschien omdat Pim te veel in onze persoonlijke omgeving was qua wederzijdse kennissen, vind ik ontrecht en ongenunaceerd om te oordelen waarom mensen joelen. De 1 zal hem zeker verafgoden, maar NIET allemaal!

Ik heb voor de buis gehuild, maar oook geklapt. Waarom? Hij mag wel dood zijn, maar zijn nalatenschap niet en dat verdient een applaus!

Ten tweede en laatste punt:
Alles moet bespreekbaar blijven, maar wanneer er aangegeven wordt dat het te ver gaat mbt iemands gevoel: STOP DAN OOK!

Groetjes,
Kena
Jelle

Bericht door Jelle »

Kena, ik zeg hier dat er op mijn begrafenis geen honden en min auto niet meerijden, maar dat gaat dan alleen om mij persoonlijk. als jij vindt dat het bij jou wel moet gebeuren dan moet je dat zelf weten, gaat mij ook niet aan, alleen mijn mening is dat het bij mij dus niet gebeurt.
En natuurlijk over deze dingen mag iedereen denken wat hij wil, ik gaf alleen weer zoals het bij mij overkomt.
refo

Bericht door refo »

Nalatenschap van Pim Fortuyn?
Voorlopig laat hij niks dan puinhopen achter. Zijn denkbeelden zaten voorlopig alleen nog maar in zijn hoofd. Tot nu toe heeft hij van alles geroepen, maar nog niks gepresteerd. Dat hele LPF is één groot probleem aan het worden. En als Pim inderdaad zo geweldig is, dan heeft hij dat zelf óók gezien.

Ik zeg niet dat er iets heel moois van had kunnen komen (vanuit Pim gezien dan), maar tot nu toe is het helemaal niks. Van een nalatenschap kun je pas praten na een bepaald kabinet. Pims boek heet toch "Puinhopen van paars"? Dat gaat over een nalatenschap.

En nogmaals, als iemand MIJ vergelijken zou met BinLaden, dan ZOU ik niet naar zijn of haar begrafenis gaan. Zelfs als het zou zijn onder het motto "wie kaatst moet de bal verwachten". Overigens: als ik dat zeg, zeg ik toch niks over Pim? Dan zeg ik iets over Borst. Misschien klopte het wel wat hij zei. (Volgens Wim Kok niet)
The Real G-G Bobo

Bericht door The Real G-G Bobo »

Origineel geplaatst door de orthodoxer
Tja, de manier waarop Pim begraven is, is uiteraard niet de manier waarop wij het gewend zijn... maar weet je wat mij nu eigenlijk in de achterliggende dagen heeft gestoord???
De mensen hebben allemaal hun mond vol van de onverdraagzaamheid. "We mogen niet meer voor onze mening uit komen, want dan worden we dood geschoten."
Maar zijn wij ook verdraagzaam t.o.v. anderen? Iedereen heeft zijn standpunt en probeert dat onder woorden te brengen. Hoe moeilijk het soms ook is om de meninge van een ander te accepteren.

Dat vind ik bijvoorbeeld ook het geval met Kok, Rosenmöller etc. Er wordt nu gezegd dat het hun schuld is en Jelle merkte op dat ze met hun vrome gezicht zaten te huichelen. Maar deze mensen hebben gewoon hun standpunten naar voren gebracht en die stonden nu eenmaal haaks op die van Pim Fortuyn. Waarom is dat dan huichelen om nu wel bij de begrafenis te zijn? Als Bas v/d Vlies dit was overkomen, zouden ze ook in de kerk geweest zijn en ze zijn het ook niet met hem eens.....
Helemaal mee eens. Ik snap ook niet dat tegen bepaalde mensen een klacht wordt ingediend. Wat er gezegd werd was erg scherp, maar dat deed Pim ook. Je kunt verwachten dat naar verloop van tijd men ook scherpe reacties gaat geven op Pim. Ze waren (in den Haag) dit niet gewend, ze begonnen nu pas eigenlijk te snappen hoe ze met hem om moesten gaan. Dus van de advocaten en LPF is het gewoon gezeik om nu te gaan zeuren over demonisering. Als hier sprake van zou zijn heeft Pim Fortuyn hier zelf aan mee geholpen.
Jelle

Bericht door Jelle »

Ik wil hier niet verder uitweiden want eigenlijk hoort dit niet thuis bij dit onderwerp.
Maar hoe het ook zij, links heeft wel het klimaat geschapen van haat tegen Fortuyn.
En hoe ze ook nu op alle mogelijke manieren dit proberen terug te draaien het is nu eenmaal zo ze hebben Fortuyn afgeschilderd als een ultra rechtse bal.
Door hun toedoen en opmerkingen om Fortuyn te vergelijken met Hitler, en noem maar op, werd er een sfeer geschapen die geen recht deed aan Fortuyn.
Maar ja wat wil je, als een stelletje ingeslapen ballen in den Haag wakker geschud worden en ze ineens ook wat moeten gaan doen dan is dat wel even schrikken.
En als je dan ook merkt dat de tegenstander zoveel stemmers heeft weggehaald dat je moet vrezen dat zij zelfs de grootste partij zou worden, ja dan ga je je verlagen door dergelijke praktijken zoals nu is toegepast.
Waarom werden de taarten gooiers niet opgepakt? Waraom kreeg Fortuyn geen politie bescherming,? Da lafaards hebben het nu zelf ineens wel. Het spreek woord van de bekende verdronken kalf.
En hoe je het ook wend of keert men vind het goed dat deze tegenstander er niet meer is. Misschien nog een jaar last van zijn achterban maar dat is na het rollenbollen van deze mensen dan ook weer achter de rug.
En? den Haag kan weer heerlijk indutten en gezapig doorgaan.
Verder reageer ik hier niet meer op omdat dit niet onder het onderwerp van de begrafenis valt. maar ik wilde dit wel even kwijt naar aanleiding van de opmerkingen die ik las.
Verder zal ik me er niet druk overmaken, maar ik vind wel dat Kok en consorte wel erg fel reageren op reachties van LPF. Maarja de waraheid doet natuurlijk altijd zeer en mag ook niet gezegd worden.
Voorlopig zal ik blij zijn als we even van links verlost zullen zijn.
Mirror

Bericht door Mirror »

Wat vinden jullie van de ophanden staande gekte rond de herbegrafenis van Fortuyn???

:$:$:$

Sommige dingen begrijp ik echt niet, waar zijn 'we' mee bezig?
Jelle

Bericht door Jelle »

Ik hoorde zelfs dat je je zelf kunt inschrijven voor een busreis naar de begraafplaats in Italie.

Gewoon te zot voor woorden.

Alhoewel, gaan wij ook niet kijken in Delft naar de graftombe van prins Willem van Oranje? maar da is natuurlijk anders, of niet?
Jelle

Bericht door Jelle »

(Origineel geplaatst door Rens)
Jelle, mag ik je er even op wijzen dat één linkse partij NIET heeft meegedaan aan de ophitsende taal van de rest van links?????????
Dat was de SP die zich niet tot dit niveau wenste te verlagen!
Dat mag best wel even gezegd zijn!

Dat mag gezegd zijn Rens, niet iedereen deed mee.
Billy

Bericht door Billy »

DIE HELE MEDIAGEKTE EN MASSA HYSTERIE OM pim.

BEPAALDE ZAKEN KUNNEN VEEL EN VEEL TE VER GAAN IN DIT RARE KIKKERLAND.

Trouwesn ik vind het gewoon spotten. 't is zoals in het RD staat: SBS6 denkt bestaan door bloot en dood!!
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Jelle

Bericht door Jelle »

Ik hoorde op de radio dat er maar weinig mensen op kwamen draven om de opgraving van de lijkkist van Pim Fortuyn te komen zien. Alle dranghekken en de extra politie was allemaal niet nodig.

Trouwens maar goed ook voor zo´n belachelijke situatie.
Dit had uiteraard in alle stilte behoren te gebeuren.
Billy

Bericht door Billy »

zijn ze toch nog wat wijzer in dit kikkerlandje dan ik dacht.
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Plaats reactie