Donor worden ?!?

Annemarie

Bericht door Annemarie »

tot?
zekharyahu

Bericht door zekharyahu »

Origineel gepost door Annemarie
tot?
tot ik er echt uit ben..
Adje

Bericht door Adje »

Ik heb het niet gedaan. Op zich ben ik wel VOOR het donor-zijn, maar na het lezen van wat boekjes over hoe met met donors omging enzo......
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Ik weet natuurlijk niet wat voor boekjes dat zijn, maar je moet je wel bewust zijn dat er soms onjuiste verhalen de wereld in gestuurd worden. Als je echt wil weten hoe dat donorgedoe werkt, moet je het aan een medicus of zo vragen. Bij voorkeur een christen-arts denk ik.
Memory

Bericht door Memory »

Origineel gepost door Annemarie
Je moet wel een zeer goede reden hebben om het NIET te doen!! Ik zie het als een stukje naastenplicht.
Ook voor je medemens in om maar te zeggen in Miami? Ook voor de ongelovige medemens?
Ik ben me ervan bewust dat ik de bewuste knuppel gooi...
Ik pleit voor afstaan aan gezinsleden, familie, bekenden, gemeenteleden en
gelovigen!

Mem
Annemarie

Bericht door Annemarie »

zoiets als: eigen volk eerst!

waar heb ik dat meer gehoord?
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Ik zit me nu echt nijdig te maken over dit soort onzin. Denk je nou echt dat je tegen de dokter kunt zeggen: graag de nier van mijn kind/vader/etc. naar een hervormde ontvanger? Of van welke kerk je ook bent. Het is volkomen onzinnig, en niet mogelijk. Er wordt een weefseltypering gedaan, en dan kijken ze of er in het bestand iemand zit die een orgaan nodig heeft en wiens weefseltype overeenkomt. Dan pas kunnen ze verder gaan. Denk je echt dat je dan kunt zeggen: jammer dokter, die meneer die die nier zo nodig heeft is hindoe dus het gaan niet door.
Denk na voor je wat opschrijft.
jaop

Bericht door jaop »

Origineel gepost door Quazzy

Een orgaandonatie zou volgens jou niet kunnen omdat je je leven dan verlengt?

Als er een auto op mij af komt rijden dan kan ik ook mijn leven verlengen door een paar passen opzij te doen ;-) Mag dat ook niet?

Het argument dat alleen God kan beslissen wanneer een persoon sterft is ook niet echt logisch: alsof God "blind" is voor orgaandonaties.

Door dit soort argumenten willen sommige mensen zich niet inenten, verzekeren of bloedtransfusies toestaan, iets dat ik iets heel vreemds vind.
wat het eerste betreft is dat een beetje appels met peren vergelijken. niet een stap op zij zetten is jezelf in verzoeking brengen. het is een valse tegenstelling. bovendien is doneren het ingrijpen in het lichaam en ik kan daarom goed begrijpen dat mensen ervoor kiezen om geen donor te worden. er worden ook zelfde argumenten gebruikt als tegen het cremeren. (trek hier overigens geen conclusies uit over mijn mening).
NIet inenten wordt overigens gedaan uit PUUR GELOOF! om volledig afhankelijk te zijn van de HEERE. daar is toch niks mis mee en al helemaal niet iets om als minderwaardig te behandelen of er lacherig over te doen. ik heb een groot respect en achting voor die mensen en hun geloof. ik geloof ook dat de HEERE die in zon groot vertrouwen leven nooit zal beschamen! het gaat er niet om in hoeverre wij ons eigen leventje kunnen beschermen en voortzetten, maar of we in afhankelijkheid met de HEERE leven. Je kunt beter sterven door niet ingeent te zijn, in het vertrouwen in God, dan te leven in het vertrouwen in jezelf en de techniek. dat klinkt hard, maar dat is wel zo, want het gaat niet om DIT leven.
Johanna

Bericht door Johanna »

Dus mensen die hun kinderen in laten enten vertrouwen minder op God volgens jou, Jaop?
Ik denk dat er gewoon een andere definitie is van vertrouwen. Er zijn te veel mensen die hun kinderen in laten enten zonder er bij na te denken, maar ook genoeg mensen die geloven dat God deze middelen gegeven heeft.

Groetjes Johanna
Annemarie

Bericht door Annemarie »

He, Johanna,
ik heb wel eens van je gelezen dat je nogal jong bent, maar volgens mij heb je zeer volwassen meningen. Mijn complimenten.
zekharyahu

Tja, Johanna, het lijkt me vrij duidelijk dat iemand die veel kwetsbaarder is een nauwere 'relatie' met God heeft dan iemand die minder kwetsbaar is. Als je in moeilijkheden komt, dan kun je eens zien wat je nu werkelijk gelooft.
Stel dat je kind die niet ingeënt is tegen een bepaalde ziekte, wat had kunnen voorkomen door inenting, ernstig ziek wordt. Ik weet zeker dat je dan bij je volgende kind er wel wat langer over nadenkt voordat je je kind niet inent.

Hoe groter het vertrouwen in God hoe nauwer de relatie met God.
Johanna

Bericht door Johanna »

Thanks, Annemarie :reallymad:

Zeckie, volgens mij kan een ziekte nooit voorkomen worden door inenting. Als jij ziek ‘moet’ worden word je toch wel ziek, ingeënt of niet.

Groetjes Johanna
zekharyahu

Waarom ent je je dan in? Waarom dan de sociale zekerheid?
Quazzy

Bericht door Quazzy »

Origineel gepost door jaop
Origineel gepost door Quazzy

Een orgaandonatie zou volgens jou niet kunnen omdat je je leven dan verlengt?

Als er een auto op mij af komt rijden dan kan ik ook mijn leven verlengen door een paar passen opzij te doen ;-) Mag dat ook niet?

Het argument dat alleen God kan beslissen wanneer een persoon sterft is ook niet echt logisch: alsof God "blind" is voor orgaandonaties.

Door dit soort argumenten willen sommige mensen zich niet inenten, verzekeren of bloedtransfusies toestaan, iets dat ik iets heel vreemds vind.
wat het eerste betreft is dat een beetje appels met peren vergelijken. niet een stap op zij zetten is jezelf in verzoeking brengen. het is een valse tegenstelling. bovendien is doneren het ingrijpen in het lichaam en ik kan daarom goed begrijpen dat mensen ervoor kiezen om geen donor te worden. er worden ook zelfde argumenten gebruikt als tegen het cremeren. (trek hier overigens geen conclusies uit over mijn mening).
Ik heb het volste respect voor mensen die besluiten om geen donor te worden. Maar daar ging het hier niet over: het ging hier over orgaandonatie. Misschien was mijn vergelijking niet helemaal goed, maar de dingen die ik noemde zijn uit mijn oogpunt volstrekt irrationeel. Ik kan er echt helemaal niets mee.

Neem nu bijvoorbeeld het inenten. Ik vind het een voorbeeld van slecht ouderschap als je je kinderen niet wil inenten. Het is in ieder geval een te ver doorgedreven voorbeeld van afhankelijkheid. Ik kan nu ook wel besluiten om volledig afhankelijk van God te leven en te stoppen met eten en drinken, maar ik denk niet dat het zo werkt. Jezelf inenten is gewoon ontzettend belangrijk, omdat zo je lichaam antistoffen tegen allerlei ziektes maakt. Die heb je gewoon nodig.
Je kunt beter sterven door niet ingeent te zijn, in het vertrouwen in God, dan te leven in het vertrouwen in jezelf en de techniek. dat klinkt hard, maar dat is wel zo, want het gaat niet om DIT leven.
Lekkere tegenstelling maak je hier: is het ook echt zo? Zou je niet gewoon in het vertrouwen in God kunnen leven EN jezelf gewoon kunnen inenten? (retorische vraag)
jaop

Bericht door jaop »

Johanna, dat zeg ik zeker niet. ik zeg alleen waarom die mensen dat doen en dat je dat niet minderwaardig of achterlijk moet vinden. zelf ben ik ook ingeent, om de reden die jij noemde. maar ik reageerde op iemand (kweet niet eens meer wie...) die daar een beetje geringschattend over deed, en dat vond ik een beetje vervelend.
Plaats reactie