Jantje schreef:Jantje schreef:Luther schreef:Een helder, warm en bewogen artikel in De Saambinder van vandaag over de crisis in de CGK, door ds. W. Silfhout. Aanbevolen!
Hier wordt de krant (en de Saambinder) zo vroeg niet bezorgd.

Maar dank voor de tip, ik zal het straks eens lezen.
Ik ben het helemaal met je eens. Toch weer wel een herkenning, dat het artikel dusdanig positief is geschreven naar de 'Bewaar het Panders' toe.
Ik ben overigens heel benieuwd wat @DDD hier nou van vindt. Het stukje is van ds. Silfhout, dus daar kan het niet aan liggen.
Ik vind daarvan het volgende.
Bewaar het Pand is geen kerk. Een artikel wat feitelijk verdeeldheid in een andere kerk niet vermindert, maar eerder aanmoedigt, volgens ds. Silfhout omdat eenheid bewaren ten koste van de waarheid niet kan, vind ik dus erg spijtig. Er zijn genoeg leden van de GG die zich helemaal niet zo herkennen in Bewaar het Pand. En ik begrijp dat het effect van dit artikel niet kerkscheurend zal zijn.
Ik vind uiteraard dat het artikel een veel te absolute scheiding maakt tussen de verschillende partijen, alsof de ene pal staat voor de waarheid en de ander die zou bestrijden.
Maar ik ben het eens met ds. Silfhout dat het vasthouden aan uitspraken van meerdere vergaderingen een basisprincipe is van het gereformeerd kerkrecht. En ook dat zoiets in de GG nog niet gevonden wordt.