aanslag op Pim Fortuyn

pingpongbal

Bericht door pingpongbal »

Ik heb het gevoel dat veel mensen ineens veel positiever over Pim Fortuyn en zijn ideeën denken dan voor zijn overlijden.

Ook de media. Eerst was er veel kritiek op Pim Fortuyn, nu hoor je bijna alleen maar goeds over hem!
Jelle

Bericht door Jelle »

Pingpongbal, over de doden niets dan goeds is een gezegde.
Maar je hebt gelijk deze ervaring heb ik ook.
Ondanks dat hij goede dingen had, had hij ook heel veel dingen waar ik beslist niet achter kon staan. Ik heb hier reeds eerder gezegd dat ik niet moest denken aan een kabinet Fortuyn. Sommige dingen zouden misschien wel goed gegaan zijn maar vele dingen ook niet. ook denk ik dat het een kabinet geweest zou zijn wat de rit niet zou uitzingen.
Alleen dat zullen wel nooit meer weten.
Maar ik denk wel dat dit gebeuren heel Nederland heeft aangegrepen, niet alleen vanwege Pim maar ook vanwege de aanslag op de democratie.
Daarom zal het net zoals het bij vele dingen gaat, de fijne of goede dingen blijft min herinneren en de minder of foute dingen vergeet men snel.
Vaak weten we nog wel de leuke en fijne dingen uit ons leven te herinneren maar de nare dingen worden toch sneller terug gedrongen.
Toch blijft het jammer dat dit alles gebeurd is want ik had wel eens willen zien in hoeverre hij al zijn woorden had kunnen waarmaken.
refo

Bericht door refo »

Al dat geroep dat media en/of politiek indirect schuldig zijn is volgens mij onzin. Wat ik nu van de dader lees is dat hij zijn eigen plan trok. Wat media of politiek zei(den) of schreef was voor hem van geen belang.

[Veranderd op 11/5/02 door refo]
Kena

Bericht door Kena »

Origineel geplaatst door pingpongbal
Ik heb het gevoel dat veel mensen ineens veel positiever over Pim Fortuyn en zijn ideeën denken dan voor zijn overlijden.

Ook de media. Eerst was er veel kritiek op Pim Fortuyn, nu hoor je bijna alleen maar goeds over hem!
Helemaal mee eens. Op een andere forum noemde iemand hem de kale nichterige antichrist (sorry jongens) en nu hij vermoord is, niets dan goeds.

Ondanks ik hem soms ongenunaceerd vond, vond ik hem echt :thu . Dat staat los van de moord.
Mirror

Bericht door Mirror »

Uitgegeven: 13-5-2002 16:04

DEN HAAG - De kersverse voorzitter van de Lijst Pim Fortuyn is er nog steeds heilig van overtuigd dat met name PvdA en GroenLinks verantwoordelijk zijn voor de sfeer waardoor Fortuyn vermoord is. In een interview in het Parool zegt hij: "De kogel kwam van links, niet van rechts."

Voor Langendam staat als een paal boven water dat politici hebben aangezet tot haat.

"Is dat niet zo, dan? Rosenmöller heeft hem voor racist uitgemaakt. Melkert kwam met de vergelijking met Le Pen. Kok zei dat Fortuyn tweedracht zaaide. Dat is niets anders dan een sfeer waarin idioten zich kunnen rechtvaardigen, kunnen denken dat het goed was."
(Dit bericht komt van Nu.nl)
Plaats reactie