Afhankelijk van wie er achter het schakelpaneel zit? Of (indirect) afhankelijk van wie er achter de speeltafel zit?Hendrikus schreef:Afhankelijk van wie er achter het schakelpaneel zit, wordt soms tijdens het voorspel de organist wél vol in beeld gebracht.
Dominee in beeld
Re: Dominee in beeld
Daar heeft het niet mee te maken. Zoals ik al zei: heroverwogen n.a.v. nieuwe AVG-wetgeving.-DIA- schreef: De andere opstelling van de camera's was me inderdaad opgevallen. Nu kun je ook niet goed meer zien wie er op de galerij binnenkomen... Ik meen dat de opstelling van de camera's veranderd is na de restauratie van de kerk.
~~Soli Deo Gloria~~
Nee, je kunt toch lezenKlavart schreef:Afhankelijk van wie er achter het schakelpaneel zit? Of (indirect) afhankelijk van wie er achter de speeltafel zit?Hendrikus schreef:Afhankelijk van wie er achter het schakelpaneel zit, wordt soms tijdens het voorspel de organist wél vol in beeld gebracht.

~~Soli Deo Gloria~~
Ik denk er het mijne vanHendrikus schreef:Nee, je kunt toch lezenKlavart schreef:Afhankelijk van wie er achter het schakelpaneel zit? Of (indirect) afhankelijk van wie er achter de speeltafel zit?Hendrikus schreef:Afhankelijk van wie er achter het schakelpaneel zit, wordt soms tijdens het voorspel de organist wél vol in beeld gebracht.Wie er achter het schakelpaneel zit.

Het viel wel samen. Dat bedoelde ik. Of het met de restauratie te maken had bedoelde ik niet.Hendrikus schreef:Daar heeft het niet mee te maken. Zoals ik al zei: heroverwogen n.a.v. nieuwe AVG-wetgeving.-DIA- schreef: De andere opstelling van de camera's was me inderdaad opgevallen. Nu kun je ook niet goed meer zien wie er op de galerij binnenkomen... Ik meen dat de opstelling van de camera's veranderd is na de restauratie van de kerk.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Dwarsdenkert dat je bentKlavart schreef:Ik denk er het mijne vanHendrikus schreef:Nee, je kunt toch lezenKlavart schreef:Afhankelijk van wie er achter het schakelpaneel zit? Of (indirect) afhankelijk van wie er achter de speeltafel zit?Hendrikus schreef:Afhankelijk van wie er achter het schakelpaneel zit, wordt soms tijdens het voorspel de organist wél vol in beeld gebracht.Wie er achter het schakelpaneel zit.

~~Soli Deo Gloria~~
Niet dwars, maar rechtuit denk ik.Hendrikus schreef: Dwarsdenkert dat je bent

Klavar is dwars-DIA- schreef:Niet dwars, maar rechtuit denk ik.Hendrikus schreef: Dwarsdenkert dat je bent

~~Soli Deo Gloria~~
Oh gelukkig, ik dacht al dat ik....Hendrikus schreef:Klavar is dwars-DIA- schreef:Niet dwars, maar rechtuit denk ik.Hendrikus schreef: Dwarsdenkert dat je bent

Maar wat ik begrijp is dat de topicstarter haar blik heeft afgewend van het beeld omdat ze meent dat deze dominee het zou afkeuren? Ik zou de dominee bellen en het vragen. Als hij er geen moeite mee heeft, is het probleem opgelost.
In mijn gemeente (CGK) hangen ook camera's. Om de Schriftlezingen en de te zingen liederen te projecteren. En als het dopen is of iets anders, zoals kinderkerstfeest o.i.d., draaien ze om en kun je op de muur heel groot zien wat erop het podium gebeurt. Zo kun je ook vanaf de achterste bank het dopen goed zien. De dominee heeft wel eens verteld dat hij er in het begin aan moest wennen dat iedereen ineens naar de schermen keek i.p.v. naar hem.
We gebruiken ze overigens niet om beelden uit te zenden. Ik geloof ook niet dat er wel eens een dominee gevraagd heeft of de camera's daarvoor bestemd waren.
In mijn gemeente (CGK) hangen ook camera's. Om de Schriftlezingen en de te zingen liederen te projecteren. En als het dopen is of iets anders, zoals kinderkerstfeest o.i.d., draaien ze om en kun je op de muur heel groot zien wat erop het podium gebeurt. Zo kun je ook vanaf de achterste bank het dopen goed zien. De dominee heeft wel eens verteld dat hij er in het begin aan moest wennen dat iedereen ineens naar de schermen keek i.p.v. naar hem.
We gebruiken ze overigens niet om beelden uit te zenden. Ik geloof ook niet dat er wel eens een dominee gevraagd heeft of de camera's daarvoor bestemd waren.
Who is John Galt? 

Nee, heb je de rest van het topic niet gelezen dan?John Galt schreef:Maar wat ik begrijp is dat de topicstarter haar blik heeft afgewend van het beeld omdat ze meent dat deze dominee het zou afkeuren?
Ik vond het ongemakkelijk, ondermeer omdat beeld en geluid niet synchroon liepen en ik het geen meerwaarde vond hebben om hem continu te bekijken.
Dat is niet mijn taak. Ik mag aannemen dat hem tevoren toestemming is gevraagd.John Galt schreef: Ik zou de dominee bellen en het vragen. Als hij er geen moeite mee heeft, is het probleem opgelost.
Het is een BhP predikant, die zijn in de regel niet zo van het beeld.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Nou, ik pak twee citaten:Mara schreef:Nee, heb je de rest van het topic niet gelezen dan?John Galt schreef:Maar wat ik begrijp is dat de topicstarter haar blik heeft afgewend van het beeld omdat ze meent dat deze dominee het zou afkeuren?
Ik vond het ongemakkelijk, ondermeer omdat beeld en geluid niet synchroon liepen en ik het geen meerwaarde vond hebben om hem continu te bekijken.
Heb mijn gezicht afgewend gehouden, omdat ik dit helemaal niet bij deze predikant vind passen. Hij waarschuwt tegen het gebruik van moderne media!
Dat suggereert dat jouw idee dat de dominee het wel niet oké zou vinden de hoofdreden was en het irritante beeld een bijkomnd argument.Bovendien lopen beeld en geluid liepen niet helemaal synchroon, dat is al juist afleidend.
Maar jij maakt er een probleem van, wat je vervolgens hier deelt.Mara schreef:Dat is niet mijn taak. Ik mag aannemen dat hem tevoren toestemming is gevraagd.John Galt schreef: Ik zou de dominee bellen en het vragen. Als hij er geen moeite mee heeft, is het probleem opgelost.
Het is een BhP predikant, die zijn in de regel niet zo van het beeld.
Van mij hoef je niet naar een opname te kijken hoor. Als ik eens een kerkdienst met beeld aanzet, kijk ik er ook niet naar, maar luister ik alleen. En wat de dominee daar zelf van vindt? Er worden hier ook wel eens Youtube-preken aangeraden van predikanten die ze zelf nooit op Youtube gezet zouden hebben. Ik lig daar niet wakker van.
Als je in Google "Ds AC Uitslag" intypt en je klikt op "Video's", dan kom je een heel aantal LCJ-bijeenkomsten tegen, allemaal gefilmd mét ds Uitslag. Inmiddels zal hij er dus wel aan gewend zijn.
Who is John Galt? 

Ik vind een lezing wel van een andere orde dan een eredienst.John Galt schreef: Als je in Google "Ds AC Uitslag" intypt en je klikt op "Video's", dan kom je een heel aantal LCJ-bijeenkomsten tegen, allemaal gefilmd mét ds Uitslag. Inmiddels zal hij er dus wel aan gewend zijn.
Maar wat is jouw punt dan, dat hij het dan automatisch goed vindt?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Ik ga er wel vanuit dat hij het goed vind!Mara schreef:Ik vind een lezing wel van een andere orde dan een eredienst.John Galt schreef: Als je in Google "Ds AC Uitslag" intypt en je klikt op "Video's", dan kom je een heel aantal LCJ-bijeenkomsten tegen, allemaal gefilmd mét ds Uitslag. Inmiddels zal hij er dus wel aan gewend zijn.
Maar wat is jouw punt dan, dat hij het dan automatisch goed vindt?
Ik weet nl zeker dat deze dominee, wanneer hij het niet wil ook vraagt of de camera uit kan.
Maar ga er vanuit dat de dominee op de hoogte is.
Want, of het wordt netjes mee gedeeld door de kerkenraad
Of ze komen er zelf door informatievoorziening achter
of ze worden er door een gemeentelid op geattendeerd
of ze lezen het op RF
Daar heb je ook de liturgie via een digitaal bord. Het lijkt best op het klassieke bord, maar wie goed kijkt ziet het. Trouwens, echt grote onzin, vind ik.Zeeuw schreef:De HHK Apeldoorn heeft een youtube kanaal. Al vind ik daar dat de camera wel ver van de ds staat om goed gebaren en mimiek te zien.
Ik vind het voor mezelf geen meerwaarde. Ik luister in de auto graag preken en geen probleem dat er geen beeld bij is.
Als je echt niet meer naar kerk kan, kan het op een bepaald moment wellicht wel in een behoefte vervullen.
Wat God zegt dat het beste is, is het beste, ook al zijn alle mensen van de wereld er tegen. --- John Bunyan ---