Ad Anker schreef:Wijzer geworden inmiddels BJD?

Ad Anker schreef:Wijzer geworden inmiddels BJD?
Nee serieus, lees maar even terug wat broeder Hendrikus daar zegt. Letterlijk 'stiefelen'.Ditbenik schreef:Aargh, krijgen we nu ook nog vroom onderscheid in de manier van lopen? Ik neem aan dat je een grapje probeert te maken?-DIA- schreef:En....soms 'stiefelen' ze maar de kansel...Zoals een bekende forummer dat eens uitdrukte.Jeschurun schreef:Soms merk je dat ze op hun tenen lopen. Ook heb ik wel meegemaakt dat een predikant op zijn tandvlees liep.
Of dat stichtelijk is, dat moet ieder voor zich maar eens bedenken.
Stieffelen is toch een heel normaal woord? In mijn omgeving nog veel gebruikt, zonder negatieve bijklank.-DIA- schreef:Nee serieus, lees maar even terug wat broeder Hendrikus daar zegt. Letterlijk 'stiefelen'.Ditbenik schreef:Aargh, krijgen we nu ook nog vroom onderscheid in de manier van lopen? Ik neem aan dat je een grapje probeert te maken?-DIA- schreef:En....soms 'stiefelen' ze maar de kansel...Zoals een bekende forummer dat eens uitdrukte.Jeschurun schreef:Soms merk je dat ze op hun tenen lopen. Ook heb ik wel meegemaakt dat een predikant op zijn tandvlees liep.
Of dat stichtelijk is, dat moet ieder voor zich maar eens bedenken.
Mijn beeld bij 'stiefelen' is ook het voorzicht lopen. De vandale denkt daar toch anders over.Maanenschijn schreef:Stieffelen is toch een heel normaal woord? In mijn omgeving nog veel gebruikt, zonder negatieve bijklank.
Vooral een beeld voor het voorzichtig lopen van oudere mensen.
Dat bedoel ik. Iedereen loopt anders maar ik kan absoluut niet bedenken waarom dat wel of niet stichtelijk zou zijn. Vandaar mijn reactie. Ik zou niet eens weten onder welke kwalificatie mijn lopen zou vallen maar laten voorgangers vooral naar de preekstoel lopen zoals ze altijd lopen. Gewoon doen, zeg maar. Zonder allerlei onzin.geartjen schreef:Mijn beeld bij 'stiefelen' is ook het voorzicht lopen. De vandale denkt daar toch anders over.Maanenschijn schreef:Stieffelen is toch een heel normaal woord? In mijn omgeving nog veel gebruikt, zonder negatieve bijklank.
https://www.vandale.nl/gratis-woordenbo ... IaVQoUo-V5
Ja, lees het ook. Niet mijn beeld. Igeartjen schreef:Mijn beeld bij 'stiefelen' is ook het voorzicht lopen. De vandale denkt daar toch anders over.Maanenschijn schreef:Stieffelen is toch een heel normaal woord? In mijn omgeving nog veel gebruikt, zonder negatieve bijklank.
Stiefelen lijkt mij ook meer NedersaksischMaanenschijn schreef:Ja, lees het ook. Niet mijn beeld. Igeartjen schreef:Mijn beeld bij 'stiefelen' is ook het voorzicht lopen. De vandale denkt daar toch anders over.Maanenschijn schreef:Stieffelen is toch een heel normaal woord? In mijn omgeving nog veel gebruikt, zonder negatieve bijklank.
Inderdaad kun je het ook schuivelen noemen. Wel gebruikelijker Nederlands.