Wandelende schreef:Welke verjaardag? Die van de dominee?Bezorgd schreef:Alstjeblieft mensen, doe dit soort praat niet, of hooguit op een verjaardag onder een borrel...

Wandelende schreef:Welke verjaardag? Die van de dominee?Bezorgd schreef:Alstjeblieft mensen, doe dit soort praat niet, of hooguit op een verjaardag onder een borrel...
Er zullen in Engeland best mensen zijn die hun verjaardag vieren, echter de grote groep mensen die wij kennen vieren geen verjaardag.DDD schreef:Dat vind ik dan wel een onderwerp voor een afzonderlijk draadje. Ik vier mijn verjaardag bij voorkeur uitgebreid. Sterker nog, na een ongeluk waarbij ik gespaard ben vier ik zelfs twee keer een 'verjaardag'. Ik heb er zelfs wel eens over gedacht om ook de doop jaarlijks met een feestelijke bijeenkomst te gedenken, maar dat past niet zo goed in de culturele context.
Waarom vind je jouw eigen verjaardag niet belangrijk? Ik vind overigens ook andermans verjaardagen heel belangrijk, even voor een goede beeldvorming.
Waarom doen ze dat niet ?CvdW schreef:Er zullen in Engeland best mensen zijn die hun verjaardag vieren, echter de grote groep mensen die wij kennen vieren geen verjaardag.DDD schreef:Dat vind ik dan wel een onderwerp voor een afzonderlijk draadje. Ik vier mijn verjaardag bij voorkeur uitgebreid. Sterker nog, na een ongeluk waarbij ik gespaard ben vier ik zelfs twee keer een 'verjaardag'. Ik heb er zelfs wel eens over gedacht om ook de doop jaarlijks met een feestelijke bijeenkomst te gedenken, maar dat past niet zo goed in de culturele context.
Waarom vind je jouw eigen verjaardag niet belangrijk? Ik vind overigens ook andermans verjaardagen heel belangrijk, even voor een goede beeldvorming.
Ik hou absoluut niet van verjaardagen en ga er zo min mogelijk heen. Behalve bij (schoon)ouders, dat is een morele verplichting vind ik.DDD schreef:Dat vind ik dan wel een onderwerp voor een afzonderlijk draadje. Ik vier mijn verjaardag bij voorkeur uitgebreid. Sterker nog, na een ongeluk waarbij ik gespaard ben vier ik zelfs twee keer een 'verjaardag'. Ik heb er zelfs wel eens over gedacht om ook de doop jaarlijks met een feestelijke bijeenkomst te gedenken, maar dat past niet zo goed in de culturele context.
Die doopsverjaardagen ben ik van jongs af aan niet gewend, maar vind ik wel,een mooi idee.DDD schreef:Dat vind ik dan wel een onderwerp voor een afzonderlijk draadje. Ik vier mijn verjaardag bij voorkeur uitgebreid. Sterker nog, na een ongeluk waarbij ik gespaard ben vier ik zelfs twee keer een 'verjaardag'. Ik heb er zelfs wel eens over gedacht om ook de doop jaarlijks met een feestelijke bijeenkomst te gedenken, maar dat past niet zo goed in de culturele context.