Ja inderdaad. Die heb ik over het hoofd gezien. Maar dat staat toch los van Kruiningen?GerGem schreef:Krabbendijke is hij sinds het vertrek van ds Sonnevelt niet geweest. Alleen rouw en trouwdiensten. Het H.A. is/wordt ook door ds Verschuure gedaan
GerGem Kruiningen
-
- Verbannen
Re: GerGem Kruiningen
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Topic over de grote daden van de Heere is helemaal weggezakt. Kruiningen en verontrustende berichten blijft hoog staan. Zegt voor mij wel iets over de interesse van de forummers.Boertje schreef:Wellicht een idee om een slotje te zetten op dit onderwerp dan is de " vermakelijkheid" zoals sommige dit zien ook weg. Vergeet niet refoforum wordt ook door de media gelezen op zoek naar nieuws.
Hoe klein van geest ben je dan? Uitermate kinderachtig gedrag. Weinig voetenwassers daar in Kruiningen.Roeline schreef: De ervaring leert dat zoiets ingrijpends zeker nog twee generaties doorwerkt. Helaas.
Zeeuw schreef:Topic over de grote daden van de Heere is helemaal weggezakt. Kruiningen en verontrustende berichten blijft hoog staan. Zegt voor mij wel iets over de interesse van de forummers.Boertje schreef:Wellicht een idee om een slotje te zetten op dit onderwerp dan is de " vermakelijkheid" zoals sommige dit zien ook weg. Vergeet niet refoforum wordt ook door de media gelezen op zoek naar nieuws.
Daarom wellicht een slotje hierop zetten. Ik ben voor.
Dus als triest nieuws door sommigen gezien wordt als vermakelijk is dat reden voor een slotje?Boertje schreef:Wellicht een idee om een slotje te zetten op dit onderwerp dan is de " vermakelijkheid" zoals sommige dit zien ook weg. Vergeet niet refoforum wordt ook door de media gelezen op zoek naar nieuws.
Het geeft mi alleen maar aan hoe ziek de kerk is.
Hoop vrome woorden, maar vooral veel ruzie en kerkpolitiek.
"Rechts" heeft hun mond vol over "links" Maar er is momenteel in ALLE kerkverbanden en in ALLE flanken een hoop onrust, herrie wantrouwen en ruzie. Er is soms weinig geestelijks bij.
En dat is wel eens goed om te lezen.
Ik ga mensen steeds beter begrijpen die er voor kiezen om thuis te lezen - luisteren.
Het is niet erg om met elkaar over zaken te discussieren maar deze hele affaire heeft een soort van "prive/story" geur over zich heen gekregen. En dat vind ik jammer, want dit schaadt de naam van de Heere
Hoor je wat je anderen verwijt? Nota bene.Ambtenaar schreef:Hoe klein van geest ben je dan? Uitermate kinderachtig gedrag. Weinig voetenwassers daar in Kruiningen.Roeline schreef: De ervaring leert dat zoiets ingrijpends zeker nog twee generaties doorwerkt. Helaas.
Misschien zelf ook een teiltje en handdoeken pakken.

Misschien zien ze de grote daden niet, ds van Heteren zei eens in zijn gebed, dank U dat de aarde ons draagt, dát is een groot wonder en daarmee een grote daad van de Heere.Zeeuw schreef:Topic over de grote daden van de Heere is helemaal weggezakt. Kruiningen en verontrustende berichten blijft hoog staan. Zegt voor mij wel iets over de interesse van de forummers.Boertje schreef:Wellicht een idee om een slotje te zetten op dit onderwerp dan is de " vermakelijkheid" zoals sommige dit zien ook weg. Vergeet niet refoforum wordt ook door de media gelezen op zoek naar nieuws.
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
de vrije herv gemeente in Huizen van Ds A Kot is ook erg klein geworden..Ambtenaar schreef:Het is mij om het even of deze gemeente bestaat of niet. Sterker nog, ik vond deze hele soap wel enigszins vermakelijk. Ik beredeneer slechts dat deze gemeente binnen enkele decennia ophoudt te bestaan.Ditbenik schreef: De burgelijke gemeente gaat niet over de visie van een andere kerkelijke gemeente die het eens is met het bestaan van deze vrije gg. De burgelijke gemeente heeft alleen te toetsen of de bouwaanvraag voldoet aan eisen. Het zou pas belachelijk zijn als de aanvraag aan alle eisen voldoet en de burgelijke gemeente zou zeggen: nee, we gaat toch geen vergunning geven want Ambtenaar en consorten zijn het niet eens met jullie bestaan.
Dat hebben al meer mensen met je aangegeven, maar nog steeds is het een soort story verhaal.Boertje schreef:Het is niet erg om met elkaar over zaken te discussieren maar deze hele affaire heeft een soort van "prive/story" geur over zich heen gekregen. En dat vind ik jammer, want dit schaadt de naam van de Heere
-
- Verbannen
Toch vraag ik me dat af. Hier in Zeeland zijn veel Gereformeerde Gemeenten, zeker in de omgeving van Kruiningen zitten flink wat megagemeenten. Als je dan let op de jeugd die veelal gedwongen is meegegaan, dan vraag ik me toch af hoelang die bij de Vrije Gereformeerde Gemeente blijven. Als de wederhelft van de jonge stelletjes (in de toekomst) uit de Gereformeerde Gemeenten komt, zeker als het wat verder weg is dan Zuid-Beveland, lijkt me de kans groter dat veel jongeren zich daar in de toekomst toch weer bij zullen aansluiten. Dus de komende jaren zullen dat gaan leren.GGBeroopingswerk schreef:OGGiN Oldebroek bestaat ook al meer dan 30 jaar na een soortgelijke stap. En zo zijn er nog meer voorbeelden. Uiteraard ook van gemeenten die het niet overleefd hebben. Maar de conclusie van Ambtenaar is met ietewat te stellig.Ambtenaar schreef:Het is mij om het even of deze gemeente bestaat of niet. Sterker nog, ik vond deze hele soap wel enigszins vermakelijk. Ik beredeneer slechts dat deze gemeente binnen enkele decennia ophoudt te bestaan.Ditbenik schreef: De burgelijke gemeente gaat niet over de visie van een andere kerkelijke gemeente die het eens is met het bestaan van deze vrije gg. De burgelijke gemeente heeft alleen te toetsen of de bouwaanvraag voldoet aan eisen. Het zou pas belachelijk zijn als de aanvraag aan alle eisen voldoet en de burgelijke gemeente zou zeggen: nee, we gaat toch geen vergunning geven want Ambtenaar en consorten zijn het niet eens met jullie bestaan.
Laatst gewijzigd door Jantje op 01 mar 2019, 19:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
zou het misschien iemand anders zijn die zich ermee vermaakt heeft?Roeline schreef:We zouden ons verre van vermaak moeten houden over datgene wat rechtstreeks in de hel bekokstoofd wordt.
Anderzijds drupt (in ieder geval bij mij) de boter van het hoofd want heb RF destijds uitgebreider gecheckt dan voor Kruiningen liggen worstelen. Ook is de toeloop op RF nooit zo groot geweest als op 13 november 2017. Ik denk dat heel wat mensen, vroom of minder vroom, zich ermee vermaakt hebben.
Re: RE: Re: GerGem Kruiningen
Die zijn er niet. Ds Onderdelinden, ds Flapper, wijlen ds Goudriaan bijvoorbeeld konden prima in de OGGIN preken wat overigens ook wel eens gebeurt. Door menselijkheden is er een VOGG maar praktisch zijn er geen verschillen. O.a @DIA zou dit kunnen beamen.Bruna schreef:Ik ook niet. Ben ook benieuwd naar de leerverschillen tussen de VOGG en de OGGINJ.C. Philpot schreef:Wat zijn wat jou betreft de cultuurverschillen tussen de VOGG en de OGGiN? Ik ben niet goed op de hoogte van de VOGG.Erskinees schreef:Het cultuur en leerverschil met de vrije OGG is echt te groot. OGGiN is dan eerder een optie, daar zijn ook al contacten mee.
Sent from my Xperia Z5 using Tapatalk
Geen idee wat je bedoelt. Ik vind het uitermate vreemd dat wordt afgezien van normale omgangsvormen omdat men nu lid is van een andere kerk. En vermakelijk dat men er dan ruzie om gaat maken en apparaatjes onder een auto hangt.Roeline schreef:[
Hoor je wat je anderen verwijt? Nota bene.
Misschien zelf ook een teiltje en handdoeken pakken.
Re: RE: Re: GerGem Kruiningen
Mijn idee is dat VOGG wat losser is in de kerkelijke structuren en soms dichter bij HHK staat.ejvl schreef:Die zijn er niet. Ds Onderdelinden, ds Flapper, wijlen ds Goudriaan bijvoorbeeld konden prima in de OGGIN preken wat overigens ook wel eens gebeurt. Door menselijkheden is er een VOGG maar praktisch zijn er geen verschillen. O.a @DIA zou dit kunnen beamen.Bruna schreef:Ik ook niet. Ben ook benieuwd naar de leerverschillen tussen de VOGG en de OGGINJ.C. Philpot schreef:Wat zijn wat jou betreft de cultuurverschillen tussen de VOGG en de OGGiN? Ik ben niet goed op de hoogte van de VOGG.Erskinees schreef:Het cultuur en leerverschil met de vrije OGG is echt te groot. OGGiN is dan eerder een optie, daar zijn ook al contacten mee.
Sent from my Xperia Z5 using Tapatalk