Ach, een beetje nuchter hoor. Hoeveel gemeenten zijn er niet oneigenlijk ontstaan. Na jaren is dat allemaal wat gezakt. Dus deze stelligheid zou ik achterwege laten.Jantje schreef:Ik hoop er van mijn leven nooit een stap in te zetten, in die kerk dan.
Ik hoop dan ook dat hij er niet zal komen. Want dan is de kans op hereniging vermoedelijk definitief voorbij.
GerGem Kruiningen
Re: GerGem Kruiningen
- J.C. Philpot
Alle forumleden die zich aan de forumregels houden behoren ook tot afgescheiden kerken, ook de Hervormden onder ons. En we bouwen ook allemaal nieuwe kerkgebouwen. Er is dus niets nieuws onder de zon.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
-
- Verbannen
Nou, ik meen het echt hoor. Of ze moeten over 3 jaar met schuldbelijdenis terugkeren tot de GG, waardoor er een Kruiningen-Centrum en -Zuid ontstaan. Dan is het wellicht weer heel anders.Ad Anker schreef:Ach, een beetje nuchter hoor. Hoeveel gemeenten zijn er niet oneigenlijk ontstaan. Na jaren is dat allemaal wat gezakt. Dus deze stelligheid zou ik achterwege laten.Jantje schreef:Ik hoop er van mijn leven nooit een stap in te zetten, in die kerk dan.
Ik hoop dan ook dat hij er niet zal komen. Want dan is de kans op hereniging vermoedelijk definitief voorbij.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Ze hebben voor zover ik weet geen schuld beleden. On-Bijbels! Maar het is nooit te laat!
in straal 50 meter 2 buren: meubelzaak en de voorzitter van bouwcommissie VGG. Waarschijnlijk heeft deze geen bezwaar.
Dat gebouw is bij voorbaat al besmet, Jantje?Jantje schreef:Ik hoop er van mijn leven nooit een stap in te zetten, in die kerk dan.
Waarover moeten ze schuld belijden?rots schreef:Ze hebben voor zover ik weet geen schuld beleden. On-Bijbels! Maar het is nooit te laat!
Het wordt het Monument tegen de Ootmoed.Piet Puk schreef:Dat gebouw is bij voorbaat al besmet, Jantje?Jantje schreef:Ik hoop er van mijn leven nooit een stap in te zetten, in die kerk dan.
En dan nog vragen waarover er schuld beleden moet worden? Als je ziet wat er allemaal kapot gemaakt is.. 2 partijen en 1 partij helemaal geen schuld?
Natuurlijk hebben beide partijen schuld, maar kerkscheuring is nooit de weg. Over dat aspect moet schuld worden beleden.rots schreef:En dan nog vragen waarover er schuld beleden moet worden? Als je ziet wat er allemaal kapot gemaakt is.. 2 partijen en 1 partij helemaal geen schuld?
Kan je de schuld van die andere partij wel onderbouwen? Wat weet je van de beginsituatie af; waarvoor de diaken naar de predikant is gegaan en welke stappen daarop gevolgd zijn?ejvl schreef:Natuurlijk hebben beide partijen schuld, maar kerkscheuring is nooit de weg. Over dat aspect moet schuld worden beleden.rots schreef:En dan nog vragen waarover er schuld beleden moet worden? Als je ziet wat er allemaal kapot gemaakt is.. 2 partijen en 1 partij helemaal geen schuld?
Het is heel snel uitgesproken: "Waar twee kijven hebben twee schuld" maar als je dat wilt toepassen op deze situatie dan zie ik er graag even wat onderbouwing bij.
Eenmaal komt alles openbaar voor de ogen en oren van een ieder. Dan komt het er aan voor een ieder persoonlijk.Zwaluw2 schreef:Kan je de schuld van die andere partij wel onderbouwen? Wat weet je van de beginsituatie af; waarvoor de diaken naar de predikant is gegaan en welke stappen daarop gevolgd zijn?ejvl schreef:Natuurlijk hebben beide partijen schuld, maar kerkscheuring is nooit de weg. Over dat aspect moet schuld worden beleden.rots schreef:En dan nog vragen waarover er schuld beleden moet worden? Als je ziet wat er allemaal kapot gemaakt is.. 2 partijen en 1 partij helemaal geen schuld?
Het is heel snel uitgesproken: "Waar twee kijven hebben twee schuld" maar als je dat wilt toepassen op deze situatie dan zie ik er graag even wat onderbouwing bij.
Het is wel bekend hoe ik over de gebeurtenissen in Kruiningen denk. Toch zouden we er wellicht beter aan doen
om het oordeel aan God te laten, en Hij zal rechtvaardig oordelen. Dan is vergissen uitgesloten.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Suggestieve en vage berichten weggehaald hier. Probeer dat te vermijden a.u.b.
Zeker mooi. Klassieke bouw, houd ik wel van.Jeschurun schreef:Prachtig schuurkerkmodel.
Grappig dat er al meteen berekend werd hoeveel auto's de Zandweg moeten passeren.
Lopen ze daar ook al niet meer?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
- Delftenaar
Vanuit de overheid is zo'n berekening verplicht.