Gelezen, gedacht, gehoord...
Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]
- Niet meer zo actief -
Sneu. Als je zulke stukken openbaar maakt ben je tamelijk de weg kwijt.liz boer schreef:https://cip.nl/71844-moet-wie-tot-jezus ... en-voldoen
-
Zowel historisch, theologisch als taalkundig is het niet echt een gedegen artikel.Ad Anker schreef:Sneu. Als je zulke stukken openbaar maakt ben je tamelijk de weg kwijt.liz boer schreef:https://cip.nl/71844-moet-wie-tot-jezus ... en-voldoen
De tekst achter de link lijkt me een redelijk pleidooi om de verantwoordelijkheid van de mens niet te verdoezelen.Ad Anker schreef:Sneu. Als je zulke stukken openbaar maakt ben je tamelijk de weg kwijt.liz boer schreef:https://cip.nl/71844-moet-wie-tot-jezus ... en-voldoen
Wat bedoel je precies met stukken openbaar maken?
Ik bedoel: als je zulke dingen schrijft en vervolgens op internet publiceert. Vervolgens wordt het citaat uit het prachtige boekje van Koelman misbruikt met alle gevolgen van dien... Zelfs op dit forum. Treurig.Herman schreef:De tekst achter de link lijkt me een redelijk pleidooi om de verantwoordelijkheid van de mens niet te verdoezelen.Ad Anker schreef:Sneu. Als je zulke stukken openbaar maakt ben je tamelijk de weg kwijt.liz boer schreef:https://cip.nl/71844-moet-wie-tot-jezus ... en-voldoen
Wat bedoel je precies met stukken openbaar maken?
Volgens mij is dit geen misbruiken.Ad Anker schreef:Ik bedoel: als je zulke dingen schrijft en vervolgens op internet publiceert. Vervolgens wordt het citaat uit het prachtige boekje van Koelman misbruikt met alle gevolgen van dien... Zelfs op dit forum. Treurig.
Koelman is echt een stuk genuanceerder dan datgene wat hedendaags voor rechtzinnig doorgaat.
Evenzo John Bunyan in bijvoorbeeld de passage waarin Hopende zijn bekering vertelt.
Niettemin ben ik ernstig op tegen om de onderscheiden elementen in de bekering van een mens tegen elkaar uit te spelen. Dus het is én een komen tot Christus én een door Hem getrokken worden.
-
- Verbannen
Misschien moet hij eens een gesprek aanvragen met én zijn pastor én zijn consulent. Dan kunnen die hem haarfijn uitleggen, dat hij stevig dwaalt.
Ik ben het helemaal met @Ad Anker eens.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Kun jij het hem óók uitleggen? 'Stevig dwaalt' nog wel...Jantje schreef:Misschien moet hij eens een gesprek aanvragen met én zijn pastor én zijn consulent. Dan kunnen die hem haarfijn uitleggen, dat hij stevig dwaalt.
Zou zijn pastor het niet alleen afkunnen?Jantje schreef:Misschien moet hij eens een gesprek aanvragen met én zijn pastor én zijn consulent. Dan kunnen die hem haarfijn uitleggen, dat hij stevig dwaalt.
- Niet meer zo actief -
https://www.telegraaf.nl/nieuws/3117762 ... -in-de-hel
“EU-president: ’Brexiteers naar speciale plek in de hel”
Fijn hè, De EU.
Fijn hè, De EU.
-
- Verbannen
Vermoedelijk valt die niet in de doelgroep die hij bedoelt. Misschien zijn consulent wel.Mannetje schreef:Zou zijn pastor het niet alleen afkunnen?Jantje schreef:Misschien moet hij eens een gesprek aanvragen met én zijn pastor én zijn consulent. Dan kunnen die hem haarfijn uitleggen, dat hij stevig dwaalt.

Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
-
- Verbannen
"Des te meer een reden om ook uit de EU te stappen." Dat is toch wat je wil zeggen?Wim Anker schreef:https://www.telegraaf.nl/nieuws/3117762 ... -in-de-hel
Fijn hè, De EU.

Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Beetje een vrije interpretatie van het christelijk gedachtengoed maar onder RK medegelovigen niet ongewoon om je wat stevig uit te drukken.
Jantje schreef:Vermoedelijk valt die niet in de doelgroep die hij bedoelt. Misschien zijn consulent wel.Mannetje schreef:Zou zijn pastor het niet alleen afkunnen?Jantje schreef:Misschien moet hij eens een gesprek aanvragen met én zijn pastor én zijn consulent. Dan kunnen die hem haarfijn uitleggen, dat hij stevig dwaalt.
Ik ben het helemaal met @Ad Anker eens.Niet dat ik dat vind, overigens.
Waarin dwaalt hij eigenlijk ?
-
- Verbannen
Je bedoelt Van Putten?
Hij is zo denigrerend en generaliserend bezig, dat ik me afvraag wat hij nog zoekt in de Gereformeerde Gemeenten. Ik vind het zelfs nog een stap verder gaan als het artikel van Dubbeldam, destijds in het RD, over de kerkverlating. Het zal mij benieuwen wie er reageren zal uit de gewenste doelgroep. Ik heb al wel een vermoeden...
Hij is zo denigrerend en generaliserend bezig, dat ik me afvraag wat hij nog zoekt in de Gereformeerde Gemeenten. Ik vind het zelfs nog een stap verder gaan als het artikel van Dubbeldam, destijds in het RD, over de kerkverlating. Het zal mij benieuwen wie er reageren zal uit de gewenste doelgroep. Ik heb al wel een vermoeden...
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje