Mijn lieve vriend,Van Ewijk schreef:Mijn waarde Dia, ik heb een beetje genoeg van die-DIA- schreef: Ik dacht eigenlijk dat een christen niet zo sprak... Dat valt er wel heel hard uit.
Wie-een-tv-in-huis-heeft-deugt-eigenlijk-niet tendens.
Ikzelf blijf overtuigd van het feit dat het bezit van iets materieels een mens niet aanspoort tot laksheid in geloof en geweten, maar zijn/haar eigen ik.
U mag als mede-christen bij mij trouwens altijd een bakje komen doen om te aanschouwen dat het met die vermeende hardheid wel meevalt.
Dan begrijpt u het verkeerd. We veroordelen niet de mens, of eigenlijk wel, maar niet special de mens die tv heeft, want het betreft de gehele mensheid die onder het oordeel ligt. Hebt u de 6 punten gelezen die ik hiervoor meende te constateren? Hierin zie ik wel een verband, en nogmaals ik veroordeel daarmee geen mens, maar wel een van de oorzaken die de mens verder tot verval heeft gebracht. Ik weet wel dat men dat tegenwoordig niet meer zo ziet, en niet meer zo zwaar aan tilt, maar daarmee is het feit, meen ik, niet te loochenen. Ik geloof dat kerkverlating, een gevolg is van verwatering. Met name modern vermaak, radio, tv, bioscoop, film, internet maakt de mens losser van de kerk. Men is onafhankelijker geworden. De diaconie is niet meer zo nodig, want we hebben de sociale wetten. Dus denk eens heel rustig na. Heeft de tv onze samenleving dichter bij de kerk gebracht, of juist het tegengestelde? Graag zonder bevooroordeling, en eerst nagaan of het mogelijk zo is?