Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten
Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]
Zoete aardappelsoep is echt wel lekker hoor.
En gezond.
En gezond.
- Dodo
Je moet het een beetje op smaak brengen. Bacon, chili, parmezaan, dat soort dingen.helma schreef:Zoete aardappelsoep is echt wel lekker hoor.
En gezond.
- FlyingEagle
Het was een vers pakket van de Jumbo. Echt een heerlijke vega soep
Smaken verschillen he
Ik vind het echt niet lekker, ook niet met allemaal lekkere toevoegingen.

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Zoete aardappelsoep ken ik niet, maar zoete aardappel uit de oven vind ik erg lekker.
Ik maak het regelmatig met pastinaak, rode ui, pompoen en zoete aardappel, tijm en rozemarijn en knoflook. Een uur de oven in. Daarna cherry tomaten nog een kwartier erbij. Op het bord een dressing van kappertjes, mosterd, citroen erbij doen. Heerlijk!
Ik maak het regelmatig met pastinaak, rode ui, pompoen en zoete aardappel, tijm en rozemarijn en knoflook. Een uur de oven in. Daarna cherry tomaten nog een kwartier erbij. Op het bord een dressing van kappertjes, mosterd, citroen erbij doen. Heerlijk!
Ik hoef er hier ook niet meer mee aan te komen.Orchidee schreef:Smaken verschillen he
Net als pompoen.

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Heerlijke zelfgemaakte erwtensoep. Dat laat mijn vrouw graag aan mij over. Mee opeten doet ze trouwens wel 

Rijst, Brocolli met van alles en nog wat er door; stukjes kip, blokjes spek, ui, paprika, etc.
Mjammie, ik ga gauw mijn pannetjes opzoeken.

Mjammie, ik ga gauw mijn pannetjes opzoeken.

Luiemensenmacaroni. Anderhalf ons gehakt rul bakken, uitje erbij, twee blikjes tomatenpuree erbij en dat lang laten bakken. Dan wordt de tomatenpuree veel lekkerder. Intussen 400 gram soepgroenten roosteren in de oven. Champignons op hoog vuur bakken. Macaroni koken. Alles door mekaar mikken en een berg parmezaan erop.
Heel af en toe maak ik studentenmacaroni. Idd gehakt rulbakken, uitje erbij, tomatenpuree meebakken om te ontzuren.Zita schreef:Luiemensenmacaroni. Anderhalf ons gehakt rul bakken, uitje erbij, twee blikjes tomatenpuree erbij en dat lang laten bakken. Dan wordt de tomatenpuree veel lekkerder. Intussen 400 gram soepgroenten roosteren in de oven. Champignons op hoog vuur bakken. Macaroni koken. Alles door mekaar mikken en een berg parmezaan erop.
En dan tomatenketchup erop doen, op je bord. Eventueel wat geraspte kaas er overheen.
Stiekem vind ik het zo het lekkerst, want ik ben geen pastafan.
Vanavond minipizza's van bladerdeeg.
Ik heb weer een beugelbekkie in huis, dus een gewone bodem is even te hard nu.
Pizzasaus van Mutti erop, blaadjes spinazie, tonijn uit water, geraspte kaas.
De andere met ham en ananas.
Volgens beugelbekkie smaakten ze heerlijk. Hij kan nu naar de sportschool.
- FlyingEagle
Hm, ik dacht altijd dat zo’n zakje van Korr of Honig voor studenten was. Wat is volgens jullie dan een ‘normaal’ macaroni recept?
Het is niet onze norm hoor.FlyingEagle schreef:Hm, ik dacht altijd dat zo’n zakje van Korr of Honig voor studenten was. Wat is volgens jullie dan een ‘normaal’ macaroni recept?
Maar als medestudenten hier aanschoven en we aten die avond pasta, vertelden ze dat.
Voor roerbakgroenten erdoor was niet altijd geld, of ze vonden het niet lekker.
Jaren geleden toen de kinderen met de j.v. een paar dagen weg waren kwam deze macaroni zo op tafel.
De dominee die mee was, maakte het ook zo. Uit zijn studententijd, zei hij.
Vandaar dat we hem erin gehouden hebben.

Die zakjes zijn voor meerdere personen, dus als je alleen voor jezelf maakt, is dat veel te veel. Tja, en niet iedereen vindt die mixen lekker.
https://www.smakelijck.nl/recepten/spit ... selderij-/
Hebben wij gisteravond gegeten, erg lekker!
Vanavond eten wij Gado Gado en ik denk morgen de ovenschotel van Ottolenghi met pastinaak, zoete aardappel en pompoen. Voor zaterdag staat er wat makkelijks op het menu, waarschijnlijk zelfgemaakte patat met snack en zondag erwtensoep.
Hebben wij gisteravond gegeten, erg lekker!
Vanavond eten wij Gado Gado en ik denk morgen de ovenschotel van Ottolenghi met pastinaak, zoete aardappel en pompoen. Voor zaterdag staat er wat makkelijks op het menu, waarschijnlijk zelfgemaakte patat met snack en zondag erwtensoep.
Wij hebben vanavond een winterdiner tbv de kerk. We nemen mijn ouders en mijn schoonmoeder mee.
Geen idee wat er op het bord komt. Aangezien Mevr. Huisman een van de koks is heb ik er best vertrouwen in
Geen idee wat er op het bord komt. Aangezien Mevr. Huisman een van de koks is heb ik er best vertrouwen in