OutOfTheBox schreef:Luther schreef:OutOfTheBox schreef:Ga een heel eind met je mee, maar korte broek voor een man wereldgelijkvormig?
Ja, niet alleen vrouwen, maar ook mannen (dus zij die tot hun verstand gekomen zijn) dienen zich eerbaar en waardig te kleden. Daarbij is bedekking een balngrijk element. Uit mijn jeugdjaren kan ik me nog een kanselboodschap herinneren, waarin door de kerkenraad gewaarschwud werd voor het dragen van korte broeken door mannen. Het is een teken van een losse kleedstijl, die meer bij de wereld thuishoort, dan bij de kerk.
Hier kom je echt op het terrein van ongelooflijke subjectiviteit. Waardige kleding betaamt een christen, ja helemaal eens. Maar ik heb serieus nog nooit nagedacht of mijn korte broek wereldgelijkvorming zou zijn. Als de temperatuur boven de 25 graden komt, zie je mij niet vaak meer in een lange broek. Gewoon omdat ik erg warmbloedig ben

Waardig, netjes, eerbiedig, er zijn nog veel meer termen te noemen, de Bijbel heeft het over kuis, daar kun je meer mee dan al die andere titels. Een driekwartbroek voor mannen, hoewel niet modieus, die niet strak zit is mi niet onkuis, rokken die de zitproef niet doorstaan, zijn wel onkuis, maar dat zijn mijn ideeen.
Als ik me kleed denk ik niet aan kleur oid, ik wil bedekt zijn en als ik gaat zitten niet de hele tijd aan mijn rok te hoeven trekken. Ook doe ik soms een broek aan, bij bepaalde werkzaamheden of als ik paddenstoelen ga fotograferen.