Weekdiensten

Gijs Diederik
Verbannen

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Gijs Diederik »

mark1985 schreef:Dankdag avond draagt ds. Bredeweg de dominee op die in hun midden is.
Wie het geweest is weet ik niet natuurlijk (als alleen luisteraar achteraf).
Dat moet een feest geweest zijn voor hem.
En die naam zal vast wel eerdaags op dit forum verschijnen.
Erskinees

Bericht door Erskinees »

Staat toch al in het andere topic? OGGiN predikant.
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Erskinees schreef:Staat toch al in het andere topic? OGGiN predikant.
Dat zal vast. Hij was 's ochtends en 's middags in de OGGiN enkele dorpen verderop om Dankdag te houden. Volgens mij was hij er vorig jaar ook, 's avonds.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Ouddorp

Bericht door Ouddorp »

Vanavond kerk in onze gemeente. De kerkenraad heeft geen rekening gehouden met sinterklaas :haha
DDD

Bericht door DDD »

Toch wel raar hoor. Wie verzint dat nu. Ik kan daar met mijn pet niet bij. Wij hebben gisteren al Sinterklaas gevierd en ik houd het dit jaar bij één keer, maar ik vind dat toch iets kinderachtigs hebben. Zo van: kijk ons het heilig Woord eens voorrang geven boven frivole wereldse genoegens.
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

DDD schreef:Toch wel raar hoor. Wie verzint dat nu. Ik kan daar met mijn pet niet bij. Wij hebben gisteren al Sinterklaas gevierd en ik houd het dit jaar bij één keer, maar ik vind dat toch iets kinderachtigs hebben. Zo van: kijk ons het heilig Woord eens voorrang geven boven frivole wereldse genoegens.
Erger je niet...

Verder: lees de Saambinder of de Wachter Sions. Er zijn genoeg weekdiensten deze avond. Volgens mij is het in de meeste gevallen niet meer zo aan een datum verbonden. De meesten vieren het toch wel in het weekend, heb ik het idee.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Ouddorp schreef:Vanavond kerk in onze gemeente. De kerkenraad heeft geen rekening gehouden met sinterklaas :haha
Heel goed van de kerkenraad. Blijkt snel wie er nog een paap in zn hart heeft en wie niet. :)

In ernst: ik mag toch hopen dat Sinterklaas dermate onbelangrijk wordt gevonden dat kerkdiensten altijd voorrang krijgen.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Bezorgd

Bericht door Bezorgd »

Jantje schreef:[. De meesten vieren het toch wel in het weekend, heb ik het idee.
Dat weet ik niet hoor..
De reformatorische scholengemeenschap die gezin, kerk en school zelfs in de naam aan elkaar wil verbinden, houdt er zelfs rekening mee. De kinderen hebben geen huiswerk voor morgen. Ik kan dat wel waarderen.
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Bezorgd schreef:
Jantje schreef:[. De meesten vieren het toch wel in het weekend, heb ik het idee.
Dat weet ik niet hoor..
De reformatorische scholengemeenschap die gezin, kerk en school zelfs in de naam aan elkaar wil verbinden, houdt er zelfs rekening mee. De kinderen hebben geen huiswerk voor morgen. Ik kan dat wel waarderen.
O. Hier in Zeeland kennen we dat niet hoor.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gritje

Bericht door Gritje »

Bezorgd schreef:
Dat weet ik niet hoor..
Dan hebben de kinderen hier pech, gewoon huiswerk voor morgen en vanavond ook bijbellezing. Maar kinderen kunnen toch ook vooruit werken als ze vanavond sinterklaas willen vieren?
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

On-topic graag. Heiligenverering is weer een heel andere zaak.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Bezorgd schreef:
Dat weet ik niet hoor..
Bizar!
Met bid- en dankdag is het veelal anders.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Luther schreef:
Bezorgd schreef:
Dat weet ik niet hoor..
Bizar!
Met bid- en dankdag is het veelal anders.
Dat kan natuurlijk ook op dinsdagavond gedaan worden.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Bertiel

Bericht door Bertiel »

Vorige keer dat een weekdienst op 5 december was, hadden we ds Estrik. die wordt helaas niet meer uitgenodigd
Ik luister thuis mee, 38,9...
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
DDD

Bericht door DDD »

Luther schreef:
Ouddorp schreef:Vanavond kerk in onze gemeente. De kerkenraad heeft geen rekening gehouden met sinterklaas :haha
Heel goed van de kerkenraad. Blijkt snel wie er nog een paap in zn hart heeft en wie niet. :)

In ernst: ik mag toch hopen dat Sinterklaas dermate onbelangrijk wordt gevonden dat kerkdiensten altijd voorrang krijgen.
Waarom zou een kerkdienst altijd voorrang moeten krijgen? Ik erger mij niet, maar ik zou toch moeite hebben om degene die de preekbeurten indeelt nog serieus te nemen.
Plaats reactie