De zuurkool ligt er nog steeds. Daar ga ik vandaag een schotel van maken met lekkere aardappelpuree. Gisteren aten wij rode kool met zelfgemaakte appelmoes en kip uit de oven. Afgelopen zondag aten wij erwtensoep, ook altijd lekker.Mara schreef:Er zaten naar verhouding weinig aardappelen in. Aanbevolen werd 500 gram, maaar dat was echt te weinig voor ons.merel schreef: Onze kinderen vinden het wel erg lekker. Nu zijn een aantal ook wel echte aardappeleters.
Ik heb er twee extra bij gedaan en het stukje koolraap vond ik eigenlijk te klein. Als ik het zelf ga samenstellen zou ik gewoon een hele knol nemen. Dochter had graag meer appel erin gehad.
Na boerenkool zou ik persoonlijk geen zin hebben in spruiten, dat is uit dezelfde familie.merel schreef:Gisteren hadden wij boerenkool. Ik heb nog spruiten liggen en zuurkool. In beide heb ik eigenlijk geen zin.
Eigenlijk moet je de ene dag groente van boven de grond en de dag daarna van onder de grond eten.(waar het groeit dus)
Na twee vleesloze dagmenu's wordt het vanavond i.i.g. wel iets met vlees. (of vis)
Vleesloze dagmenu's in de winter blijf ik lastig vinden. Welke gerechten maak jij dan klaar?