de antichrist

Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Beste Leonius,

Om de Paus aan te merken als antichrist, moeten we eerst concluderen dat de Paus het werk van Christus afzwakt en eigenlijk waardeloos maakt.
Vervolgens moeten we concluderen dat hij daarmee een vijand is van de schriftuurlijke genade.
Daarmee staat hij lijnrecht tegenover Christus.
En omdat hij dus fout zit, ontkent hij als het ware de vleeswording van Christus en is hij de antichrist van Johannes.

Is dat niet wat ver gezocht? Waarom gewoon niet iemand die doet zoals het er staat: Ontkennen van de vleeswording van Christus. Er zijn zat dwaalleringen die dat dus gewoon doen en de Paus doet dat niet.
Leonius

Bericht door Leonius »

Beste Kaw,
Is dat niet wat ver gezocht? Waarom gewoon niet iemand die doet zoals het er staat: Ontkennen van de vleeswording van Christus. Er zijn zat dwaalleringen die dat dus gewoon doen en de Paus doet dat niet.
Nu komen we dus op een verschil van interpretatie. Kennelijk vonden de 'oudvaders' dat vroeger niet vergezocht, en tegenwoordig de meesten wel. Dat is telkens het punt wat ik probeer te maken. Hoe is die omslag te verklaren? En: wat zijn daarvoor precies de argumenten? Tot nu toe ben ik ze weinig tegengekomen (niet alleen hier op het forum, maar ook in de vele boeken die reeds over dit onderwerp zijn verschenen). En dát verbaast me zo. Bovendien: indien de 'oudvaders' op dit punt zo schromelijk hebben gedwaald: wat moet ik dan - kort door de bocht gezegd - nog van de rest geloven? Zij zelf beschouwden het namelijk nogal als een aangelegen punt.
Ten slotte: ik vind het punt wat je aanhaalt ook wel aannemelijk, maar toch wat te zwak om de theorie van de 'oudvaders' af te doen als 'onzin'. Dan verwacht ik toch wel een steviger 'verhaal'. Kortom: ik mis een geloofwaardig, doorwrocht alternatief.... Help!

Hart. Gr.,
Lambertus

Bericht door Lambertus »

corydoras

Je hebt helemaal gelijk ! verkeerde vertaling !! Ik schaam me diep !!
Komt omdat ik die ff snel uit me documentatie gehaald heb maar dan moet je natuurlijk niet 2 verscillende documenten openen !

Heel goed opgemerkt dus van je !!!

Ik zet ff niets meer erbij ik denk dat de bedeoling wel overgekomen is (maar vwb de volledigheid die trek ik in twijfel want volgens mij is wel compleet )

Heb ook geen zin om het uit te zoeken want die 24 uurs standby dienst die speelt me een beetje parten op dit moment en loop ietwat op me tandvlees

Maar nogmaals Heel scherp opgemerkt van je !
Plaats reactie