Verontrustende berichten

Piet Puk
Berichten: 5539
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Verontrustende berichten

Bericht door Piet Puk »

Jantje schreef:Dat denk ik in het geheel niet, gezien de meningen van @Mannes.
Wat bedoel je?
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10473
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: RE: Re: Verontrustende berichten

Bericht door Orchidee »

Bezorgd schreef:
Bijdrager schreef:Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Orchidee schreef:Verstuurd vanaf mijn TA-1033 met Tapatalk
Kunnen jullie deze meldingen niet uitschakelen?
Tja, ik wil dat ook graag maar krijg het niet voor elkaarAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn TA-1033 met Tapatalk
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33456
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: RE: Re: Verontrustende berichten

Bericht door Tiberius »

Bezorgd schreef:
Bijdrager schreef:Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Orchidee schreef:Verstuurd vanaf mijn TA-1033 met Tapatalk
Kunnen jullie deze meldingen niet uitschakelen?
Ja, dat kunnen zij.
De TA-1033 is volgens mij gewoon een Android-toestel.
Dan kan je in het hoofdscherm van Tapatalk op het poppetje rechtsboven (in de oranje balk) drukken, vervolgens op Instellingen (halverwege het menu) en dan op Handtekening.
-DIA-
Berichten: 32875
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Verontrustende berichten

Bericht door -DIA- »

Dit gaat over verontrustende berichten.
Het meest verontrustende bericht treft me heel duidelijk: Je kunt nergens je verontrusting meer kwijt... Je bent al snel een pessimist of je wordt zelfs voor onvolwaardig aangezien.
Dat is het meest verontrustend.
© -DIA- 18-05-2024: 32800
Gebruikersavatar
olfie
Berichten: 836
Lid geworden op: 26 jan 2006, 21:00
Locatie: Ergens in Zuid-Holland

Re: Verontrustende berichten

Bericht door olfie »

-DIA- schreef:Dit gaat over verontrustende berichten.
Het meest verontrustende bericht treft me heel duidelijk: Je kunt nergens je verontrusting meer kwijt... Je bent al snel een pessimist of je wordt zelfs voor onvolwaardig aangezien.
Dat is het meest verontrustend.
Mooi voor een tegeltje :super
Zijn Naam moet eeuwig eer ontvangen
Mannes
Verbannen
Berichten: 319
Lid geworden op: 02 apr 2018, 17:50

Re: Verontrustende berichten

Bericht door Mannes »

Piet Puk schreef:
Mannes schreef:
Ik heb meer kilometers gemaakt met onze predikanten dan menigeen zal vermoeden, zelfs per boot..
De logica van deze opmerking ontgaat me totaal in deze discussie, hoewel ik qua jeugdwerk de opvatting van Mannes begrijp en grotendeels deel
Iemand probeerde me weg te zetten als een persoon die predikanten binnen mijn kerkverband nogal over de roddelpers gooi. Vervolgens leggen ze mij dingen in de mond die ik niet zeg of bedoel. Dat je bijv. Niet moet gaan varen met een predikant.

Ik wil benadrukken dat rondjes fietsen of boottochten zeer ontspannend kunnen zijn, zelfs met een predikant aan boord. (ik spreek nu uit ervaring, vandaar mijn opmerking). Waar bij mij de schoen wringt is dat het allemaal onder de vlag van de kerk moet. Dat is namelijk bij mijn boottochten niet het geval.

Dat ik kritiek heb op sommige dingen van een predikant heeft niks met roddel te maken. Ik heb genoeg kilometers met een predikant gemaakt om daar openlijk over te kunnen praten met hem.

De opmerkingen van deze en gene slaan dus kant nog wal, die bewuste mensen snapten mijn opmerking vast wel.
Thuisvrouw
Berichten: 571
Lid geworden op: 08 mar 2018, 10:02

Re: Verontrustende berichten

Bericht door Thuisvrouw »

Mannes schreef:
Iemand probeerde me weg te zetten als een persoon die predikanten binnen mijn kerkverband nogal over de roddelpers gooi. Vervolgens leggen ze mij dingen in de mond die ik niet zeg of bedoel. Dat je bijv. Niet moet gaan varen met een predikant.

Die iemand ben ik. En ik heb gezegd dat het beter is met een predikant te varen, als hem en public op een forum te gooien. Al heb je kritiek en stapels dossiers, je zou juist van een persoon die met de dominee rijdt en zelfs vaart wat meer integerheid verwachten. Daar doelde ik op.


Ik wil benadrukken dat rondjes fietsen of boottochten zeer ontspannend kunnen zijn, zelfs met een predikant aan boord. (ik spreek nu uit ervaring, vandaar mijn opmerking). Waar bij mij de schoen wringt is dat het allemaal onder de vlag van de kerk moet. Dat is namelijk bij mijn boottochten niet het geval.

Dat jouw boottochten (inclusief dominee) prijzenswaardig zijn, vind ik fijn om te horen.

Dat ik kritiek heb op sommige dingen van een predikant heeft niks met roddel te maken. Ik heb genoeg kilometers met een predikant gemaakt om daar openlijk over te kunnen praten met hem.

Zeg hem dan ook dat je dit deelt op een openbaar forum en de mods het zeer - knip-waardig vonden.

De opmerkingen van deze en gene slaan dus kant nog wal, die bewuste mensen snapten mijn opmerking vast wel.
En ik zou je hieraan willen houden.
Verder wil ik er hier niet verder op in gaan.
OutOfTheBox
Berichten: 158
Lid geworden op: 22 okt 2018, 20:52

Re: Verontrustende berichten

Bericht door OutOfTheBox »

Mannes schreef:Ja helaas, bleef het maar bij het verdiepen van Gods woord want daar begint het namelijk ook mee. Zo lang er een ambtsdrager bij is en het gaat om bijbelstudie dan is er niks op tegen natuurlijk. Na verloop van tijd staan er wat mannetjes op uit de kerk die dan voor gaan in gebed en een stukje gaan lezen, daarna is het rondjes varen of voetballen of andere zaken die niks met het kerkelijk erf of de ernst van het leven te maken hebben. Dat ambtsdragersfabriekje snap ik wel..
Deze post vind ik inderdaad zeer verontrustend en goed passen binnen de categorie "verontrustende berichten".

Moderators, gaat dit geen grens over? Vind het (bijna) blasfemisch om over mannetjes te spreken die voor gaan in gebed. We hebben het hier wel over spreken tot de Allerhoogste, dit kun je toch onmogelijk zo wegschrijven dan?
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Verontrustende berichten

Bericht door eilander »

Je kunt beter de meldknop gebruiken als je een bericht tegen de forumregels in vind gaan.
In dit geval vind ik dat niet zo.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 9053
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Verontrustende berichten

Bericht door J.C. Philpot »

Volgens Calvijn zijn predikanten ook "mannetjes die uit het stof zijn verrezen". Overigens ben ik het niet eens met Mannes.

Numeri 11:29
Doch Mozes zeide tot hem: Zijt gij voor mij ijverende? Och, of al het volk des HEEREN profeten waren, dat de HEERE Zijn Geest over hen gave!
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
OutOfTheBox
Berichten: 158
Lid geworden op: 22 okt 2018, 20:52

Re: Verontrustende berichten

Bericht door OutOfTheBox »

eilander schreef:Je kunt beter de meldknop gebruiken als je een bericht tegen de forumregels in vind gaan.
In dit geval vind ik dat niet zo.
Ik beargumenteer het liever, daarom niet de meldknop. Vraag aan jou: waarom vind je dit in dit geval niet zo?
OutOfTheBox
Berichten: 158
Lid geworden op: 22 okt 2018, 20:52

Re: Verontrustende berichten

Bericht door OutOfTheBox »

J.C. Philpot schreef:Volgens Calvijn zijn predikanten ook "mannetjes die uit het stof zijn verrezen". Overigens ben ik het niet eens met Mannes.

Numeri 11:29
Doch Mozes zeide tot hem: Zijt gij voor mij ijverende? Och, of al het volk des HEEREN profeten waren, dat de HEERE Zijn Geest over hen gave!
Ik vind het in dit geval van een andere orde. Wat Calvijn opschrijft, beaam ik. We zijn inderdaad nietige mensjes...

Het gaat mij echter vooral om het voorgaan in gebed, bidden tot de Allerhoogste wat op een Godslasterlijke manier wordt veroordeeld.
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Verontrustende berichten

Bericht door Ditbenik »

OutOfTheBox schreef:
J.C. Philpot schreef:Volgens Calvijn zijn predikanten ook "mannetjes die uit het stof zijn verrezen". Overigens ben ik het niet eens met Mannes.

Numeri 11:29
Doch Mozes zeide tot hem: Zijt gij voor mij ijverende? Och, of al het volk des HEEREN profeten waren, dat de HEERE Zijn Geest over hen gave!
Ik vind het in dit geval van een andere orde. Wat Calvijn opschrijft, beaam ik. We zijn inderdaad nietige mensjes...

Het gaat mij echter vooral om het voorgaan in gebed, bidden tot de Allerhoogste wat op een Godslasterlijke manier wordt veroordeeld.
Het klinkt inderdaad als een verbod op het gebed voor mensen die geen ambtsdrager zijn.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12220
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Verontrustende berichten

Bericht door Herman »

OutOfTheBox schreef:Het gaat mij echter vooral om het voorgaan in gebed, bidden tot de Allerhoogste wat op een Godslasterlijke manier wordt veroordeeld.
Dit is geen beargumenteren van een standpunt. Dat is in een emotie schieten, zonder dat je uiteenzet wat lasterlijk is, wat het voorgaan in gebed betekent en dergelijke meer.
OutOfTheBox
Berichten: 158
Lid geworden op: 22 okt 2018, 20:52

Re: Verontrustende berichten

Bericht door OutOfTheBox »

Herman schreef:
OutOfTheBox schreef:Het gaat mij echter vooral om het voorgaan in gebed, bidden tot de Allerhoogste wat op een Godslasterlijke manier wordt veroordeeld.
Dit is geen beargumenteren van een standpunt. Dat is in een emotie schieten, zonder dat je uiteenzet wat lasterlijk is, wat het voorgaan in gebed betekent en dergelijke meer.
Een spreken met de Allerhoogste op de manier van Mannes wegzetten, is een belediging van het werk van de Heilige Geest en daarom Godslasterlijk. Dit heeft totaal niets te maken met "in een emotie schieten", wat jij overigens ook niet echt beargumenteert.
Gesloten