Komen tot Christus

Matthijs

Bericht door Matthijs »

Oorspronkelijk gepost door Pim
Oorspronkelijk gepost door Matthijs
er komt een duidelijke verandering in je leven, want je hart en je wil wordt vernieuwd door de Geest Gods. En dat mag toch wel als kenmerk genoemd worden, want bij zo'n verandering gaat het niet meer om jezelf, maar om God. Want daar zijn wij immers van weggelopen in het paradijs. Je komt er achter dat je zonder God leeft en laatstaan tot Zijn eer leeft.
Het begint mijns inziens altijd met God. Nogmaals, omdat wij tegen Hem gezondigd hebben. En wie laat je dat zien? Christus door de Geest Gods.
Dat is het werk van Christus.
Dan krijg je droefheid naar, ja naar Wie? Naar Christus? Nee, dan komt er een, zoals Paulus het zegt, een droefheid naar God (d.i. overeenkomstig God), en die droefheid werkt wat uit. Namelijk: een onberouwelijke bekering tot zaligheid.
Maar daarentegen: de droefheid der wereld werkt de dood.
Kan iemand mij het vetgedrukte eens uitleggen?
Ik heb er ooit eens in inleiding overgemaakt. Ik zal eens kijken als ik 'm nog heb. Dan laat ik je die wel lezen.
timo

Bericht door timo »

het was mij niet bekend waar de uitspraak van daan kwam maar in iedergeval bedankt
takkie

Bericht door takkie »

Oorspronkelijk gepost door timo
het was mij niet bekend waar de uitspraak van daan kwam maar in iedergeval bedankt
bedankt voor wat????
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door takkie
bedankt voor wat????
Adrianus verandert zijn posting 3x. Het wordt er niet duidelijker op zo. ;)
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
takkie

Bericht door takkie »

Oorspronkelijk gepost door Pim
Oorspronkelijk gepost door takkie
bedankt voor wat????
Adrianus verandert zijn posting 3x. Het wordt er niet duidelijker op zo. ;)
oh, vandaar ;);) kan gebeuren heej dat je wat twijfelt.
Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door Adrianus
Er wordt met die vraag gedoeld op de toestand van een zondaar die in de beleving van de ziel er alleen maar zonde en schuld ziet, en nog geen bevindelijke kennis heeft van de Middelaar als aan de ziel geopenbaard Middel om de straf te ontgaan.
Er wordt vaak gezegd wat het niet is, maar wat het wel is hoor je zo weinig.

Wat is nu in jouw ogen die bevindelijke kennis van Christus? Vanuit de praktijk bedoel ik. Niet met vage termen omschreven.
Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door Lecram
Er wordt met die vraag gedoeld op de toestand van een zondaar die in de beleving van de ziel er alleen maar zonde en schuld ziet, en nog geen bevindelijke kennis heeft van de Middelaar als aan de ziel geopenbaard Middel om de straf te ontgaan.

Wat is nu in jouw ogen die bevindelijke kennis van Christus? Vanuit de praktijk bedoel ik. Niet met vage termen omschreven.
Dat daar waar de zondaar, ziende op eigen zonden en verlorenheid, buiten Christusniet meer verder kan, Hij vanuit het Woord in de ziel wordt geopenbaard.

Dat zal geen leed ooit meer uit het geheugen wissen.
Dat komt m.i. overeen met dat je in het Woord leest van het werk van Christus als redder en verlosser en dan wel op die wijze dat dat precies past bij jou. En ook, dat je met je hart gelooft dat dat op jou van toepassing is.
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

Oorspronkelijk gepost door Lecram

Dat daar waar de zondaar, ziende op eigen zonden en verlorenheid, buiten Christusniet meer verder kan, Hij vanuit het Woord in de ziel wordt geopenbaard.

[Aangepast op 16/3/05 door Adrianus]
Hoi Adrianus,

hoe zou je die openbaring vanuit het Woord uitleggen aan een kind van 10 jaar?
refo

Bericht door refo »

Dat hoeft Hij toch niet te laten zien? Dat weet een kind!
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
takkie

Bericht door takkie »

Oorspronkelijk gepost door Miscanthus
Oorspronkelijk gepost door Lecram Er wordt vaak gezegd wat het niet is, maar wat het wel is hoor je zo weinig.

[Aangepast op 16/3/05 door Adrianus]
Hoi Adrianus,

hoe zou je die openbaring vanuit het Woord uitleggen aan een kind van 10 jaar?
Vraag er maar veel om of de Heere ook jou wil laten zien dat voor kinderen met een boos hart als jij er nog redding mogelijk is door het werk van de Heere Jezus. Zoek de Heere in het gebed. Wie Hem vroeg zoeken, die zullen Hem vinden. Dat zegt de Heere en alles wat Hij zegt, doet Hij.
Dat vertel ik nu juist niet aan de kinderen. het is zo`n dooddoener( sorry voor het woord) vraag er maar veel om...... wie weet .......
Bid maar of God je wil helpen om te doen wat Hij wil en te leven zoals God dat graag wil. Dat is best vaak moeilijk omdat je toch steeds weer dingen doet die niet goed zijn, maar gelukkig hebben we een genadig God die je zonden steeds wil vergeven. Dat is meer praktisch, termen als redding enz. kunnen kinderen niet zo veel mee.
Plaats reactie