Mistig schreef:
@GGotk
Kijk alsjeblieft uit wat je zegt. We zeggen zo gauw dingen die we niet hadden moeten zeggen.
Ik begrijp eventuele bezwaren tegen JijDaar (hoewel ik ze niet deel). Maar stem nooit in met deze geesteszieke (begrijp me hierin goed) en goddeloze website. Het getal 666 schrijven op het hoofd van dienaren uit onze kringen kan nooit de bedoeling zijn. En ja, ik heb soms ook bezwaren of moeite met bepaalde opvattingen.
Zoals @lizboer schrijft: je begeeft je op glad ijs.
Ook jij bevestigt nogmaals mijn eerder verwoorde standpunt:
De verpakking was 'killing' voor de soms terechte boodschap.
Het is onterecht (en onbegrijpelijk) dat je vanwege dit standpunt mij kan betichten dat ik het eens zou zijn met de zaken die jij beschrijft (is de verpakking).
Mijn punt was dat de persoon van de nepsite (die al weer uit de lucht is gehaald) juist het tegenovergestelde effect heeft bereikt (getuige o.a. jouw reactie): namelijk het hebben over de verpakking in plaats van de (volgens mijn beleving) terechte kritiek op Jij daar, zoals hieronder is beschreven.
CLASSIS GG MIDDELBURG | JANUARI 2013
Twee gemeenten hebben een punt van behandeling ingediend betreffende jeugdbijeenkomsten door de Stichting “Jij daar!” Men maakt zich grote zorgen over het opzetten van jongerenavonden door genoemde stichting in Zeeland. Gevraagd wordt om een classicaal standpunt t.o.v. de Stichting “Jij daar!” door hiervan duidelijk afstand te nemen. Ds. Moens geeft aan dat er een gesprek met de vier briefschrijvers is afgesproken. De inhoud van wat men brengt is
1. remonstrants en 2. de sfeer is werelds.
Gesteld wordt dat aangezien God een God van orde is, we de Heere verschuldigd zijn om op een kerkelijke wijze en langs kerkelijke kanalen met onze jongeren om te gaan, juist als tegenwicht tegen een ongebonden manier van samenkomen die sommige jongeren begeren. Buiten deze weg zien we op termijn alleen maar ontsporingen.
Diverse afgevaardigden benadrukken dat een gesprek met dit viertal gewenst is. Gewezen wordt op het fenomeen “Checkin avonden” van onze Jeugdbond, die als alternatief kunnen dienen.
De classis besluit haar standpunt schriftelijk bekend te maken aan bedoeld viertal personen, met wie tevens een gesprek zal plaatsvinden, dat door Meliskerke gevoerd zal worden. In dit gesprek zal ook nadrukkelijk het alternatief “Check-in” aan de orde komen.