Jan Vogel schreef:. Soms is er aan het hele draadje geen touw meer vast te knopen.

Jan Vogel schreef:. Soms is er aan het hele draadje geen touw meer vast te knopen.
O ja zo'n dooddoener erbij....Mannes schreef:Ik twijfelde nog om er iets onder te zetten in de trant van: wie het vatte kan die vatte het.Nasrani schreef:En volle tafels zijn een probleem? Net als een ruim evangelie?Mannes schreef:
Ds Mallan: Een te ruim en algemeen Evangelie? Daar krijgt men volle tafels van.
Welk interview is dat?-DIA- schreef:Misschien even tussendoor: Wat me ook opvalt is dat door dit topic het interview met ds. J.M.D. de Heer helemaal in de vergetelheid dreigt te komen. Terwijl daar toch veel zinnige zaken aan de orde komen.
Zou het op dit moment niet andersom zijn? Ik had vanavond nog een gesprek met een GG-er en die gaf aan dat hij uit gespreken met verschillende mensen de conclusie moest trekken dat er achter de schermen zoveel gaande is...Jan Vogel schreef:Dit draadje is erg bewegelijk. De discussie gaat alle kanten op! Van ontwikkelingen binnen de GG, ter rechter of ter linkerzijde (eeh... o, nee die bestaan niet in de GG), tot bespreking van dominees ter rechter (... o nee, dat bestaat niet), het aannamebeleid van het curatorium, het bespreken van het artikel van dr. C.S.L. Janse, nu diepgaand over de juiste inhoud van de prediking. Soms is er aan het hele draadje geen touw meer vast te knopen.
Bijzonder is de openingszin van dit draadje (pagina 1 eerste posting): Zo te lezen kan de Gereformeerde Gemeente de toekomst met vertrouwen tegemoet zien.
Ik wil met deze opmerking zeggen dat het soms handig is om discussies te splitsen in aparte draadjes, zodat het geheel leesbaarder blijft dan nu.
In RD-bijlage Kruispunt van gisteren. In de rubriek Kerkbreed.Nasrani schreef:Welk interview is dat?-DIA- schreef:Misschien even tussendoor: Wat me ook opvalt is dat door dit topic het interview met ds. J.M.D. de Heer helemaal in de vergetelheid dreigt te komen. Terwijl daar toch veel zinnige zaken aan de orde komen.
Ok. Dan zal ik De Week van morgen afwachten of het daarin staat. Op de site staat het achter de betaalmuur...-DIA- schreef:In RD-bijlage Kruispunt van gisteren. In de rubriek Kerkbreed.Nasrani schreef:Welk interview is dat?-DIA- schreef:Misschien even tussendoor: Wat me ook opvalt is dat door dit topic het interview met ds. J.M.D. de Heer helemaal in de vergetelheid dreigt te komen. Terwijl daar toch veel zinnige zaken aan de orde komen.
Over de invloed van de Evangelische beweging in de traditionele kerken.
Of misschien wel, de reformatorische kerken.
Volgens mij ligt dat er ook maar net aan wie je treft en welke 'pet' de desbetreffende persoon op heeft.Nasrani schreef: Zou het op dit moment niet andersom zijn? Ik had vanavond nog een gesprek met een GG-er en die gaf aan dat hij uit gespreken met verschillende mensen de conclusie moest trekken dat er achter de schermen zoveel gaande is...
Dat zijn geluiden die ik ook regelmatig hoor. Zij zien de toekomst juist niet met vertrouwen tegemoet.
Mooi en positief antwoord Wandelende. De roepstem van de Kerk is immers: Maran-atha! Wanneer we alleen maar (blijven) zien op mensen of het nu de kerkmensrn zijn of mensen uit de kerkleiding dan is het zeker een sombere zaak. Een onbegrijpelijke wonder dat God gebruik maakt, wil maken van dwaze en nietige mensen kan mij vaak klein en stil maken, ook dat Hij Zijn Genade laat schitteren in zondige mensenkinderen en lankmoedig bij die mensenkinderen is. En ja, die mensen maken er vaak een potje van, hetzij bedoeld of onbedoeld. De strijd tegen het Levende Kind is al vanaf voor dat de tijd werd geschapen en is er elke dag weer, ook in de kerk.Wandelende schreef:Volgens mij ligt dat er ook maar net aan wie je treft en welke 'pet' de desbetreffende persoon op weet.Nasrani schreef: Zou het op dit moment niet andersom zijn? Ik had vanavond nog een gesprek met een GG-er en die gaf aan dat hij uit gespreken met verschillende mensen de conclusie moest trekken dat er achter de schermen zoveel gaande is...
Dat zijn geluiden die ik ook regelmatig hoor. Zij zien de toekomst juist niet met vertrouwen tegemoet.
Als het goed mag de kerk altijd met vertrouwen de toekomst ingaan. In de verwachting van de wederkomst en de vervulling van Gods Koninkrijk op meest volmaakte wijze.
Zou het in dat licht bezien een ramp zijn als de Ger. Gem. niet meer zou bestaan? Of een ander kerkverband? Volgens mij moeten we in dat licht maar niet teveel somberen.
InderdaadBJD schreef:Mooie reactie van ds Eckeveld, vandaag in het rd.
https://www.rd.nl/opinie/van-eckeveld-w ... -1.1516187
Mee eens. Een bewogen reactie.Auto schreef:InderdaadBJD schreef:Mooie reactie van ds Eckeveld, vandaag in het rd.
https://www.rd.nl/opinie/van-eckeveld-w ... -1.1516187
Dat jij het met beiden eens bent komt omdat Van Eckeveld het ziet wat Dubbeldam bedoeld en de bewogenheid voelt en zijn bedoeling ook onderschrijft.DDD schreef:Dat is het. Maar het is toch vreemd dat ik het met beide reacties volkomen eens kan zijn. Het is dus de vraag of er in de tussentijd niet een onderdeel van de opmerkingen van Gert-Wim Dubbeldam wat onderbelicht is geraakt.