Vredevorst??

Plaats reactie
Lucy

Vredevorst??

Bericht door Lucy »

Ik lees in Jesaja 9:
Want een Kind is ons geboren, een Zoon is ons gegeven, en de heerschappij is op Zijn schouder; en men noemt Zijn naam Wonderlijk, Raad, Sterke God, Vader der eeuwigheid, Vredevorst.

Ik lees in Mattheus 10:
Meent niet, dat Ik gekomen ben, om vrede te brengen op de aarde; Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard.

Hoe moet ik dit zien?

Groetjes Lucy
Gian

Bericht door Gian »

Het Evangelie zal verdeeldheid en strijd brengen.
Alvorens het vrederijk een aanvang zal nemen zal er veel gestreden en geleden moeten worden.
Het is een weg van beproeving en volharding, die Gods kinderen naar de hemel zal brengen.
Lucy

Bericht door Lucy »

Oorspronkelijk gepost door Gian
Het Evangelie zal verdeeldheid en strijd brengen.
Alvorens het vrederijk een aanvang zal nemen zal er veel gestreden en geleden moeten worden.
Het is een weg van beproeving en volharding, die Gods kinderen naar de hemel zal brengen.
Bedankt voor je reactie.
Ik heb net de kanttekeningen erbij gepakt en daar staat het ook duidelijk in omschreven:
"Dat is onenigheid en vervolging, die op de predikatie zou volgen; waarvan oorzaak is, niet eigenlijk Christus, die de vredevorst is, Jes. 9:5, of zijn vredes is, Ef. 6:15, maar de moedwil dergenen, die het verwerpen, en de gelovigen haten en vijandig vervolgen".

Lucy
Plaats reactie