Hoed in eredienst?

Auto

Re: Hoed in eredienst?

Bericht door Auto »

Ditbenik schreef:
Dat heeft wat mij betreft niets met anti-refopostings te maken maar je veroordeelt zowel de buiten als de binnenkant. Je moet echt in het hart van iemand kunnen kijken om b.v. te kunnen spreken over 'amper zicht hebben op geestelijk leven' 'automatisch avondmaal vieren' en 'in het geloof loopt het zo lekker.' Iemand die vanuit geloof gehoor geeft aan de oproep van de Heere Jezus om Zijn dood te gedenken totdat Hij komt is gewoon gehoorzaam aan Hem. Dat heeft niets met automatisch te maken. En iemand die schrijft over anderen die 'amper zicht hebben op geestelijk leven' geeft daarmee aan zelf geestelijk te leven. Anders kun je dit harde oordeel zeker niet vellen want dat is geen vrucht van geestelijk leven maar van het vlees.
Het is wel frappant dat jij op mijn postings reageert, maar je mond houdt over de uiterlijke en innerlijke veroordeling door anderen. In mijn posting staat een verwijzing naar een bepaalde situatie en jij gaat het voor die persoon opnemen en inkleden naar jouw beeld. Dit zegt mij genoeg. (Over hard oordeel gesproken, misschien moet jij je posting eens herlezen).
Laag

Bericht door Laag »

Hoed in eredienst?

Hoed, hoeden op het hoofd, hoofddeksel.
Hoed, hoeden van schapen, schaapherder.
Hoed, hoed u voor het kwade, behoeden.

Hoed, in eredienst...
Het ging over hoeden, over het hoeden van schapen met en zonder hoeden. Hoed u!
liz boer

Bericht door liz boer »

Huismoeder schreef:Orchidee schreef:
"Keurig" gezin, pa 3 delig zwart pak, ma zwarte jurk, zwart jasje, kinderen in donkerblauw met wat witte en grijze details zag ik afgelopen zondag lopen op weg naar de parkeerplaats.
Toen stapten ze in hun auto
Echt christelijk gezin, pa in felgekleurd colbertje en vlotte jeans, ma jurkje met legging, geen hoed, kinderen in heldere kleuren, hsv onder de arm, een blijde trek op hun gezicht, :yahoo zag ik afgelopen zondag op hun scheppingsbewuste fiets stappen.
Toen deden ze allemaal hun fietsverlichting aan. Een stralend licht voor de mensen om hen heen. :yahoo :yahoo
Bah
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
liz boer

Bericht door liz boer »

"Keurig" gezin, pa 3 delig zwart pak, ma zwarte jurk, zwart jasje, kinderen in donkerblauw met wat witte en grijze details zag ik afgelopen zondag lopen op weg naar de parkeerplaats.
Toen stapten ze in hun auto
Echt? :) :) :) Treurig dat zulke mensen er nog zijn. Er gaat niets van hen uit. Het zit alleen maar aan de buitenkant. Als het echt was, liepen ze echt niet meer in het zwart. En de kleding van die kinderen: pure mishandeling.
bah
liz boer

Bericht door liz boer »

Auto schreef:
Orchidee schreef:Belachelijk wat een nare reacties!
Mijn intentie is/was goed.
Gewoon om hier eens wat meer bij stil te staan:
Hoe kom en wil ik overkomen op mijn naaste, ben ik tot een voorbeeld of tot een ergernis?
Daar mag je toch bij stilstaan!?

Verstuurd vanaf mijn TA-1033 met Tapatalk
Ik krijg de laatste tijd erg de kriebels van mensen dienhet zo goed weten wat er fout is aan het uiterlijke leven van anderen. Terwijl ze amper zicht hebben op wat geestelijk leven is, automatisch avondmaal vieren, 3x in een jaar anoniem op vakantie gaan in hun oude diesel naar oorden waar het zo goed is om tot jezelf te komen. Geen tijd hebben om eens wat extra’s in de kerk te doen omdat ze zoooo druk zijn en. Maar op verjaardagen weten ze precies dat het niet deugd bij de refo’s omdat ze dure auto’s hebben en lachwekkend doen over de hoofdbedekking en ja dan komen alle benamingen weer voorbij van de mamoetschepen, ooooh dat akelige zwart of het daar afhangt. En de een weet nog een sterker verhaal dan de ander. Maar ja, over ons zelf praten we niet want we hebben het goed en het in het geloof loopt het zo lekker.....
Je doet nu hetzelfde
liz boer

Bericht door liz boer »

Mijn intentie is/was goed.
Wil iedereen ophouden met Orchidee te kritiseren. Ze heeft duidelijk aangegeven dat haar intentie goed was en is. Dat is voor mij het einde van alle tegenspraak.
Al was de intentie van die mensen op dat filmpje ook goed. Ik ken ze en ze waren net onderweg om het armen, weduwen en wezen te gaan bezoeken en van hun rijkdom te gaan delen met anderen. Toegegeven: ze leken in hun uiterlijke geldbesteding wel wat op Salomo, Job, Abraham en andere Bijbelheiligen.
Wat een manke vergelijking
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Ontopic, aub.
JCRyle

Bericht door JCRyle »

---knip--- modaanwijzing niet negeren, aub
liz boer

Bericht door liz boer »

Ik heb er geen hoge hoed van op gooi het maar in mijn pet.
Laatst gewijzigd door liz boer op 13 sep 2018, 19:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Sorry, sorry, sorry!
Mijn excuses als ik iemand verkeerd heb bejegend, gesmaad, gelasterd, onterecht heb bekritiseerd en op of in het hart heb getrapt!
Nogmaals; ik had er geen kwade bedoelingen mee maar zal voortaan nog wat vaker op mijn handen gaan zitten

Verstuurd vanaf mijn TA-1033 met Tapatalk
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
liz boer

Bericht door liz boer »

Orchidee schreef:Sorry, sorry, sorry!
Mijn excuses als ik iemand verkeerd heb bejegend, gesmaad, gelasterd, onterecht heb bekritiseerd en op of in het hart heb getrapt!
Nogmaals; ik had er geen kwade bedoelingen mee maar zal voortaan nog wat vaker op mijn handen gaan zitten Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn TA-1033 met 5Tapatalk
Ja ja dat heb je ook tegen mij gezegd en tja het luk me ook niet zo goed :? :huhu
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

En vanaf nu gaat het uitsluitend nog over hoeden. Ontopic dus. :hi
Terri

Bericht door Terri »

Laag schreef:Hoed in eredienst?

Hoed, hoeden op het hoofd, hoofddeksel.
Hoed, hoeden van schapen, schaapherder.
Hoed, hoed u voor het kwade, behoeden.

Hoed, in eredienst...
Het ging over hoeden, over het hoeden van schapen met en zonder hoeden. Hoed u!
:yahoo
Mara

Bericht door Mara »

Orchidee schreef:Sorry, sorry, sorry!
Nogmaals; ik had er geen kwade bedoelingen mee maar zal voortaan nog wat vaker op mijn handen gaan zitten Afbeelding
Nee joh, dat hoeft niet.
Ik vind die hoed ondertussen ook een heel ding hoor.
Ik zet er eentje op, vrijwel als enige in onze kerk, de volgende generatie, zoals mijn dochter, voelt die "externe druk" niet.
En alhoewel ik heel principieel ben, vasthoud ook, begin ik nu ook stilaan te twijfelen.
Is het nu een bijzaak geworden?
Als ik hem opzet, uit gewoonte omdat ik dat mijn hele leven al doe, ben ik dan schijnheilig bezig?
Lastig lastig.....
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
DDD

Bericht door DDD »

Er is niets mis mee, toch. Al kan ik me voorstellen dat het voor mensen raar aanvoelt.

Ik was zondag bij de bevestiging van een goede bekende. Een plaatselijke bondspredikant (ik dacht altijd linkerflank) was er ook, met zijn vrouw. Zij had als enige een hoed op. Dat vind ik toch wel stoer. Al zou ik zoiets zelf niet doen.
Plaats reactie