Erskinees schreef:En omdat we het niet eens zijn met het stadsbeleid van de gemeente Amsterdam moeten we een promotie van een predikant bijwonen op een universiteit? Erg logisch.

Erskinees schreef:En omdat we het niet eens zijn met het stadsbeleid van de gemeente Amsterdam moeten we een promotie van een predikant bijwonen op een universiteit? Erg logisch.
Het stadsbeleid in Amsterdam zal vast goddelozer zijn dan van Staphorst of op Urk. Maar als je die lijn vervolgens doortrekt en zegt dat de mensen in Staphorst en op Urk beter zijn dan in Amsterdam is dat niet waar. Natuurlijk, in de Biblebelt worden we meestentijds voor uitbrekende zonden bewaard, vaak ook als het om politieke zaken gaat. Maar dat betekent niet dat we ons in plaatselijk politiek opzicht (laat staan persoonlijk!) mogen verheffen boven een stad als Amsterdam waar er minder rekening wordt gehouden met Gods geboden.GGotK schreef:Jazeker, het stadsbeleid in Amsterdam is slechter en goddelozer dan in bepaalde andere steden. Er heeft niemand beweert dat de mensen op de Biblebelt beter zijn dan in Amsterdam. Dat is hooguit jouw interpretatie.Jantje schreef:Juist ja, en die mensen zijn volgens jouw slechter als alle stadsregeringen op de Biblebelt? Ik geloof er niks van. Ds. Van de Kieft gebruikte vrijdag in zijn intrede de zinsnede: 'We zijn állen van dezélfde lap gescheurd.' En zo is het!
Lees nog eens Matthéüs 11!
Opmerkelijk!FlyingEagle schreef:Volgens evangelist Krijgsman zijn er meer christenen in Amsterdam dan in Barneveld.
De positie/post van rector TS te Rotterdam komt binnen afzienbare tijd vrij.Piet Puk schreef: Is dit om je carrière een boost te geven?
O. Volgens mij duurt het nog bijna anderhalf jaar hoor...Gijs Diederik schreef:De positie/post van rector TS te Rotterdam komt binnen afzienbare tijd vrij.Piet Puk schreef: Is dit om je carrière een boost te geven?
Dan moet je er wel klaar voor zijn. Als je dan nog met promotieonderzoek bezig bent, zul je wellicht gepasseerd worden.Jantje schreef:O. Volgens mij duurt het nog bijna anderhalf jaar hoor...Gijs Diederik schreef:De positie/post van rector TS te Rotterdam komt binnen afzienbare tijd vrij.Piet Puk schreef: Is dit om je carrière een boost te geven?
Die functie kan het best door iemand vervuld worden die breed gedragen wordt in het gehele kerkverband. En dat is deze predikant niet.Gijs Diederik schreef:De positie/post van rector TS te Rotterdam komt binnen afzienbare tijd vrij.Piet Puk schreef: Is dit om je carrière een boost te geven?
Nee. Ik denk dat ds. Labee of ds. Clements daar geschikter voor is. Maar daar hebben we het al vaker over gehad.Erskinees schreef:Die functie kan het best door iemand vervuld worden die breed gedragen wordt in het gehele kerkverband. En dat is deze predikant niet.Gijs Diederik schreef:De positie/post van rector TS te Rotterdam komt binnen afzienbare tijd vrij.Piet Puk schreef: Is dit om je carrière een boost te geven?
Dat lijkt me evident.FlyingEagle schreef:Volgens evangelist Krijgsman zijn er meer christenen in Amsterdam dan in Barneveld.
christenen of Christenen?Ambtenaar schreef:Dat lijkt me evident.FlyingEagle schreef:Volgens evangelist Krijgsman zijn er meer christenen in Amsterdam dan in Barneveld.
In de Barneveldse megakerken denkt men daar waarschijnlijk heel anders over.FlyingEagle schreef:Volgens evangelist Krijgsman zijn er meer christenen in Amsterdam dan in Barneveld.