Durven wij onze refodorpen te verlaten om de promotie bij te wonen in het goddeloze Amsterdam, of lezen we het wel in de krant?Jantje schreef:https://www.gergeminfo.nl/nieuws/promot ... md-de-heer
Gereformeerde Gemeenten
Re: Gereformeerde Gemeenten
Ik ga er sowieso niet naar toe. Daarnaast vraag ik me af of een predikant binnen een kerkverband met predikantentekort zich aan een dergelijke studie moet wijden. Is dit om je carrière een boost te geven?GGotK schreef:Durven wij onze refodorpen te verlaten om de promotie bij te wonen in het goddeloze Amsterdam, of lezen we het wel in de krant?Jantje schreef:https://www.gergeminfo.nl/nieuws/promot ... md-de-heer
Ik denk dat het zeker goed is als er predikanten zijn die bepaalde onderwerpen eens grondig uitdiepen. Wellicht kan met de opgedane kennis het geheel van het kerkverband gediend worden.Piet Puk schreef:Ik ga er sowieso niet naar toe. Daarnaast vraag ik me af of een predikant binnen een kerkverband met predikantentekort zich aan een dergelijke studie moet wijden. Is dit om je carrière een boost te geven?GGotK schreef:Durven wij onze refodorpen te verlaten om de promotie bij te wonen in het goddeloze Amsterdam, of lezen we het wel in de krant?Jantje schreef:https://www.gergeminfo.nl/nieuws/promot ... md-de-heer
- Niet meer zo actief -
-
In Amsterdam is een GerGem, een evangelisatie dacht ik, ze doen het samen met Zaandam
-
- Verbannen
In Amsterdam is er een evangelisatie 'Bij Simon de Looier', die wordt gediend door evangelist J. Krijgsman. Verder is er ook nog een Gereformeerde Gemeente, Amsterdam-Noord, met zo'n 100 leden. De Gereformeerde Gemeente van Zaandam is per december 2012 opgeheven en die leden kerken sindsdien ook in dit kerkje aan de Melkweg.Geytenbeekje schreef:In Amsterdam is een GerGem, een evangelisatie dacht ik, ze doen het samen met Zaandam
@GGotK, als je goed het RD van de laatste weken hebt gelezen, dan kun je daaruit opmaken dat er ook daar nog een overblijfsel is. Dus laten we ook voor onze hoofdstad hoop houden!
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Dat is niet in tegenspraak met het feit dat Amsterdam een goddeloze stad is.Jantje schreef:In Amsterdam is er een evangelisatie 'Bij Simon de Looier', die wordt gediend door evangelist J. Krijgsman. Verder is er ook nog een Gereformeerde Gemeente, Amsterdam-Noord, met zo'n 100 leden. De Gereformeerde Gemeente van Zaandam is per december 2012 opgeheven en die leden kerken sindsdien ook in dit kerkje aan de Melkweg.Geytenbeekje schreef:In Amsterdam is een GerGem, een evangelisatie dacht ik, ze doen het samen met Zaandam
@GGotK, als je goed het RD van de laatste weken hebt gelezen, dan kun je daaruit opmaken dat er ook daar nog een overblijfsel is. Dus laten we ook voor onze hoofdstad hoop houden!
Is er in Nederland een niet goddeloze stad te vinden?GGotK schreef:Dat is niet in tegenspraak met het feit dat Amsterdam een goddeloze stad is.Jantje schreef:In Amsterdam is er een evangelisatie 'Bij Simon de Looier', die wordt gediend door evangelist J. Krijgsman. Verder is er ook nog een Gereformeerde Gemeente, Amsterdam-Noord, met zo'n 100 leden. De Gereformeerde Gemeente van Zaandam is per december 2012 opgeheven en die leden kerken sindsdien ook in dit kerkje aan de Melkweg.Geytenbeekje schreef:In Amsterdam is een GerGem, een evangelisatie dacht ik, ze doen het samen met Zaandam
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Daar zijn duidelijk gradaties in.liz boer schreef:Is er in Nederland een niet goddeloze stad te vinden?GGotK schreef:Dat is niet in tegenspraak met het feit dat Amsterdam een goddeloze stad is.Jantje schreef:In Amsterdam is er een evangelisatie 'Bij Simon de Looier', die wordt gediend door evangelist J. Krijgsman. Verder is er ook nog een Gereformeerde Gemeente, Amsterdam-Noord, met zo'n 100 leden. De Gereformeerde Gemeente van Zaandam is per december 2012 opgeheven en die leden kerken sindsdien ook in dit kerkje aan de Melkweg.Geytenbeekje schreef:In Amsterdam is een GerGem, een evangelisatie dacht ik, ze doen het samen met Zaandam
Is dat zo? Maakt het verschil of mensen in Amsterdam openbaar leven in de zonde of dat mensen op de Biblebelt in een schijnbaar vrome houding leven, maar toch niets weten van een leven met genade en hier bewust mee doorgaan?GGotK schreef:Daar zijn duidelijk gradaties in.liz boer schreef:
Is er in Nederland een niet goddeloze stad te vinden?
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
-
- Verbannen
Jazeker. Maar dan precies, zoals @GGotK het niet bedoelt.Nasrani schreef:Is dat zo? Maakt het verschil of mensen in Amsterdam openbaar leven in de zonde of dat mensen op de Biblebelt in een schijnbaar vrome houding leven, maar toch niets weten van een leven met genade en hier bewust mee doorgaan?GGotK schreef:Daar zijn duidelijk gradaties in.liz boer schreef:
Matthéüs 11 vers 20 tot 24: Toen begon Hij de steden, in dewelke Zijn krachten meest geschied waren, te verwijten, omdat zij zich niet bekeerd hadden. Wee u, Chorazin! wee u Bethsaida! want zo in Tyrus en Sidon de krachten waren geschied, die in u geschied zijn, zij zouden zich eertijds in zak en as bekeerd hebben. Doch Ik zeg u: Het zal Tyrus en Sidon verdragelijker zijn in den dag des oordeels, dan ulieden. En gij, Kapernaum! die tot den hemel toe zijt verhoogd, gij zult tot de hel toe nedergestoten worden. Want zo in Sodom die krachten waren geschied, die in u geschied zijn, zij zouden tot op den huidigen dag gebleven zijn. Doch Ik zeg u, dat het den lande van Sodom verdragelijker zal zijn in den dag des oordeels, dan u.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Ik heb het over de stad Amsterdam, te weten de inzettingen, de stadsregering, de regels, de uitstraling, criminaliteit, drugsbeleid etc.Nasrani schreef:Is dat zo? Maakt het verschil of mensen in Amsterdam openbaar leven in de zonde of dat mensen op de Biblebelt in een schijnbaar vrome houding leven, maar toch niets weten van een leven met genade en hier bewust mee doorgaan?GGotK schreef:Daar zijn duidelijk gradaties in.liz boer schreef:
Lees ook bijvoorbeeld: https://www.trouw.nl/samenleving/ombuds ... ~a939a839/
-
- Verbannen
Juist ja, en die mensen zijn volgens jouw slechter als alle stadsregeringen op de Biblebelt? Ik geloof er niks van. Ds. Van de Kieft gebruikte vrijdag in zijn intrede de zinsnede: 'We zijn állen van dezélfde lap gescheurd.' En zo is het!
Lees nog eens Matthéüs 11!
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Jazeker, het stadsbeleid in Amsterdam is slechter en goddelozer dan in bepaalde andere steden. Er heeft niemand beweert dat de mensen op de Biblebelt beter zijn dan in Amsterdam. Dat is hooguit jouw interpretatie.Jantje schreef:Juist ja, en die mensen zijn volgens jouw slechter als alle stadsregeringen op de Biblebelt? Ik geloof er niks van. Ds. Van de Kieft gebruikte vrijdag in zijn intrede de zinsnede: 'We zijn állen van dezélfde lap gescheurd.' En zo is het!
En omdat we het niet eens zijn met het stadsbeleid van de gemeente Amsterdam moeten we een promotie van een predikant bijwonen op een universiteit? Erg logisch.
Ik hoop dat jij de Erskines beter leest en interpreteert.Erskinees schreef:En omdat we het niet eens zijn met het stadsbeleid van de gemeente Amsterdam moeten we een promotie van een predikant bijwonen op een universiteit? Erg logisch.