pierre27 schreef:DDD schreef:Zo is dat. Sterker nog, ik behoor toch niet tot de rechterflank van het Refoforum, maar ik vind het een mooie, opbouwende toespraak. Ik mis er wel iets in, namelijk uitdrukkelijk Christus, die toch in de prediking centraal moet staan, maar ik vind er werkelijk niets onaardigs aan. Integendeel. Het is een bescheiden toespraak, die helder aanduidt dat het de gevallen mens is die de oorzaak is van alle scheuringen.
Ik vind dat op geen enkele manier onstichtelijk. Ik begrijp de hele storm in een glas water hierover niet.
Mooie reactie DDD, 100% met je eens!
Behalve dan toch dat je toch zeker wel tot de rechterflank van het Refoforum behoort
Maar dank. Ik meen het ook echt. We moeten ons oefenen in welwillend luisteren (en lezen natuurlijk ook). Dat is een kernvaardigheid van een christen. Ik las deze week nog 30 afleveringen van DWS. Ik moet zeggen dat het niet alleen het lettertype is dat me beter aanstaat dan de Saambinder, maar ook de toon.
Al zijn er natuurlijk ook heel conservatieve elementen in, waar ik me totaal niet in kan vinden. Maar de kern van de zaak herken ik erin.