Weekdiensten

GGotK

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door GGotK »

-DIA- schreef:
Mannetje schreef:
GGotK schreef:Discussies als deze geven maar aan dat het een zegen en verrijking is dat dominees zoals ds Zondag en ds Beens een plaats hebben toebedeeld gekregen binnen de GG.
Helemaal mee eens.
De verrijking zou nog groter zijn als die plaats ook door ieder geaccepteerd zou worden.
En wie dat niet kan valt erbuiten? Ik hoef geen antwoord.
Die vraag kan pas beantwoord worden als jij helder aangeeft waarom je die plaats niet kan accepteren.
Alhoewel jouw voorkeuren waarschijnlijk op 1 lijn liggen met die van mij, zou je je wat 'oudgereformeerder' kunnen/moeten opstellen naar dominees die daar (enigszins) van afwijken.
Daarbij ook in het oog houdend dat historisch gezien er in de GG altijd verschillende stromingen zijn geweest.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

GGotK schreef:
-DIA- schreef:
Mannetje schreef:
GGotK schreef:Discussies als deze geven maar aan dat het een zegen en verrijking is dat dominees zoals ds Zondag en ds Beens een plaats hebben toebedeeld gekregen binnen de GG.
Helemaal mee eens.
De verrijking zou nog groter zijn als die plaats ook door ieder geaccepteerd zou worden.
Die vraag kan pas beantwoord worden als jij helder aangeeft waarom je die plaats niet kan accepteren.
Alhoewel jouw voorkeuren waarschijnlijk op 1 lijn liggen met die van mij, zou je je wat 'oudgereformeerder' kunnen/moeten opstellen naar dominees die daar (enigszins) van afwijken.
Daarbij ook in het oog houdend dat historisch gezien er in de GG altijd verschillende stromingen zijn geweest.
Ik ga al.
(ik heb overigens geen voorkeuren, als het maar de volle Waarheid is)
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Nasrani

Bericht door Nasrani »

-DIA- schreef:
Mannetje schreef:
Helemaal mee eens.
Door opmerkingen van jezelf kun je je er ook buitenplaatsen. Bewust of onbewust....
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Nasrani schreef:
-DIA- schreef:
Mannetje schreef:
Helemaal mee eens.
Door opmerkingen van jezelf kun je je er ook buitenplaatsen. Bewust of onbewust....
Dat is ons niet onbekend en we weten het ook van vrij nabij. Dat kan wel doen beven en sidderen.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
GGotK

Bericht door GGotK »

-DIA- schreef:
GGotK schreef:
-DIA- schreef:
Mannetje schreef: Helemaal mee eens.
Ik ga al.
(ik heb overigens geen voorkeuren, als het maar de volle Waarheid is)
Uiteraard heb jij voorkeuren, daar is op zichzelf ook niets mis mee. Een meer interessante vraag is wat jouw definitie is van de volle Waarheid?
DDD

Bericht door DDD »

Alleen dat DIA denkt dat hij de volle waarheid kan beoordelen, laat zien dat hij daar op dit moment ver vanaf is.

Als je een klein beetje met zelfkennis en een klein beetje met godskennis wordt bedeeld, dan komt het woord 'volle waarheid' niet zo gemakkelijk meer over je lippen hoor.
Laatst gewijzigd door DDD op 04 jul 2018, 22:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Brbndr

Bericht door Brbndr »

Ds. Moerkerken hebt in een preek over iemand die naar Christus gebracht werd door mensen die dwaalden. De man geloofde zijn vrienden niet omdat ze de waarheid niet brachten. Toch luisterde hij omdat hij voelde de liefde dat zijn vrienden hadden tot hem. Hij volgde hen en vond Christus...
Jo-Ann

Bericht door Jo-Ann »

-DIA- schreef:Voor de duidelijkheid: Ik respecteer ds. Zondag zeker als mens. Wie anders mocht denken slaat de plank faliekant mis.
Als je hem niet respecteert als Godsgezant kun je er beter niet naar luisteren.

Nu is er een hele verhandeling hier op dit forum door zogenaamd niet te oordelen ('ons komt het oordeel niet toe'), maar hierdoor heb je juist wel geoordeeld. Ik geloof niet dat zo'n discussie als vanavond goed is en mag.

Ik wil je vriendeljjk vragen om hiermee te stoppen en wil daar ook alle anderen toe oproepen.
Nasrani

Bericht door Nasrani »

-DIA- schreef:
Nasrani schreef:
-DIA- schreef:
Dat is ons niet onbekend en we weten het ook van vrij nabij. Dat kan wel doen beven en sidderen.
Dan moet je werk maken van de opmerkingen die je plaatst hier op RF. Op een vrome manier worden er toch etiketjes geplakt en voorgangers (regelmatig ook kerkverbanden) be- en veroordeeld. Onschuldig lijkende opmerkingen lijden dan vaak tot discussies als deze.
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Nasrani schreef:
-DIA- schreef: Dat is ons niet onbekend en we weten het ook van vrij nabij. Dat kan wel doen beven en sidderen.
Dan moet je werk maken van de opmerkingen die je plaatst hier op RF. Op een vrome manier worden er toch etiketjes geplakt en voorgangers (regelmatig ook kerkverbanden) be- en veroordeeld. Onschuldig lijkende opmerkingen leiden dan vaak tot discussies als deze.
Zo is 't maar net.
~~Soli Deo Gloria~~
Brbndr

Bericht door Brbndr »

Brbndr schreef:Ds. Moerkerken hebt in een preek over iemand die naar Christus gebracht werd door mensen die dwaalden. De man geloofde zijn vrienden niet omdat ze de waarheid niet brachten. Toch luisterde hij omdat hij voelde de liefde dat zijn vrienden hadden tot hem. Hij volgde hen en vond Christus...
Het was Nathanael. Hij werd verteld dat de Messias was gevonden - den zoon van Joseph uit Nazareth. Hij wist dat de Messias den Zoon van God zou wezen en dat Hij uit Bethlehem zou komen. Maar ondanks dat hij de volle waarheid niet hoorden volgde hij Filippus toch want er was liefde in de boodschap dat tot hem kwam.
Bezorgd

Bericht door Bezorgd »

Bar wat er hier opgeschreven mag worden. Wat DIA doet kan echt niet. Keihard oordelen en dan zelf nog een beetje slachtoffer spelen.
Erg jammer dat de mods niet ingrijpen.
GGotK

Bericht door GGotK »

Jo-Ann schreef:
-DIA- schreef:Voor de duidelijkheid: Ik respecteer ds. Zondag zeker als mens. Wie anders mocht denken slaat de plank faliekant mis.
Als je hem niet respecteert als Godsgezant kun je er beter niet naar luisteren.

Nu is er een hele verhandeling hier op dit forum door zogenaamd niet te oordelen ('ons komt het oordeel niet toe'), maar hierdoor heb je juist wel geoordeeld. Ik geloof niet dat zo'n discussie als vanavond goed is en mag.

Ik wil je vriendeljjk vragen om hiermee te stoppen en wil daar ook alle anderen toe oproepen.
Volgens mij heb ik dit niet expliciet van DIA gehoord.
lagenb

Bericht door lagenb »

::please stop aub dit soort discussies! Er zijn predikanten in de gergem aan de rechterkant en aan de linkerkant en allen zorgen voor een evenwicht.
GGotK

Bericht door GGotK »

Mooie toespraak van ds de Heer bij intrededienst ds Zippro.
Plaats reactie