Verstandelijk weten we dat we onbekeerd zijn, maar weet je dat in je hart ook?Jantje schreef:Ik wijs nogmaals op Ezechiël 33. Geeske, ook hier worden de onbekeerden geroepen.
En lees alsjeblieft nog eens Matthéüs 7 vanaf vers 6 tot en met vers 12, mét de kanttekeningen en de daarbij vermelde verwijsteksten! In vers 8 aorst er namelijk verwezen naar Jeremía 29 vers 12. En als je dat in het verband leest, dan wordt daar het zondige volk van Israël aan gesproken. Het geldt dus echt niet alleen de ongelovigen hoor! Want waarom zou een ongelovige dan nog tot God bidden of hij bekeerd mag worden?
Ik besef dat ik op de eeuwigheid aanreis zonder God en zonder hoop. Ik ben elke dag bang om te sterven want dat kan niet! Maar het is geen nood, het is een wetenschap. We staan gelijk aan atheïsten of islamieten. Net zo goddeloos. Wij zijn niet beter en zij niet slechter.
Het is wel zo daar waar Gods geest werkt dat er mensen bekeerd kunnen worden! Maar sommige mensen hopen op een bekering zoals de moordenaar aan het kruis. Hij werd voor zijn sterven in een oogwenk bekeerd, maar de man naast hem stierf zoals hij geboren was.
We zijn alreeds veroordeelde schepselen al van de baarmoeder af. Het is aan de Heere of Hij ons bekeerd, dan zou het enkel genade zijn en als we verloren gaan is dat om eigen schuld.
We proberen elkaar hier te overtuigen door middel van teksten te plaatsen maar soms wordt er vergeten dat God alleen die middelen aan onze harten moet zegenen. Niemand kan zijn naaste overtuigen van zonde dat is Gods werk.
Ik hoop dat dat ook beseft wordt.
Ik weet verstandelijk ook dat het de waarheid is als je onbekeerd moet sterven maar dat moet een voet lager komen te zitten, want uitwendige roepingen brengen geen nood met zich mee..
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk