Oproep tot geloof?

Pied

Bericht door Pied »

Ik stel voor dat Anemoon en Jacob de kanttekenaren er even bij lezen. Dat waren ook al van die vervelende domme leuteraars...
jacob

Bericht door jacob »

Oorspronkelijk gepost door Adrianus
Oorspronkelijk gepost door jacob
Oorspronkelijk gepost door anemoon
beste pied,

zie Ik sta aan de deur, en Ik klop, en indien iemand Mijn stem hoort EN DE DEUR OPEN DOET, Ik zal inkomen en avondmaal met hem houden en hij met Mij
ik reageer hier voor een stel andere

ja maar anenmoon dat moet worden toegepast. en als het niet wordt toegepast kan je de openen wat je wilt maar het gebeurd gewoon niet.

Dat JEZUS dit zelf tegen mensen zegt is blijkbaar volledig onbelangrijk. Dit woord komt tot een leder die het hoort of leest.

Zo kies dan heden!!!!!
Lees jij ook ff die kanttekeningen

afwachten maar he. Wat moet God nog meer doen om ons wakker te schudden.

Jeruzalem Jeruzalem. Gij die de profeten.........

ps ik sta volledig achter de kantekeningen. VOLLEDIG

maar de Heere werkt niet met robots. Hij werkt middelijk. EN daar is de mens volledig bij betrokken.

[Aangepast op 4/8/04 door jacob]
refo

Bericht door refo »

't is maar goed dat er kanttekeningen zijn. Stel je voor dat we alleen de Bijbel hadden!
Adorote

Bericht door Adorote »

Oorspronkelijk gepost door Pied
"Jezus klopt aan de deur van je hart,tot je open doet,en dan kan de Heilige Geest gaan werken."
Dat zorgt er voor dat er geen enkel mens zalig zal worden. Niemand zet sinds Adams val de deur van zijn hart open voor God. God Zelf doet dat. Hij werkt. Hij is de Eerste. En dat is wat de Universele Katholieke Kerk leert.

Pied niet om het een of ander,met alle respect; maar toch maar is de Heilige Schrift goed lezen,en de dogma s van die Universeel Katholieke Kerk.

Heb heb hekel aan Bijbelteksten plukken daar is de Heilige Schrift mij te Heilige voor en te Lief,maar een dan ;

Wie mij aanroept zal behouden worden; niets meer en niets minder; de goede moorderdenaar aan het Kruis als voorbeeld ten top.
Pied

Bericht door Pied »

Anemoon, zou jij eens niet zo verschrikkelijk eigenwijs willen zijn? Die kanttekenaren waren mensen die niet zomaar een klein beetje van God en Zijn Woord geleerd hadden en ik heb liever de uitleg van een kanttekenaar dan de uitleg van een werelddeel vol anemoontjes.
jacob

Bericht door jacob »

http://www.prekenweb.nl/preken/HuismanL_Matt9v27-30.m3u

een prachtige preek.

luister hem nou gewoon even. Het is maar een klein uurtje werk.
Pied

Bericht door Pied »

Joel 2:32: "En het zal geschieden, al wie den Naam des HEEREN zal aanroepen, zal behouden worden; want op den berg Sions en te Jeruzalem zal ontkoming zijn, gelijk als de HEERE gezegd heeft; en dat, bij de overgeblevenen, die de HEERE zal roepen."
Heel juist, Adorote. Ik weet heel zeker dat het voor iedereen, of je nicname op dit forum nu met een a of met een andere letter begint, goed is om de Naam des Heeren aan te roepen. Om Hem te vragen om leiding in ons leven. Laten we allen Hem bidden om ons behoud, of Hij ons de weg wil wijzen die wij gaan moeten, of Hij ons bij Hem wil brengen en altijd dicht bij Hem wil houden.
jacob

Bericht door jacob »

Oorspronkelijk gepost door Adrianus
Oorspronkelijk gepost door jacobps ik sta volledig achter de kantekeningen. VOLLEDIG
behalve deze dan... Niet zo raar doen, Jacob. Jij en Anemoon maken er een soort prestigestrijd van zonder argumenten.
ik ben gewoon niet voor blokkades. een ieder die tot Jezus gaat zal gerechtigheid geschieden.

Of met andere woorden van een GG predikant

Als je ECHT bekeerd wilt worden. ECHT! dan zal dat ook zeker gebeuren.

en nu ga ik weer wat nuttigs doen
Plaats reactie