Sorry! Ik hoop dat je er dan later nog eens op wilt terugkomen.GGotK schreef:Als je al het venijne in de bijdragen achterwege laat, blijft er op zichzelf wel een wezenlijke vraag over. Zou je aan je medeforumleden, die minder/niet thuis zijn in de uitdrukkingen die je gebruikt, in eenvoudige woorden kunnen zeggen wat je bedoelt. Misschien hebben we dan nog wel meer kerkelijke eenheid dan we kunnen vermoeden..JCRyle schreef:Uw punt, DDD, is meer dan duidelijk. Derhalve vraag ik mijzelf af of u het niet op een fatsoenlijke manier had kunnen duidelijk maken. De suggerering dat ik iets belachelijks wil maken en de manier van uitlegging op het geschrevene neem ik aanstoot aan. Overiges ook aan de subjectieve vraagstelling van dhr. Mulder. Het gaat mij hier om de wijze van omgang en communicatie. Ik laat het hier voor nu bij.
Kerkelijke eenheid / Kanselruil
Re: Kerkelijke eenheid / Kanselruil
Leuke vraag. Mijn motivatie bij onderstaand lijstje is dat ze in de lijn preken die wij gewoon zijn in onze gemeente.(CGK)GGotK schreef:Kanselruil
Welke dominee (uit ander kerkverband) zou u graag op de preekstoel van uw eigen kerk zien? Graag met motivatie.
Beetje willekeurig gekozen. Meer de eerste naam die in mij opkwam per kerkverband.
PKN ds D.J. Budding.
PKN ds J Lohuis.
HHK ds D Heemskerk
HHK ds W Pieters
GG ds A.T. Vergunst
GG ds J.W. Janse
OGG ds D. Flapper
GGiN ds J. Roos
Uit te breiden met veel meer predikanten uit deze kerkverbanden. Vind eigenlijk dat alle forummers deze vraag moeten beantwoorden
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Geef het lijstje maar door aan je kerkenraadhuisman schreef:Leuke vraag. Mijn motivatie bij onderstaand lijstje is dat ze in de lijn preken die wij gewoon zijn in onze gemeente.(CGK)GGotK schreef:Kanselruil
Welke dominee (uit ander kerkverband) zou u graag op de preekstoel van uw eigen kerk zien? Graag met motivatie.
Beetje willekeurig gekozen. Meer de eerste naam die in mij opkwam per kerkverband.
PKN ds D.J. Budding.
PKN ds J Lohuis.
HHK ds D Heemskerk
HHK ds W Pieters
GG ds A.T. Vergunst
GG ds J.W. Janse
OGG ds D. Flapper
GGiN ds J. Roos
Uit te breiden met veel meer predikanten uit deze kerkverbanden. Vind eigenlijk dat alle forummers deze vraag moeten beantwoorden

Ik denk aan ds B van Leeuwen; ds Lohuis, ds M Klaassen; ds IJsselstein; ds AT Vergunst; ds Simons; ds Breure; ds G Kater; ds van Binsbergen; ds JJ Tanis; ds M van de Schreur en vele anderen.
Maar dat is zomaar willekeurig hoor. Ik heb wel ervaren dat je ook gevoed kan worden door predikanten waar je het van te voren niet van verwachtte. Dus ik wil het ook niet van mensen verwachten.
Maar dat is zomaar willekeurig hoor. Ik heb wel ervaren dat je ook gevoed kan worden door predikanten waar je het van te voren niet van verwachtte. Dus ik wil het ook niet van mensen verwachten.
Deze hele discussie bewijst meer dan eens dat eenheid en lange weg te gaan heeft.
En een goede eerste stap zou inderdaad zijn om alle predikanten van het eigen kerkverband uit te nodigen en geen kansel gesloten te houden voor de broeders van hetzelfde huis.
-
Mooie vraag!GGotK schreef:Kanselruil
Ik ben zelf lid van de CGK, in het midden van de rechterflank ;-), en zou de volgende dominees uit andere verbanden graag wat vaker horen:
Ds. R. van Kooten (HHK)
Ds. G. A. van den Brink (HHK)
Ds. W. A. Zondag (GG)
Een niet zo heel lang lijstje, omdat ik niet vaak elders kerk of preken beluister uit andere kerkverbanden. En de keren dat ik elders kerk, ben ik 9 van de 10 x dankbaar dat ik lid ben van mijn eigen kerk.
Motivatie: wat mij betreft brengen deze predikanten, in de preken die ik van hen gehoord heb, een heldere evenwichtige Bijbelse boodschap van het evangelie.
-
- Verbannen
Ik (GG) denk aan:
GGiN: ds. Roos, ds. Weststrate, ds. Krijgsman
OGGiN: ds. Zwartbol
HHK: ds. Zweistra, ds. C.M. Buijs, ds. Heemskerk, ds. R.W. Mulder, ds. Baan
HK: ds. M. van Kooten, kand. R.J. Jansen, ds. Budding, ds. Stelwagen, ds. Lohuis
CGK: ds. Uitslag, ds./stud. Van der Staaij, ds. Egas
GGiN: ds. Roos, ds. Weststrate, ds. Krijgsman
OGGiN: ds. Zwartbol
HHK: ds. Zweistra, ds. C.M. Buijs, ds. Heemskerk, ds. R.W. Mulder, ds. Baan
HK: ds. M. van Kooten, kand. R.J. Jansen, ds. Budding, ds. Stelwagen, ds. Lohuis
CGK: ds. Uitslag, ds./stud. Van der Staaij, ds. Egas
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Van mij geen lijstje. Dit komt in de buurt van domineesverering. Het is of volledige openstelling, of niet.
1. Inderdaad. Onzin.Herman schreef:Van mij geen lijstje. Dit komt in de buurt van domineesverering. Het is of volledige openstelling, of niet.
2. Volledige openstelling is ook onzin. Laat elke gemeente een eigen ligging houden. Volledige openstelling is ook opgelegd. Moeten we ook maar niet willen.
Ik vind iedereen die de bijdrage van JCRyle niet begrijpt een grote oen.GGotK schreef:Sorry! Ik hoop dat je er dan later nog eens op wilt terugkomen.GGotK schreef:Als je al het venijne in de bijdragen achterwege laat, blijft er op zichzelf wel een wezenlijke vraag over. Zou je aan je medeforumleden, die minder/niet thuis zijn in de uitdrukkingen die je gebruikt, in eenvoudige woorden kunnen zeggen wat je bedoelt. Misschien hebben we dan nog wel meer kerkelijke eenheid dan we kunnen vermoeden..JCRyle schreef:Uw punt, DDD, is meer dan duidelijk. Derhalve vraag ik mijzelf af of u het niet op een fatsoenlijke manier had kunnen duidelijk maken. De suggerering dat ik iets belachelijks wil maken en de manier van uitlegging op het geschrevene neem ik aanstoot aan. Overiges ook aan de subjectieve vraagstelling van dhr. Mulder. Het gaat mij hier om de wijze van omgang en communicatie. Ik laat het hier voor nu bij.
HHK -ds W.J Teunissen. Zijn preken vind ik zeldzaam.GGotK schreef:Kanselruil
GG - ds P. Blok . Ik weet niet of hij nog voorgaat, maar die keren dat ik
beluisterd heb spraken mij bijzonder aan.
OGG - ds A. Kort. Zal de gemeente voor veel doorvloeing kunnen be-
hoeden
PKN - kandidaat Jansen. Ik beluister en ken niet veel PKN predikanten, maar heb
me er over verwondert dat dat geluid daar ook nog ge-
hoort kan worden.
CGK- Prof Baars. Prachtige doorwrochte schriftuitleg.
GGN- ds A. van Voorden. Hoef ik hier waarschijnlijk niet meer uit te leggen.
Ik zou me nog geeneens aangesproken hoeven te voelen, maar ik vind dit echt 1 van de meest idiote reacties die ik hier heb gelezen. Als je tot zo'n uitspraak komt dan moet je wel enorme oogkleppen op hebben. Het onderwerp heet kerkelijke eenheid nog steeds trouwens?Ad Anker schreef:Ik vind iedereen die de bijdrage van JCRyle niet begrijpt een grote oen.GGotK schreef:Sorry! Ik hoop dat je er dan later nog eens op wilt terugkomen.GGotK schreef:Als je al het venijne in de bijdragen achterwege laat, blijft er op zichzelf wel een wezenlijke vraag over. Zou je aan je medeforumleden, die minder/niet thuis zijn in de uitdrukkingen die je gebruikt, in eenvoudige woorden kunnen zeggen wat je bedoelt. Misschien hebben we dan nog wel meer kerkelijke eenheid dan we kunnen vermoeden..JCRyle schreef:Uw punt, DDD, is meer dan duidelijk. Derhalve vraag ik mijzelf af of u het niet op een fatsoenlijke manier had kunnen duidelijk maken. De suggerering dat ik iets belachelijks wil maken en de manier van uitlegging op het geschrevene neem ik aanstoot aan. Overiges ook aan de subjectieve vraagstelling van dhr. Mulder. Het gaat mij hier om de wijze van omgang en communicatie. Ik laat het hier voor nu bij.
Ad Anker schreef:1. Inderdaad. Onzin.Herman schreef:Van mij geen lijstje. Dit komt in de buurt van domineesverering. Het is of volledige openstelling, of niet.
Je bent gewoon bang om een lijstje te maken

Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Uw voorkeur blijft beperkt tot deze predikant? Er blijkt behoorlijk "breed" over deze ds gedacht te worden binnen zijn kerkverband. Juist daarom zou ik uw motivatie erg interessant vinden.Jochem schreef:Ds m KrijgsmanGGotK schreef:Kanselruil