Oproep tot geloof?

refo

Bericht door refo »

Eigenlijk best wel handig dan, zo'n doodstaat. Er wordt niets van je verwacht.
Pied

Bericht door Pied »

"... wat dus gewoon niet kan"
Ik denk dat je verkeerd bent onderwezen/opgevoed. Of misschien wel goed onderwezen/opgevoed, maar daar inmiddels ver van bent weggedwaald.
Pied

Bericht door Pied »

"Eigenlijk best wel handig dan, zo'n doodstaat. Er wordt niets van je verwacht."
Dat is de conclusie van iemand die in die doodstaat ligt en blijft liggen, tenzij God hem daaruit opschrikt.
Pied

Bericht door Pied »

"ja precies pied en daarom schrijf ik ook dat DE HEILIGE GEEST dan in ons gaat werken."
Hoho, wacht even. Dat is niet zo: omdat ik de Heere toeliet, liet Hij Zijn Heilige Geest in mij werken. Het historisch geloof is niet zaligmakend, omdat God daarop automatisch Zijn Heilige Geest zendt tot zaligheid.
jacob

Bericht door jacob »

Oorspronkelijk gepost door Pied
"... wat dus gewoon niet kan"
Ik denk dat je verkeerd bent onderwezen/opgevoed. Of misschien wel goed onderwezen/opgevoed, maar daar inmiddels ver van bent weggedwaald.
wat een arrogantie heej.
Pied

Bericht door Pied »

Ja, dat vond ik ook al, Jacob en Anemoon...

[Aangepast op 4/8/04 door Pied]
parsifal

Bericht door parsifal »

Oorspronkelijk gepost door Adrianus

Nou nog even ter toelichting dan: niet dan, maar daarvoor. Wanneer riep Christus Levi, toen deze naar Christus vroeg? nee, het was precies andersom.
En wanneer ging Levi Christus volgen? Toch wel direct, moeten we dan een onderscheid in tijd gaan maken?
Pied

Bericht door Pied »

"de Here vraagt gehoorzaamheid!" Precies. Maar als ik dan zeg: doe dat dan eindelijk eens een keer, dan wordt daarop verbaasd geantwoord: ik heb dat al gedaan en al mijn zonden zijn vergeven, wat moet ik nou nog meer doen?
jacob

Bericht door jacob »

kijk met al dit geneuzel wat op zich best aardig is hoor gaan we wel mooi verloren.

De levensvraag is, hoe krijg ik een genadig God.

Nou heel simpel, geloof Zijn Woord.

Ga naar Jezus, Hij heeft nog nooit iemand weg gestuurd.

Wat doen wij, we zetten grote stuikelblokken neer. NEENENENEN je mot eerst de goede leer hebben. Als dode moet je weten dood te zijn. Je moet leren dat pasen en pinksteren niet op een dag zijn gebouwd (of hoe zat dat ook alweer)
en als je dat alles niet beleefd hebt is het helemaal niks met je want je bent ver van je belijdenis afgegroeid. (nou ja daar wordt je toch gewoon WIT van)
Plaats reactie