Homoseksualiteit
Re: Homoseksualiteit
Het zal inderdaad meer en meer worden als we het schepsel blijven eren en dienen boven den Schepper.- Rom. 1:25
Zie voor meer gevolgen: Rom 1:29-31
Hoeveel zaken kun je uit deze lijst halen die op dit moment voor maatschappelijke problemen zorgen in NL?
Zie voor meer gevolgen: Rom 1:29-31
Hoeveel zaken kun je uit deze lijst halen die op dit moment voor maatschappelijke problemen zorgen in NL?
Ja, lees Romeinen 1 nog eens nauwkeurig door. Niet om te wijzen naar anderen, zoals je nu doet.
Nee, vraag je eens af hoe het kan ( met de opsommingen van Rom. 1 in gedachten) hoe het kan voorkomen in een christelijke gemeente, tot zelfs in gezinnen ouderlingen toe.
Nee, vraag je eens af hoe het kan ( met de opsommingen van Rom. 1 in gedachten) hoe het kan voorkomen in een christelijke gemeente, tot zelfs in gezinnen ouderlingen toe.
Die christelijke gemeenten zijn toch ook deel van NL? Net zoals de gezinnen van de ouderlingen, toch? (En net zoals jij en ik?)refo schreef:Ja, lees Romeinen 1 nog eens nauwkeurig door. Niet om te wijzen naar anderen, zoals je nu doet.
Het antwoord staat er al: vers 25.
Toch is dit wel iets om over na te denken!refo schreef:Ja, lees Romeinen 1 nog eens nauwkeurig door. Niet om te wijzen naar anderen, zoals je nu doet.
Boek 1 van Augustinus "De Stad van God" zegt hier heel behartingswaardige dingen over. (Meerdere boeken mischien ook wel, maar ik ben pas in boek 3 )refo schreef:Ja, lees Romeinen 1 nog eens nauwkeurig door. Niet om te wijzen naar anderen, zoals je nu doet.
Zou het antwoord op de vraag van refo niet te vinden zijn in Romeinen 3:9-19 ( alle mensen zondaren)Hendrien schreef:Toch is dit wel iets om over na te denken!refo schreef:Ja, lees Romeinen 1 nog eens nauwkeurig door. Niet om te wijzen naar anderen, zoals je nu doet.
Het antwoord lezen we dan vanaf vers 3:21 ( Rechtvaardiging niet door de wet maar door het geloof)
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Dus als ik het goed begrijp word je homo door films kijken?Hendrien schreef:Ik denk dat het inderdaad toeneemt. Alleen al door het kijken van films. Dan kunnen die gevoelens opgewekt worden. Ik heb ook altijd begrepen dat het in de Romeinse cultuur op een gegeven moment ook steeds meer voorkwam.-DIA- schreef:Bestaat er een goed degelijk onderzoeksrapport of wellicht het verschijnsel 'homoseksualiteit' toeneemt?
Als ik zelf terugkijk naar bv. de jaren 60, toen was het nauwelijks bekend. Ik weet wel dat het toen waarschijnlijk meer onder de dekmantel bleef, maar toch...
Als we ook aanmerken de felheid waarmee de voorvechters van gelijkheid en anti-discrrimintie zich storten op de Bijbelse gegevens, dan heb ik ergens mijn vragen bij.
Als we het boek van ds. C. Mel lezen, dat in 1731 voor het eerst een openbaar geval in het gereformeerde Europa aan het licht kwam, en we zien de reacties daarop in heel protestants Europa, dan zou je toch denken dat het verschijnsel toeneemt.
Het was bekend in Italië, verder destijds niet zo in het protestants geworden deel van Europa.
Bovendien lijkt in het kielzog hiervan ook de hele LHBTI-wereld hierin mee te komen. Dit wordt doorgedreven (zoals sommigen willen) tot in het absurde toe. Zelfs voor onkerkelijke mensen.
Is dit normaal, of gaat dit normaal (de norm) worden?
Is er dan ook een manier om hetero te worden?
Géén films meer kijken, zou ik dan zeggen.
Of andere films..
Andere vraag: Refoforum wil niet dat hier onbijbelse standpunten worden verdedigd.
Maar wat ik hier lees is niet in lijn met het eerder al genoemde Leviticus.
In Leviticus 20:13 staat:
"Een man die gemeenschap heeft met iemand van het mannelijk geslacht, zoals men gemeenschap heeft met een vrouw, - beiden hebben een gruwel gedaan, zij zullen zeker ter dood gebracht worden, hun bloedschuld is op hen"
Als Refoforum dan alleen het Bijbelse standpunt wil zien, dan is dit toch eigenlijk het enige wat verdedigd mag worden?

Andere vraag: Refoforum wil niet dat hier onbijbelse standpunten worden verdedigd.
Maar wat ik hier lees is niet in lijn met het eerder al genoemde Leviticus.
In Leviticus 20:13 staat:
"Een man die gemeenschap heeft met iemand van het mannelijk geslacht, zoals men gemeenschap heeft met een vrouw, - beiden hebben een gruwel gedaan, zij zullen zeker ter dood gebracht worden, hun bloedschuld is op hen"
Als Refoforum dan alleen het Bijbelse standpunt wil zien, dan is dit toch eigenlijk het enige wat verdedigd mag worden?
Hoezo is dat wat je hier leest, niet in lijn daarmee?
Volgens mij wordt de homoseksuele praxis hier op grond van Gods Woord, als zonde afgewezen.
Volgens mij wordt de homoseksuele praxis hier op grond van Gods Woord, als zonde afgewezen.
Op deze en andere plaatsen uit de Schrift worden de zonden aangewezen. Op elke zonde zal God terugkomen, hetzij door voldoening, hetzij door vergelding.Profesto schreef:Als Refoforum dan alleen het Bijbelse standpunt wil zien, dan is Lev. 20:13 toch eigenlijk het enige wat verdedigd mag worden?
De strafmaat hangt af van de inrichting van de rechtstaat. En de strafmaat die de overheid toen hanteerde, werd vastgelegd volgens de staatsvorm (theocratie) van toen in de burgerlijke wetten.
[quote="Voorrede Leviticus"]
De naam van dit boek is genomen van de voornaamste materie die daarin verhandeld wordt, dewelke is van de Levitische ceremoniën, met haar toebehoren; welker bediening en waarneming den priesters en Levieten (die beiden uit den stam van Levi gesproten waren) tot onderhouding van den heiligen godsdienst door des Heeren ordinantie bevolen was. Want hier worden meest ceremoniële wetten gesteld, niet alleen van verscheidene soorten der offeranden, van reine en onreine, zo personen, als gedierten, van hoogtijden, en vierdagen; maar ook van de priesters ten aanzien zo van hun personen, als van hun ambt. Hierbij komen morele wetten, lerende wat men naar de wet der tien geboden doen, of laten moet. Boven deze zijn er burgerlijke wetten, en ordinantiën van straffen tegen enige gruwelijke zonden, door de overheid uit te voeren.[/quote]
Als je consequent zou doorredeneren zouden homoseksuelen de doodstraf moeten krijgen.eilander schreef:Hoezo is dat wat je hier leest, niet in lijn daarmee?
[/size][/quote]Adagio schreef:Op deze en andere plaatsen uit de Schrift worden de zonden aangewezen. Op elke zonde zal God terugkomen, hetzij door voldoening, hetzij door vergelding.Profesto schreef:Als Refoforum dan alleen het Bijbelse standpunt wil zien, dan is Lev. 20:13 toch eigenlijk het enige wat verdedigd mag worden?
De strafmaat hangt af van de inrichting van de rechtstaat. En de strafmaat die de overheid toen hanteerde, werd vastgelegd volgens de staatsvorm (theocratie) van toen in de burgerlijke wetten.
De naam van dit boek is genomen van de voornaamste materie die daarin verhandeld wordt, dewelke is van de Levitische ceremoniën, met haar toebehoren; welker bediening en waarneming den priesters en Levieten (die beiden uit den stam van Levi gesproten waren) tot onderhouding van den heiligen godsdienst door des Heeren ordinantie bevolen was. Want hier worden meest ceremoniële wetten gesteld, niet alleen van verscheidene soorten der offeranden, van reine en onreine, zo personen, als gedierten, van hoogtijden, en vierdagen; maar ook van de priesters ten aanzien zo van hun personen, als van hun ambt. Hierbij komen morele wetten, lerende wat men naar de wet der tien geboden doen, of laten moet. Boven deze zijn er burgerlijke wetten, en ordinantiën van straffen tegen enige gruwelijke zonden, door de overheid uit te voeren.
Dit is een interpretatie.
Moeten wij ze omarmen? Moeten we alles goedpraten?Als je consequent zou doorredeneren zouden homoseksuelen de doodstraf moeten krijgen.
Dit is een interpretatie.[/quote]'Profesto schreef:Als je consequent zou doorredeneren zouden homoseksuelen de doodstraf moeten krijgen.eilander schreef:Hoezo is dat wat je hier leest, niet in lijn daarmee?
[/size]Adagio schreef:Op deze en andere plaatsen uit de Schrift worden de zonden aangewezen. Op elke zonde zal God terugkomen, hetzij door voldoening, hetzij door vergelding.Profesto schreef:Als Refoforum dan alleen het Bijbelse standpunt wil zien, dan is Lev. 20:13 toch eigenlijk het enige wat verdedigd mag worden?
De naam van dit boek is genomen van de voornaamste materie die daarin verhandeld wordt, dewelke is van de Levitische ceremoniën, met haar toebehoren; welker bediening en waarneming den priesters en Levieten (die beiden uit den stam van Levi gesproten waren) tot onderhouding van den heiligen godsdienst door des Heeren ordinantie bevolen was. Want hier worden meest ceremoniële wetten gesteld, niet alleen van verscheidene soorten der offeranden, van reine en onreine, zo personen, als gedierten, van hoogtijden, en vierdagen; maar ook van de priesters ten aanzien zo van hun personen, als van hun ambt. Hierbij komen morele wetten, lerende wat men naar de wet der tien geboden doen, of laten moet. Boven deze zijn er burgerlijke wetten, en ordinantiën van straffen tegen enige gruwelijke zonden, door de overheid uit te voeren.
Je kunt de Bijbel heel erg letterlijk nemen en totaal los van cultuur zien of alles als tijdsgebonden zien. Ik denk dat het gezond is om ergens er tussenin te zitten en juist daar hebben theologen zich mee bezig gehouden. Ook theologen die de hele Bijbel als God's Woord zien. Niet veel van hen zullen voor de doodstraf op homoseksualiteit argumenteren (er zullen er zelfs veel (de meeste?) zijn die de staat hier helemaal geen straf voor willen laten opleggen en enkel de kerkelijke tucht willen gebruiken.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Je moet helemaal niets. Maar omarmen zou nog niet eens een slecht idee zijn. Probeer het eens!CvdW schreef:Moeten wij ze omarmen? Moeten we alles goedpraten?Als je consequent zou doorredeneren zouden homoseksuelen de doodstraf moeten krijgen.
Maar dat is dan toch een keuze die de theoloog maakt? En Refoforum / jij kiest dan weer welke theoloog er het beste bij jouw zienswijze past, en plakt daar dan een etiketje 'Bijbels' op.parsifal schreef:Je kunt de Bijbel heel erg letterlijk nemen en totaal los van cultuur zien of alles als tijdsgebonden zien. Ik denk dat het gezond is om ergens er tussenin te zitten en juist daar hebben theologen zich mee bezig gehouden. Ook theologen die de hele Bijbel als God's Woord zien. Niet veel van hen zullen voor de doodstraf op homoseksualiteit argumenteren (er zullen er zelfs veel (de meeste?) zijn die de staat hier helemaal geen straf voor willen laten opleggen en enkel de kerkelijke tucht willen gebruiken.