Origineel geplaatst door kridje
Kena,
Zoals je wel zal begrijpen ben ik het niet met je eens! Jouw uitleg van Romeinen 1 kan ik niet helemaal volgen! Als je het vanuit je natuurgodsdienst doet dan is het niet goed, maar anders....... Dit proef ik erin door.
[font=Georgia]Goed lezen wat er staat... gaat om natuurgodsdiensten en NIET om homosexualiteit. Lees de tekst letterlijk.[/font]
Daarnaast is op een wonderlijke wijze afgelopen zondag mijn oog op een tekstgedeelte gevallen wat is voorgelezen in de kerk. Ik spreek dan over 1 Korinthe 6 en in het bijzonder vers 10. Door dit tekstgedeelte kunnen we het niet vol houden dat homoseksualiteit een 'natuurgodsdienst/afgodendienst is.
[font=Georgia]Kridje, je snapt mijn hele verhaal niet (logisch ook). Ik heb niet gezegd dat homosexualiteit een natturgodsdienst is.[/font]
In dit gedeelte wordt er namelijk onderscheid gemaakt tussen 'afgodendienaars' (natuurgodsdienst) en 'die bij mannen liggen'. Dus 2 aparte groepen! Paulus spreekt hierin heel duidelijk een oordeel uit over 'die bij mannen liggen'.
[font=Georgia]En ook over jou... en mij... wees niet hooghartig.[/font]
Hij maakt geen onderscheid tussen 'liefde' tussen 2 personen en personen die het met iedereen doen!
[font=Georgia]Nu word ik een beetje kwaad. Je wordt beledigend! Homo´s doen het niet met iedereen!
Dit heb ik nooit achter jou gezocht...[/font]
Waarom zouden wij dan wel onderscheid maken? Met 'die bij mannen liggen' worden mannen bedoelt! Alle brieven in de Bijbel zijn aan de broeders gericht, dus we kunnen niet zeggen dat dit voor vrouwen geld! Verder wordt hoererij ook apart genoemd.
[font=Georgia]Ik nodig je uit de Romeinen beter te lezen waar wel degelijk ook over vrouwen gaat.[/font]
Voor mij is nu heel duidelijk dat homoseksualiteit niet klopt en de liefde tussen 2 van hetzelfde geslacht ook niet! Ik durf er dan ook mee in te stemmen dat de personen die deze dingen doen niet aan het Heilig Avondmaal horen te komen want men leeft openlijk in zonde. Als je er zelf niet in leeft maar je keurt het wel goed, dan hoor je ook niet aan te komen.
[font=Georgia]Jij hebt Yeshua´s woorden en die van Paulus volstrekt niet begrepen. Dit is tussen homo´s en de Heer en jij hebt GEEN recht van spreken! Jij bent even zondig! Jij werpt dus de eerste steen. haal die balk eens uit je oog.[/font]
Als ik naast deze gegevens de gegevens over het huwelijk bekijkt, dan kan ik niks anders concluderen dan dat mijn conclusie juist is.
[font=Georgia]*Kena vangt de 1e steen van Kridje op en geeft die aan Yeshua*[/font]