Positief topic over de GGIN
Re: Positief topic over de GGIN
[quote="2011"][quote="bcbroek"]Als je een keer tijd en gelegenheid heb beluister dan ook ds van der Tang dan eens
Inderdaad! Je kan merken dat deze man erg geschoold is!
Zondag 29 april is ds van der Tang in opheusden.
Ik kom!
Ik kom!
-
- Verbannen
En hoe kun je dit dan merken?bcbroek schreef:2011 schreef:bcbroek schreef:Als je een keer tijd en gelegenheid heb beluister dan ook ds van der Tang dan eens
Ik kom!
Geloof jij het van mij , dan geloof ik het van jou.
Het ligt er maar aan waar je geschoold ben, je kan heel veel letterkennis hebben en de Heilige Geest missen........2011 schreef:bcbroek schreef:Als je een keer tijd en gelegenheid heb beluister dan ook ds van der Tang dan eens quote]
Beiden bestaat gelukkig ook

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Zo is dat. à Brakel stelt beide als voorwaarde voor een predikant, lees De Redelijke Godsdienst.Orchidee schreef:Beiden bestaat gelukkig ook
Ik kom niet!bcbroek schreef:2011 schreef:bcbroek schreef:Als je een keer tijd en gelegenheid heb beluister dan ook ds van der Tang dan eens
Ik kom!
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
- J.C. Philpot
Dit word een langdradig topic, als iedereen die niet komt dit hier gaat meldenpierre27 schreef:Ik kom niet!

Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
Het is ook een gruwel om de ene predikant uitnemender te achten dan de ander. Vooral als men een predikant gaat nalopen. In onze tijd van keuzevrijheid en de noodzaak om ergens een goed gevoel bij te hebben is ook in onze gezindte doorgedrongen dat als een dominee je niet bevalt je je vooral niet moet opstellen als eens Aaron en Hur maar dat je dan snel je heil elders moet zoeken. Zulk gedrag is verwoestend voor gemeenten en kerken en is al een oordeel op zich. En waar begint dat oordeel? We weten het antwoord wel en sommige discussies op dit forum getuigen daar ook van.
Eens. Maar het is niet altijd eenvoudig. Dus enig begrip voor mensen die hierin wat schipperen, kun je hoop ik ook opbrengen.
Kan kloppen, het kan ook langdradig worden door de tientallen nieuwe aanmeldingen op Refoforum vanuit de omgeving van Opheusden. Wanneer deze allemaal komen en dat alhier melden heb je een mooie staffel wie wel en wie niet.J.C. Philpot schreef:Dit word een langdradig topic, als iedereen die niet komt dit hier gaat meldenpierre27 schreef:Ik kom niet!
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Goeie aanvulling hoor. Eens.DDD schreef:Eens. Maar het is niet altijd eenvoudig. Dus enig begrip voor mensen die hierin wat schipperen, kun je hoop ik ook opbrengen.
Dat is maar hoe je het bekijkt. Wij hebben de plicht om goed te onderscheiden, en dan kan de ene predikant inderdaad wel eens 'uitnemender' zijn dan de ander.Ad Anker schreef:Het is ook een gruwel om de ene predikant uitnemender te achten dan de ander.
Ze zijn beiden goed. En de één is nog uitnemender dan de ander. Dat is positief geformuleerd dus. Interessante woordkeus. Functioneerde het ook maar zo. in de praktijk van alledag heb je het vaak snel over bar slechte tegenover fantastische dingen/zaken/personen.
Kiezen uit twee goeden is nog moeilijker dan kiezen uit twee kwaden...Herman schreef:Ze zijn beiden goed. En de één is nog uitnemender dan de ander. Dat is positief geformuleerd dus. Interessante woordkeus. Functioneerde het ook maar zo. in de praktijk van alledag heb je het vaak snel over bar slechte tegenover fantastische dingen/zaken/personen.
- Niet meer zo actief -
Dan te weten dat Jezus is gekomen voor de slechten en niet voor de goeden.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk