Kwestie Opheusden

Wet en Evangelie

Re: Kwestie Opheusden

Bericht door Wet en Evangelie »

Wandelende schreef:Kan je nagaan als ze ook nog hun zegeningen moeten tellen. Is de vergadering nog langer bezig.
Als de verkiezing in goede harmonie en naar ieders tevredenheid is verlopen is het niet erg dat de vergadering langer duurt zou ik vinden.
FlyingEagle

Bericht door FlyingEagle »

Wet en Evangelie schreef: Dit heb ik vanmorgen ook al gelezen.
Herhaling is de kracht van de reclame!
Reclame gooi ik altijd bij het oudpapier
Laag

Bericht door Laag »

Fiene schreef:goedemiddag,
nu wordt me pas duidelijk wat de grote gemene deler is op dit forum..
ik heb me blijkbaar vergist, dacht dat het werkelijk ergens over ging..
spelregels en uitslagen bij verkiezingswedstrijden, dat telt blijkbaar.. lijkt wel de boze (o.a. voetbal) wereld waar de meeste forumleden een afkeer van zouden moeten hebben; is er ook kans op “matchfixing??”, kan er ergens geloot worden om de uitslagen? is de ME al ingeschakeld?
niets werelds is ook deze “kerk”- wereld vreemd. Ook vreemd als ik de toch wel zeer beschamende voorgeschiedenis van deze “verkiezings-arena-avond” in acht neem, dit voelt (weer) niet goed.
al op de knieën geweest om wijsheid? Jezus’ eer steeds op het oog? bereid om schuldbelijdenis in het openbaar ( bijv. op 27 april voorafgaand aan de aubade bij het gemeentehuis) te doen?
Of gezellig kneuteren om hoe spannend het vanavond wel kan gaan worden?
Opheusden moet waarschijnlijk eerst Onderheusden worden...
Refoforummers zijn ook mensen, ja, sommige reageren te vroeg, sommigen te laat, sommigen hebben een punt, sommigen niet, sommigen melden wat, sommigen zeggen veel, sommigen zeggen veel zonder wat te zeggen, sommigen zijn bezorgt, sommigen moeten hun hart luchten, sommigen lijden mee, sommigen luisteren alleen, (die zie je dan niet), sommigen huilen tijdens het lezen, anderen schaterlachen, of grimassen, sommigen worden verontwaardigd, sommigen worden aangespoord om te bidden, enzovoort, dat maakt refoforum....o ja, sommige willen aandacht.
Laatst gewijzigd door Laag op 09 apr 2018, 17:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Wet en Evangelie

Mannetje schreef:
Fiene schreef:goedemorgen,
spelregels en uitslagen bij verkiezingswedstrijden, dat telt blijkbaar.. lijkt wel de boze (o.a. voetbal) wereld waar de meeste forumleden een afkeer van zouden moeten hebben; is er ook kans op “matchfixing??”, kan er ergens geloot worden om de uitslagen?
niets werelds is ook de “kerk”- wereld vreemd. Ook vreemd als ik de toch wel zeer beschamende voorgeschiedenis van deze “verkiezings-arena-avond” in acht neem, dit voelt (weer) niet goed.
al op de knieën geweest om wijsheid? Jezus’ eer steeds op het oog? bereid om schuldbelijdenis in het openbaar ( bijv. op 27 april voorafgaand aan de aubade bij het gemeentehuis) te doen?
Waar ligt mijn schuld ten opzichte van Opheusden?
Mijn enige betrokkenheid is dat ik jongeren uit Opheusden spreek, met al hun zorgen en vragen en gedachten.
Inhoudelijk weet ik niets over de zaak te zeggen, dus dat ga ik ook niet doen.
De "technische" kant van stemmen tellen etc., daar valt wel iets over te zeggen.
Fiene gaat hier appels met peren vergelijken. Een uitslag van de verkiezing van ambtsdragers kun je niet vergelijken met verkiezingswedstrijden ( wat een woord!) Ook alle andere termen slaan nergens op. Verkiezingsarena-avond kun je een leuke woordspeling vinden maar is t.o.v. een ambtsdragers-verkiezing denigrerend. Ik denk dat de Opheusdenaren de zaak veel te verdrietig zullen vinden om "gezellig te kneuteren om hoe spannend het wordt".
Mannetje

Bericht door Mannetje »

spelregels en uitslagen bij verkiezingswedstrijden, dat telt blijkbaar.. lijkt wel de boze (o.a. voetbal) wereld waar de meeste forumleden een afkeer van zouden moeten hebben; is er ook kans op “matchfixing??”, kan er ergens geloot worden om de uitslagen? is de ME al ingeschakeld?
niets werelds is ook deze “kerk”- wereld vreemd. Ook vreemd als ik de toch wel zeer beschamende voorgeschiedenis van deze “verkiezings-arena-avond” in acht neem, dit voelt (weer) niet goed.
Als jij herhaalt, doe ik het ook. Waar ligt voor mij de schuld? In kwestie Opheusden zou ik het echt niet weten, dus onderwijs me.
- Niet meer zo actief -
Refoforum2017

Bericht door Refoforum2017 »

Luther schreef:
Mannetje schreef:
Jantje schreef:
Luther schreef:Het gaat vanavond om 6 ouderlingen en 14 diakenen.
Er zijn 12 kandidaten voor ouderling gesteld, waaronder de 6 huidige ouderlingen. Er zijn 28 kandidaten voor diaken gesteld, waaronder de 14 huidige.
Als er 500 kiesgerechtigde leden zijn, dan zijn er inderdaad 6000 stemmen voor ouderlingen, en 14.000 stemmen voor diakenen.
(Dat is dan nog maar de eerste ronde.)
Klopt dit nou wel?
Elke persoon mag 6 ouderlingen en 14 diakenen aankruisen. In totaal kiezen alle 500 leden dus 20 namen.
Voor de ouderlingen geldt dan dat er 500 mensen zijn die allen 6 namen kiezen. Volgens mij kom je dan op 3000 stemmen. 6 x 500 is bij mij toch 3000 stemmen.
Voor de diakenen geldt dit ook: 14 x 500 is 7000 stemmen.
Je bent de 3e die dit opmerkt...
En uiteraard hebben jullie gelijk. Het moet zijn: 500 x 6 = 3000 stemmen voor ouderling en 500 x 14 = 7000 stemmen voor diaken.
Rekenkundig is het overigens mogelijk dat er meer kandidaten verkozen worden dan er vacatures zijn.
Het omgekeerde komt echter vaker voor. Ik vermoed dat er nogal wat herstemmingen zullen zijn.
Deze vergadering gaat waarschijnlijk tot diep in de nacht duren, want elke gekozene moet een absolute meerderheid hebben volgens de kerkorde. Ik heb pas een verkiezing meegemaakt van 3 ouderlingen uit 6 kandidaten (waarvan 2 reeds ouderling waren). In de eerste ronde (150 stemgerechtigden) hadden de beide ouderlingen een meerderheid. In de tweede stemronde mocht er 1 naam gekozen worden uit de 4 overgebleven kandidaten. Toen had nog niemand een meerderheid en was er een 3e ronde nodig met de 2 kandidaten die de meeste stemmen hadden. Deze stemming duurde al bijna 2 uur.
heusden-op
Verbannen

Bericht door heusden-op »

De stemming van vanavond gaat met stemcomputers. Dat kan heel snel gaan, hoor.
dam-leer
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

heusden-op schreef:De stemming van vanavond gaat met stemcomputers. Dat kan heel snel gaan, hoor.
Hoe kom je aan die wijsheid dat er vanavond met stemcomputers gestemd wordt?
Het is overigens wel modern, dat ze dat werkelijk zo doen, maar wel noodzakelijk mijns inziens.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Ik vind uw reactie anders ook geesteloos, gezien de suggestieve voorbeelden en verdachtmakingen.
U hóéft het topic over Opheusden niet te lezen hé? Dat is vrijwillig.

En ik zou verder op uw bovenstaande reactie willen zeggen: "Wie zonder zonde is, werpe de eerste steen."
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Wet en Evangelie

Jantje schreef:
heusden-op schreef:De stemming van vanavond gaat met stemcomputers. Dat kan heel snel gaan, hoor.
Het is overigens wel modern, dat ze dat werkelijk zo doen, maar wel noodzakelijk mijns inziens.
Gaat het dan net zo als destijds bij de verkiezingen? Zijn er stempassen uitgedeeld?
Als ze maar niet gehackt kunnen worden!
Ik vind het een goed idee.
Hermanus

Bericht door Hermanus »

Wet en Evangelie schreef:
Jantje schreef:
Gaat het dan net zo als destijds bij de verkiezingen? Zijn er stempassen uitgedeeld?
Als ze maar niet gehackt kunnen worden!
Ik vind het een goed idee.
Is er enig verschil tussen propaganda in de politiek en in de kerk?

Sent from my iPhone using Tapatalk
Fiene

Bericht door Fiene »

Dag Jantje ( en andere scribenten),

Inderdaad, ik hoef niet te lezen, maar ik doe het wel, zij het met plaatsvervangende schaamte, dat dan weer wel.
Is er niemand wiens kerk(richting) dit is die zich oprecht durft af te vragen waarom dit alles gebeurd? Met vooral in het oog springende de kerken van GG (iN), als zelfbenoemde (z) ware kerken? Mij treft oprecht de klakkeloos aangenomen argeloosheid dat de groepscodes in de genoemde nominaties inhouden dat dit er blijkbaar bij hoort? Wordt het geen tijd de zelfgenoegzaamheid van de hand te doen, die anderen op de splinter wijst, maar de eigen ogenbalk wenselijk onzichtbaar acht?
Wordt wakker: je leeft in 2018 en niet in 1718!!

Aurelius Augustinus schreef dat "... tijden veranderen en wij veranderen daarin mee; alleen God blijft eeuwig Dezelfde."
Dus maak de maatschappij jaloers met echt Liefdegedrag als Christenen, maak jezelf niet langer tot bespotting, de grote Refodomes en uiterlijke prots, ten spijt!
DDD

Re: RE: Re: Kwestie Opheusden

Bericht door DDD »

ejvl schreef:
DDD schreef:Zijn er eigenlijk grote kerken die stemmen per smartphone? Dat is wel zo praktisch, zolang het anoniem is.
Zeker in de wat rechtsere kerken, heeft lang niet iedereen een smartphone. Ik denk zeker de helft niet. Dan zou je met stemkastjes moeten gaan werken.
@heusden-op: Ik begrijp dus per stemkastje. Of bedoel je met stemcomputers apparaten waarbij je in de rij moet staan om dan gelijk alle keuzes in te voeren?

Ik begrijp dat het bijzaak is, maar vind het wel interessant. Dat is voor grote kerken in ieder geval wel praktisch. Ik ben benieuwd hoe de ervaringen zijn.
Fiene

Bericht door Fiene »

@ Wandelende:
ik wist niet dat je zo sneloverstag ging..
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Fiene schreef:Dag Jantje ( en andere scribenten),

Inderdaad, ik hoef niet te lezen, maar ik doe het wel, zij het met plaatsvervangende schaamte, dat dan weer wel.
Is er niemand wiens kerk(richting) dit is die zich oprecht durft af te vragen waarom dit alles gebeurd? Met vooral in het oog springende de kerken van GG (iN), als zelfbenoemde (z) ware kerken? Mij treft oprecht de klakkeloos aangenomen argeloosheid dat de groepscodes in de genoemde nominaties inhouden dat dit er blijkbaar bij hoort? Wordt het geen tijd de zelfgenoegzaamheid van de hand te doen, die anderen op de splinter wijst, maar de eigen ogenbalk wenselijk onzichtbaar acht?
Wordt wakker: je leeft in 2018 en niet in 1718!!

Aurelius Augustinus schreef dat "... tijden veranderen en wij veranderen daarin mee; alleen God blijft eeuwig Dezelfde."
Dus maak de maatschappij jaloers met echt Liefdegedrag als Christenen, maak jezelf niet langer tot bespotting, de grote Refodomes en uiterlijke prots, ten spijt!
Rustig maar, het gaat maar om een stemprocedure...
(...en vanavond is het uitslagenavond, denk ik...)
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gesloten