GerGem Kruiningen
Re: GerGem Kruiningen
ben blij dat kop aangepast is. dit voorkomt onnodig gespot van de mensen. hopelijk keert eens de rust terug en houdt de grote laster in het dorp op. wat een haat tussen de kerkmensen onderling!! beter in het gebed zoals Habakuk, wat gisteravond te horen was in een kerkdienst van ds. Huijser.
Het is niet aangepast. U verwart Omroep Zeeland met de PZC.rots schreef:ben blij dat kop aangepast is. dit voorkomt onnodig gespot van de mensen. hopelijk keert eens de rust terug en houdt de grote laster in het dorp op. wat een haat tussen de kerkmensen onderling!! beter in het gebed zoals Habakuk, wat gisteravond te horen was in een kerkdienst van ds. Huijser.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Dat was wel duidelijk gisteren!rots schreef:ben blij dat kop aangepast is. dit voorkomt onnodig gespot van de mensen. hopelijk keert eens de rust terug en houdt de grote laster in het dorp op. wat een haat tussen de kerkmensen onderling!! beter in het gebed zoals Habakuk, wat gisteravond te horen was in een kerkdienst van ds. Huijser.
Vond u het echt spottend? Zo heb ik de kop niet gelezen hoor. Wel met een flinke knipoog uiteraard.rots schreef:ben blij dat kop aangepast is. dit voorkomt onnodig gespot van de mensen.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
- Delftenaar
Rond de naam van de betreffende predikant zal wel vaker een dergelijke woordspeling worden gemaakt.
Nomen est omen.
Nomen est omen.
Hier weer serieus op de inhoud verder.
Ik weet niet of dit inhoudelijk genoeg is, maar ik betwijfel of de kop een woordspeling is. De uitdrukking 'van boven', soms nog met een hoofdletter, alsof wij God ook met de naam van een verdieping/locatie mogen aanduiden, komt voor zover ik weet maar in een heel beperkt segment van de christelijke kerk voor. Gewone Nederlanders en journalisten zullen de woordspeling maar met moeite begrijpen. Het ligt natuurlijk aan de achtergrond van de medewerker, maar ik zou er niets achter zoeken.
-
- Verbannen
- Wandelende
- Inactief
Hoezo "helaas"?Jantje schreef:Ds. Van Boven heeft (helaas) bedankt.
Als God hem geen opdracht geeft om de gemeente van Kruiningen te dienen, dan is het niet "helaas". Dan is er nog werk te verrichten in De Valk Wekerom.
(~)
Voor de mensen uit Kruiningen kan het wel degelijk een 'helaas'-gevoel oproepen. Dat is toch niet vreemd? Ze hebben hun predikant door een nare kwestie zien vertrekken.Wandelende schreef: Als God hem geen opdracht geeft om de gemeente van Kruiningen te dienen, dan is het niet "helaas". Dan is er nog werk te verrichten in De Valk Wekerom.
Misschien is het beter alleen feitelijke info te vermelden. Scheelt een hoop gepraat.
- Wandelende
- Inactief
Zeker. Je noemt wel een belangrijke component die verschillend is van mijn post: "Voor de mensen uit Kruiningen".Ambtenaar schreef:Voor de mensen uit Kruiningen kan het wel degelijk een 'helaas'-gevoel oproepen. Dat is toch niet vreemd? Ze hebben hun predikant door een nare kwestie zien vertrekken.Wandelende schreef: Als God hem geen opdracht geeft om de gemeente van Kruiningen te dienen, dan is het niet "helaas". Dan is er nog werk te verrichten in De Valk Wekerom.
(~)
-
- Verbannen
Wandelende schreef:Hoezo "helaas"?Jantje schreef:Ds. Van Boven heeft (helaas) bedankt.
Als God hem geen opdracht geeft om de gemeente van Kruiningen te dienen, dan is het niet "helaas". Dan is er nog werk te verrichten in De Valk Wekerom.
Ik neem aan dat iedereen snapt, aangezien ik het in dit topic plaatste, dat ik juist ook bedoelde dat het voor de gemeente van Kruiningen een teleurstelling is dat zij (nog) geen andere predikant ontvangen heeft. De gemeente heeft veel meegemaakt en ik kan me dan ook voorstellen dat ze uitzien naar een eigen predikant die wat leiding kan geven in deze nog zo moeilijke tijd die achterligt en die volgt.Ambtenaar schreef:Voor de mensen uit Kruiningen kan het wel degelijk een 'helaas'-gevoel oproepen. Dat is toch niet vreemd? Ze hebben hun predikant door een nare kwestie zien vertrekken.Wandelende schreef: Als God hem geen opdracht geeft om de gemeente van Kruiningen te dienen, dan is het niet "helaas". Dan is er nog werk te verrichten in De Valk Wekerom.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
- Wandelende
- Inactief
Dat begrijp ik wel. Aan de intentie twijfel ik niet.Jantje schreef:Wandelende schreef:Hoezo "helaas"?Jantje schreef:Ds. Van Boven heeft (helaas) bedankt.
Als God hem geen opdracht geeft om de gemeente van Kruiningen te dienen, dan is het niet "helaas". Dan is er nog werk te verrichten in De Valk Wekerom.Ik neem aan dat iedereen snapt, aangezien ik het in dit topic plaatste, dat ik juist ook bedoelde dat het voor de gemeente van Kruiningen een teleurstelling is dat zij (nog) geen andere predikant ontvangen heeft. De gemeente heeft veel meegemaakt en ik kan me dan ook voorstellen dat ze uitzien naar een eigen predikant die wat leiding kan geven in deze nog zo moeilijke tijd die achterligt en die volgt.Ambtenaar schreef:Voor de mensen uit Kruiningen kan het wel degelijk een 'helaas'-gevoel oproepen. Dat is toch niet vreemd? Ze hebben hun predikant door een nare kwestie zien vertrekken.Wandelende schreef: Als God hem geen opdracht geeft om de gemeente van Kruiningen te dienen, dan is het niet "helaas". Dan is er nog werk te verrichten in De Valk Wekerom.
Alleen in het algemeen wordt er vaker gesproken over een bepaalde mate van gunning in geval van problemen. Ik vind dat schrijnend voor die (helaas) vele gemeenten die al jaren, zonder dat ze problemen hebben, tevergeefs een predikant beroepen.
Vandaar dat ik in deze context het woordje "(helaas) bedankt" wat minder positief zie.
(~)
Ach. Er zijn ook gemeenten die in meerderheid blij zijn dat een predikant weggaat of bedankt voor een beroep.
Het is altijd wat. In zijn algemeenheid gun ik zo'n gemeente die jarenlang de gevolgen van een slecht kerkbestuur heeft ervaren, toch wel snel een dominee met wat meer beleid en tact.
Het is altijd wat. In zijn algemeenheid gun ik zo'n gemeente die jarenlang de gevolgen van een slecht kerkbestuur heeft ervaren, toch wel snel een dominee met wat meer beleid en tact.