Kwestie Opheusden
-
- Verbannen
Re: Kwestie Opheusden
Men zegt weleens dat een profeet niet geëerd is in eigen stad. Dat is hier vast ook het geval. Hij is immers ook ouderling en schooldirecteur geweest in Opheusden voordat hij predikant werd.
Er blijven overigens niet veel dominees meer over die ze in Opheusden kunnen beroepen. Men zal ook ds. Roos liever niet meer (terug) zien komen.
Mij rees de vraag hoe zijn bediening in De Beek-Uddel is geweest? Had hij daar ook problemen of was er daar niets aan de hand?
Er blijven overigens niet veel dominees meer over die ze in Opheusden kunnen beroepen. Men zal ook ds. Roos liever niet meer (terug) zien komen.
Mij rees de vraag hoe zijn bediening in De Beek-Uddel is geweest? Had hij daar ook problemen of was er daar niets aan de hand?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
-
- Verbannen
In de Beek Uddel heeft ds Roos niet zo een grote vinger in de pap dan in OpheusdenJantje schreef:Men zegt weleens dat een profeet niet geëerd is in eigen stad. Dat is hier vast ook het geval. Hij is immers ook ouderling en schooldirecteur geweest in Opheusden voordat hij predikant werd.
Geloof jij het van mij , dan geloof ik het van jou.
Re: Kwestie Opheusdenu
Voor mij is niet duidelijk of je er nu een karikatuur van maakt of dat je het serieus meent. Als dat laatste het geval is vind ik dat diep triest.anti-synodaal schreef: Hiermee bedoel ik wat hij zegt en hoe hij dit brengt.
Als dit nog een echte dominee is, dan is de rest dus niet echt. Onvoorstelbaar ik vind het gewoon spotten om zo het Woord te brengen. Waar staat het dat het zo moet? Ik zeg niets over zijn geloof maar zijn voordracht is abominabel.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Pardon? De. J. Roos komt oorspronkelijk uit deze gemeente en heb begrepen dat er nu nog familie zitanti-synodaal schreef:In de Beek Uddel heeft roos niet zo een grote vinger in de pap dan in OpheusdenJantje schreef:Men zegt weleens dat een profeet niet geëerd is in eigen stad. Dat is hier vast ook het geval. Hij is immers ook ouderling en schooldirecteur geweest in Opheusden voordat hij predikant werd.
-
Dit topic gaat van kwaad tot erger. Wat mij betreft 

Excuses anti-synodaal. Je opmerkingen raken mij, maar ik moet langer nadenken, en trachten tot 10 te tellen.
Hoeveel mensen bezoeken de diensten in Opheusden nog? Is dat een significant aantal minder?
Helemaal mee eens Ad. Wat mij betreft stopt dit gewoon nu direct, hier komt alleen roddel en achterklap van. Zonde tegen het 9e gebod viert momenteel hoogtij op dit forum. Maar je reactie m.b.t. Keteldorp daagt uit waardoor de discussie alleen aangewakkerd wordt. Verder wel met je eens, maar soms kunnen we beter zwijgen.Ad Anker schreef:Welke confrontatie? Ik meen eigenlijk best wel wat ik zeg: je spreekt over mensen, een dominee of een kerkenraad in dit geval. Dat doe je face to face of je doet het niet. Meer smaken zijn er niet.Simon0612 schreef:Wees dan de slimste en zoek zelf de confrontatie niet op!
Als ik het moderamen van de classis oost een raad mag geven: nu er niemand meer aan het pluche kleeft( een uitdrukking die we leerde op dit forum) laat de gemeente van Opheusden voorlopig dienen door ambtsdragers van buiten. En hak eerst deze gemeente in vijven. Mocht het de Heere behagen om ooit nog een knecht die kant op te sturen dan is een gemeente van 700 zielen groot genoeg om wakker van te liggen.
Best Bijdrager, je draagt weinig meer bij dan dat je een man Gods belachelijk maakt. Een geroepen knecht des Heeren beschuldig je van spotten als hij het woord des Heeren verkondigt.Bijdrager schreef:Als dit nog een echte dominee is, dan is de rest dus niet echt. Onvoorstelbaar ik vind het gewoon spotten om zo het Woord te brengen. Waar staat het dat het zo moet? Ik zeg niets over zijn geloof maar zijn voordracht is abominabel.
In de tijd van Elisa werden hierom 42 kinderen gedood door 2 beren.
Heb je jezelf al verdiept in het feit waarom de dominee op zo’n wijze praat? Naast het feit dat een ieder zijn eigen kenmerkende stem heeft, niemand op zelfde wijze praat? Misschien helpt het om eerst te onderzoeken voor je gaat roepen.
Wellicht kan jij het antwoord daarop geven. Ben oprecht benieuwd.Simon0612 schreef: Heb je jezelf al verdiept in het feit waarom de dominee op zo’n wijze praat?
- Wandelende
- Inactief
Welkom op het forum Simon.Simon0612 schreef:Zonde tegen het 9e gebod viert momenteel hoogtij op dit forum.
Ik zie uit naar je bijdragen.
(~)