Lijkt me dat de consulent of een van de personen die in de classicale commissie zit de leiding op zich neemtLaag schreef:En wie leidt de ledenvergadering?
Kwestie Opheusden
Re: Kwestie Opheusden
Voor degenen die zich afvraagt of een vrije stemming mag. Zojuist Kerkrecht geraadpleegd, vrije stemming is een geoorloofde handelswijze
Consulent heeft in eigen gemeente ledenvergadering.Piet Puk schreef:Lijkt me dat de consulent of een van de personen die in de classicale commissie zit de leiding op zich neemtLaag schreef:En wie leidt de ledenvergadering?
Mijn advies zou zijn dat een van de predikanten de leiding neemt. En wie dit dan doet...Laag schreef:Consulent heeft in eigen gemeente ledenvergadering.Piet Puk schreef:Lijkt me dat de consulent of een van de personen die in de classicale commissie zit de leiding op zich neemtLaag schreef:En wie leidt de ledenvergadering?
En verwacht dat consulent naar Opheusden gaat en de 2e voorzitter in de consulentgemeente de ledenvergadering aldaar leidtPiet Puk schreef:Mijn advies zou zijn dat een van de predikanten de leiding neemt. En wie dit dan doet...Laag schreef:Consulent heeft in eigen gemeente ledenvergadering.Piet Puk schreef:Lijkt me dat de consulent of een van de personen die in de classicale commissie zit de leiding op zich neemtLaag schreef:En wie leidt de ledenvergadering?
-
Een andere mogelijkheid is dat Ds. Schultink, predikant van de gemeente te Rhenen, de leiding heeft.Piet Puk schreef:Mijn advies zou zijn dat een van de predikanten de leiding neemt. En wie dit dan doet...Laag schreef:Consulent heeft in eigen gemeente ledenvergadering.Piet Puk schreef:Lijkt me dat de consulent of een van de personen die in de classicale commissie zit de leiding op zich neemtLaag schreef:En wie leidt de ledenvergadering?
Toen de kerkenraad van Opheusden de datum vaststelde zullen ze ongetwijfeld de consulent geraadpleegd hebben.
Nogmaals: ik verwacht dat het kerkblad van Opheusden volgende week meer informatie geeft.
Een andere mogelijkheid is dat Ds. Schultink, predikant van de gemeente te Rhenen, de leiding heeft.
Toen de kerkenraad van Opheusden de datum vaststelde zullen ze ongetwijfeld de consulent geraadpleegd hebben.
Nogmaals: ik verwacht dat het kerkblad van Opheusden volgende week meer informatie geeft.[/quote]
Ook aan gedacht, maar verstandig om in conflictsituaties niet meer personen dan nodig is hierbij te betrekken. Tenzij ds. Schultink in die commissie zit
Nogmaals: ik verwacht dat het kerkblad van Opheusden volgende week meer informatie geeft.[/quote]
Ook aan gedacht, maar verstandig om in conflictsituaties niet meer personen dan nodig is hierbij te betrekken. Tenzij ds. Schultink in die commissie zit
Lijkt mij niet en is mijns inziens praktisch bijna onhaalbaar. Stemmingen met een viertal en voorgedrukte briefjes ben je in een kleinere gemeente al een behoorlijk poosje bezig.Piet Puk schreef:Verwacht dat een vrije stemming wordt gehouden, waarin de huidige kerkenraadsleden ook te verkiezen zijn. En dus niet dat zij zich uitsluitend om herkozen te wordenRefoforum2017 schreef:Als de hele kerkenraad aftredend en herkiesbaar is, moeten er evenveel mannen als kerkenraadsleden kandidaat worden gesteld. Dat is toch onmogelijk? Het is een zeer grote gemeente, dus er moeten minstens 25 ambtsdragers zijn. Dan staan er 50 mannen kandidaat. Als er minder tegenkandidaten zijn, dan kerkenraadsleden, klopt de procedure niet, want dan is niet te voorkomen dat een deel van de kerkenraad terugkeert en dat zou wel tot de mogelijkheden moeten behoren.
Hoeveel ouderlingen en diakenen heeft de gemeente?
Gesteld dat er ca 500 personen op de ledenvergadering aanwezig zijn en je hebt een vrije stemming dan kun je bij de eerste stemming een heleboel verschillende namen op het stembiljet krijgen. Voordeel van kanditaten is dat stembriefjes kunnen worden voorgedrukt op alfabetische volgorde met onderscheid naar diakenen en ouderlingen.
Mocht er wel vrije stemming zijn dan zal de vergadering wel een uur of 3 duren.
Doe zoveel mogelijk niet meer mee / ben aan het afbouwen naar inactief
Hoe ga je zonder kerkenraad een kandidatenlijst maken? Doet de commissie dat ook?Bruna schreef:Lijkt mij niet en is mijns inziens praktisch bijna onhaalbaar. Stemmingen met een viertal en voorgedrukte briefjes ben je in een kleinere gemeente al een behoorlijk poosje bezig.Piet Puk schreef:Verwacht dat een vrije stemming wordt gehouden, waarin de huidige kerkenraadsleden ook te verkiezen zijn. En dus niet dat zij zich uitsluitend om herkozen te wordenRefoforum2017 schreef:Als de hele kerkenraad aftredend en herkiesbaar is, moeten er evenveel mannen als kerkenraadsleden kandidaat worden gesteld. Dat is toch onmogelijk? Het is een zeer grote gemeente, dus er moeten minstens 25 ambtsdragers zijn. Dan staan er 50 mannen kandidaat. Als er minder tegenkandidaten zijn, dan kerkenraadsleden, klopt de procedure niet, want dan is niet te voorkomen dat een deel van de kerkenraad terugkeert en dat zou wel tot de mogelijkheden moeten behoren.
Gesteld dat er ca 500 personen op de ledenvergadering aanwezig zijn en je hebt een vrije stemming dan kun je bij de eerste stemming een heleboel verschillende namen op het stembiljet krijgen. Voordeel van kanditaten is dat stembriefjes kunnen worden voorgedrukt op alfabetische volgorde met onderscheid naar diakenen en ouderlingen.
Er is nog steeds een kerkenraad of ze moeten gisteren al afgetreden zijn. Uiteraard kan commissie hierbij helpen.Laag schreef:Hoe ga je zonder kerkenraad een kandidatenlijst maken? Doet de commissie dat ook?Bruna schreef:Lijkt mij niet en is mijns inziens praktisch bijna onhaalbaar. Stemmingen met een viertal en voorgedrukte briefjes ben je in een kleinere gemeente al een behoorlijk poosje bezig.Piet Puk schreef:Verwacht dat een vrije stemming wordt gehouden, waarin de huidige kerkenraadsleden ook te verkiezen zijn. En dus niet dat zij zich uitsluitend om herkozen te wordenRefoforum2017 schreef:Als de hele kerkenraad aftredend en herkiesbaar is, moeten er evenveel mannen als kerkenraadsleden kandidaat worden gesteld. Dat is toch onmogelijk? Het is een zeer grote gemeente, dus er moeten minstens 25 ambtsdragers zijn. Dan staan er 50 mannen kandidaat. Als er minder tegenkandidaten zijn, dan kerkenraadsleden, klopt de procedure niet, want dan is niet te voorkomen dat een deel van de kerkenraad terugkeert en dat zou wel tot de mogelijkheden moeten behoren.
Doe zoveel mogelijk niet meer mee / ben aan het afbouwen naar inactief
De prachtige boom blijkt van binnen vermolmd. Ik zei het al eerder, de buitenkant klopt maar vanbinnen is alles verrot!
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Bij gemeenteraadsverkiezingen lukt het ook om binnen enkele uren met uitslag te komen.Bruna schreef:Lijkt mij niet en is mijns inziens praktisch bijna onhaalbaar. Stemmingen met een viertal en voorgedrukte briefjes ben je in een kleinere gemeente al een behoorlijk poosje bezig.Piet Puk schreef:Verwacht dat een vrije stemming wordt gehouden, waarin de huidige kerkenraadsleden ook te verkiezen zijn. En dus niet dat zij zich uitsluitend om herkozen te wordenRefoforum2017 schreef:Als de hele kerkenraad aftredend en herkiesbaar is, moeten er evenveel mannen als kerkenraadsleden kandidaat worden gesteld. Dat is toch onmogelijk? Het is een zeer grote gemeente, dus er moeten minstens 25 ambtsdragers zijn. Dan staan er 50 mannen kandidaat. Als er minder tegenkandidaten zijn, dan kerkenraadsleden, klopt de procedure niet, want dan is niet te voorkomen dat een deel van de kerkenraad terugkeert en dat zou wel tot de mogelijkheden moeten behoren.
Daar heb ik ook last van, als ik naar mezelf kijk.....Bijdrager schreef:De prachtige boom blijkt van binnen vermolmd. Ik zei het al eerder, de buitenkant klopt maar vanbinnen is alles verrot
Vooral blijven kijken naar jezelf, dat is de grootste kwaal
Wat bedoel je hier nu mee eigenlijk, in dit topic?Bijdrager schreef:De prachtige boom blijkt van binnen vermolmd. Ik zei het al eerder, de buitenkant klopt maar vanbinnen is alles verrot!