Gelezen, gedacht, gehoord...

heusden-op
Verbannen

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door heusden-op »

Op de website van de HHK Elspeet vind je de bevestigingspredikatie van ds. J.A. Weststrate door ds. J. Roos. Zeer de moeite waard. Ook de intredepredikatie van ds. J.A. Weststrate aanbevolen (de toespraken, van de burgemeester, ds. Van Manen, ds. Verschure en oud. V.d. Beek vind ik eerlijk gezegd om verschillende redenen alle vier wat minder)
Laatst gewijzigd door heusden-op op 29 mar 2018, 21:22, 1 keer totaal gewijzigd.
dam-leer
Vorst
Verbannen

Bericht door Vorst »

Rijk, teer, inhoudsvol... Wellicht volstaat de link en kan ieder die wil luisteren zelf een kwalificatie geven :) .
Vorst
Verbannen

Bericht door Vorst »

Bijzonder verhaal!
Probleem met de ogen is overigens eenvoudig op te lossen met een lens zou je denken.
Roos2017

Bericht door Roos2017 »

Vorst schreef:Bijzonder verhaal!
Probleem met de ogen is overigens eenvoudig op te lossen met een lens zou je denken.
Zeker, maar het is een kind van 7, en die moet ook leren gewoon zichzelf te kunnen zijn (vind ik hoor).
JCRyle

Bericht door JCRyle »

Ach ja je zou ook kunnen zeggen dat deze beste man zelf van het spoor der Godsvrucht is afgegeleen. Dat vrees ik eerder.
Vorst
Verbannen

Bericht door Vorst »

Roos2017 schreef:
Vorst schreef:Bijzonder verhaal!
Zeker, maar het is een kind van 7, en die moet ook leren gewoon zichzelf te kunnen zijn (vind ik hoor).
Dat is ook zo. En feit blijft natuurlijk dat het zielig is dat hij gepest wordt.
Wandelende
Inactief

Bericht door Wandelende »

JCRyle schreef:Ach ja je zou ook kunnen zeggen dat deze beste man zelf van het spoor der Godsvrucht is afgegeleen. Dat vrees ik eerder.
Je kan moeilijk zeggen dat hij alleen maar onzin spreekt.
(~)
JCRyle

Bericht door JCRyle »

Wandelende schreef:
JCRyle schreef:Ach ja je zou ook kunnen zeggen dat deze beste man zelf van het spoor der Godsvrucht is afgegeleen. Dat vrees ik eerder.
Je kan moeilijk zeggen dat hij alleen maar onzin spreekt.
Zoveel zinnigs komt er nu ook niet uit zijn mond, met alles respect. Lekker makkelijk schieten op de bevindelijken.
Laatst gewijzigd door JCRyle op 29 mar 2018, 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Orchidee

Re: RE: Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door Orchidee »

Zozo, wat een ongegrond oordelen weer!
Weleens "serieus" nagedacht dat het weleens heel erg waar kan zijn wat de beste man zegt?
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Vorst
Verbannen

Bericht door Vorst »

Op zich heeft hij geen ongelijk maar zijn stukjes zijn altijd erg zelfingenomen.
JCRyle

Re: RE: Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door JCRyle »

Orchidee schreef:
Zozo, wat een ongegrond oordelen weer!
Weleens "serieus" nagedacht dat het weleens heel erg waar kan zijn wat de beste man zegt?
Je moet aannemen, je moet geloven, je moet .. je moet .. Het zit wel goed. De kinderen voor houden dat ze van Jezus zijn.
Is dat waarheid? Is dat de Bijbelse Waarheid? Is dat grondslag van onze belijdenis? Verre, verre van dat!
heusden-op
Verbannen

Ik ben het hier volledig eens met JCRyle. Cor Verkade is een man die uiterst onverstandige dingen de wereld in kraamt. Zijn vader, wijlen ds. J.P. Verkade, zou veel verdriet hebben van alle dwalingen van zijn zoon. En zijn zoon neemt duidelijk afstand van zijn vader. Of hij denkt dat hij het met hem eens is, maar dan is dat alleen maar een bewijs hoe verblind een mens kan zijn.
dam-leer
heusden-op
Verbannen

Dus, Vorst, Cor Verkade heeft geen gelijk, maar roept maar wat dingen, waar hij de (gehakt)ballen niet van snapt. Dan is zelfingenomenheid nog erger dan wanneer je nog gelijk had.
dam-leer
JCRyle

Bericht door JCRyle »

heusden-op schreef:Ik ben het hier volledig eens met JCRyle. Cor Verkade is een man die uiterst onverstandige dingen de wereld in kraamt. Zijn vader, wijlen ds. J.P. Verkade, zou veel verdriet hebben van alle dwalingen van zijn zoon. En zijn zoon neemt duidelijk afstand van zijn vader. Of hij denkt dat hij het met hem eens is, maar dan is dat alleen maar een bewijs hoe verblind een mens kan zijn.
heusden-op schreef:Dus, Vorst, Cor Verkade heeft geen gelijk, maar roept maar wat dingen, waar hij de (gehakt)ballen niet van snapt. Dan is zelfingenomenheid nog erger dan wanneer je nog gelijk had.
Volgens mij kan het ook op een normale manier je mening geven. Daar hoeven geen vaders of (gehakt)ballen bijgehaald worden.
Plaats reactie