Vond ik absoluut de moeite waard...Herman schreef:
Zelf bezig in 'Voetlicht' van Liesbeth Morren.
Vond ik absoluut de moeite waard...Herman schreef:
In 2014 zei je er dit over:Dodo schreef:Ik hoor graag van je wat je van Voetlicht vindt.
Die is ook online te lezen: In de eerste jaargangen van De Saambinder werd in ieder nummer een aflevering geplaatst.Charles schreef:Gisteren van iemand 'De woestijnreis van de kinderen Israels' (samenspraken tussen Kees en Bart) van ds. Van Reenen geleend. Eén hoofdstuk gelezen en dat smaakt naar veel meer. Hoewel het taalgebruik natuurlijk hier en daar gedateerd is (jaren 30) verbaas ik me (in positieve zin) over de nuchtere en heldere stijl. Het is net alsof je écht bij een gesprek van twee vrienden zit mee te luisteren. Zeker voor die tijd moet dat toch 'hip' geweest zijn.
Jaren geleden gelezen. Heel leerzaam!-DIA- schreef:Die is ook online te lezen: In de eerste jaargangen van De Saambinder werd in ieder nummer een aflevering geplaatst.Charles schreef:Gisteren van iemand 'De woestijnreis van de kinderen Israels' (samenspraken tussen Kees en Bart) van ds. Van Reenen geleend. Eén hoofdstuk gelezen en dat smaakt naar veel meer. Hoewel het taalgebruik natuurlijk hier en daar gedateerd is (jaren 30) verbaas ik me (in positieve zin) over de nuchtere en heldere stijl. Het is net alsof je écht bij een gesprek van twee vrienden zit mee te luisteren. Zeker voor die tijd moet dat toch 'hip' geweest zijn.
Dat is overigens het origineel. Het boek kwam pas later. Je ziet daar ook duidelijk de 'standen' in het genadeleven.
Afgelopen zondag werd bij ons nog een preek van ds. van Reenen gelezen.
Zie hier:
http://www.theologienet.nl/documenten/R ... preken.pdf
De eerste honderd pagina's gelezen en ik vind het tot nu toe echt een goed boek.Mara schreef:In 2014 zei je er dit over:Dodo schreef:Ik hoor graag van je wat je van Voetlicht vindt.
Ik heb het gekocht en gelezen, en het is echt een aanrader. In het begin ergerde ik me er wat aan dat de hoofdpersoon zo ongeveer álles tegen heeft, je kunt dat ook overdrijven. Maar geleidelijk aan werd ik in het verhaal getrokken en werd het steeds interessanter en beter. Het thema over voeten wordt heel mooi uitgewerkt.
Dit is wat mij betreft een goed christelijk literair boek. Goede karakters, geen gemakkelijke afloop, een goed uitgewerkt thema. Ik hoop dat de schrijfster nog meer boeken gaan maken.![]()
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... n&start=75
En ik:
In één adem gelezen. Prachtig, het is bijna literatuur.
Het verhaal wordt nergens langdradig of ongeloofwaardig, en zonder al te veel te verraden over de afloop, vond ik de symboliek van het voeten wassen en het gebruik van de haren heel mooi gevonden.
Dus ben ook wel benieuwd naar de recensie van Dennis.
Dan ben je al een eindje op weg en kun je het niveau wel beoordelen.dennis schreef:
De eerste honderd pagina's gelezen en ik vind het tot nu toe echt een goed boek.
Of je de standen in het genadeleven (zoals mij die zijn ingeprent) ook zo in dat boek terugleest vraag ik me erg af. Eerst maar eens verder lezen.-DIA- schreef:Die is ook online te lezen: In de eerste jaargangen van De Saambinder werd in ieder nummer een aflevering geplaatst.Charles schreef:Gisteren van iemand 'De woestijnreis van de kinderen Israels' (samenspraken tussen Kees en Bart) van ds. Van Reenen geleend. Eén hoofdstuk gelezen en dat smaakt naar veel meer. Hoewel het taalgebruik natuurlijk hier en daar gedateerd is (jaren 30) verbaas ik me (in positieve zin) over de nuchtere en heldere stijl. Het is net alsof je écht bij een gesprek van twee vrienden zit mee te luisteren. Zeker voor die tijd moet dat toch 'hip' geweest zijn.
Dat is overigens het origineel. Het boek kwam pas later. Je ziet daar ook duidelijk de 'standen' in het genadeleven.
Zie hier:
Welke van de 8 preken DIA?-DIA- schreef:Die is ook online te lezen: In de eerste jaargangen van De Saambinder werd in ieder nummer een aflevering geplaatst.Charles schreef:Gisteren van iemand 'De woestijnreis van de kinderen Israels' (samenspraken tussen Kees en Bart) van ds. Van Reenen geleend. Eén hoofdstuk gelezen en dat smaakt naar veel meer. Hoewel het taalgebruik natuurlijk hier en daar gedateerd is (jaren 30) verbaas ik me (in positieve zin) over de nuchtere en heldere stijl. Het is net alsof je écht bij een gesprek van twee vrienden zit mee te luisteren. Zeker voor die tijd moet dat toch 'hip' geweest zijn.
Zie hier:
Je merkt dat Bart verder is geleidt dan Kees. Kees is begerig naar onderwijs dat hij dan van Bart krijgt. Het zijn beiden mensen die genade kennen, alleen de een is verder geleid dan de ander.Charles schreef:Of je de standen in het genadeleven (zoals mij die zijn ingeprent) ook zo in dat boek terugleest vraag ik me erg af. Eerst maar eens verder lezen.-DIA- schreef:Die is ook online te lezen: In de eerste jaargangen van De Saambinder werd in ieder nummer een aflevering geplaatst.Charles schreef:Gisteren van iemand 'De woestijnreis van de kinderen Israels' (samenspraken tussen Kees en Bart) van ds. Van Reenen geleend. Eén hoofdstuk gelezen en dat smaakt naar veel meer. Hoewel het taalgebruik natuurlijk hier en daar gedateerd is (jaren 30) verbaas ik me (in positieve zin) over de nuchtere en heldere stijl. Het is net alsof je écht bij een gesprek van twee vrienden zit mee te luisteren. Zeker voor die tijd moet dat toch 'hip' geweest zijn.
Zie hier:
Preek 3, Jezus' worstelingen in Getsémane.Diakonos schreef:Welke van de 8 preken DIA?-DIA- schreef:Die is ook online te lezen: In de eerste jaargangen van De Saambinder werd in ieder nummer een aflevering geplaatst.Charles schreef:Gisteren van iemand 'De woestijnreis van de kinderen Israels' (samenspraken tussen Kees en Bart) van ds. Van Reenen geleend. Eén hoofdstuk gelezen en dat smaakt naar veel meer. Hoewel het taalgebruik natuurlijk hier en daar gedateerd is (jaren 30) verbaas ik me (in positieve zin) over de nuchtere en heldere stijl. Het is net alsof je écht bij een gesprek van twee vrienden zit mee te luisteren. Zeker voor die tijd moet dat toch 'hip' geweest zijn.
Zie hier:
Heb afgelopen zondag preek 8 nog gelezen..
De preken zijn glashelder en zéker actueel!