Ja of Nee

Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Oorspronkelijk gepost door Annelies21
Gisteren las ik een stukje over Christenen die vervolgt of zelfs gedood worden omdat ze in God geloven.

Nou vroeg ik me af, wat zullen wij doen als je vervolger met een pistool voor je staat en je zouden vragen of je in God gelooft, zo ja dan word je dood geschoten of zo niet dan mag je weg.

zouden wij God verloochenen of zouden we juist zeggen dat we wel in Hem geloven??
Een meisje in Amerika heeft dit meegemaakt en het niet overleefd.
Er is ook een boek over geschreven: "Cassie zei ja".

Ik weet niet wat ik zal doen.
Je kunt dit ook niet zeggen als je niet in die situatie bent (geweest( denk ik.

Een 'breekje' van Breekijzertje
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Er staat ergens in de bijbel (in de Evangelien) dat we ons niet moeten/mogen afvragen wat we dan zullen zeggen. God zal ons dan de woorden in de mond leggen. Ik weet het bijbelgedeelte niet precies. Zal het vanavond eens opzoeken!!

Pim.
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Zou ik graag eens willen weten Pim. Heb geen idee wat ik zou zeggen. Mijn gevoel zecht ja, maar als je er eenmaal voorstaat???? Hoop nooit in zo'n situatie te komen.

tukker
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door Pim
Er staat ergens in de bijbel (in de Evangelien) dat we ons niet moeten/mogen afvragen wat we dan zullen zeggen. God zal ons dan de woorden in de mond leggen. Ik weet het bijbelgedeelte niet precies. Zal het vanavond eens opzoeken!!

Pim.
Mattheus 10:19 en 20

19 Doch wanneer zij u overleveren, zo zult gij niet bezorgd zijn, hoe of wat gij spreken zult; want het zal u in dezelve ure gegeven worden, wat gij spreken zult.
20 Want gij zijt [het] niet, die spreekt, maar [het] [is] de Geest uws Vaders, Die in u spreekt.

Mooi he?

Groeten,
Pim.
Hartelijke groet,

Pim.

tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Ja, inderdaad. Wordt er stil van.
refo

Bericht door refo »

Kies maar:

Maar ieder die Mij zal verloochenen tegenover de mensen, zal
ook Ik verloochenen tegenover mijn Vader die in de hemel is.
Breekijzertje

Oorspronkelijk gepost door refo
Kies maar:

Maar ieder die Mij zal verloochenen tegenover de mensen, zal
ook Ik verloochenen tegenover mijn Vader die in de hemel is.
Petrus verloochende zijn Meester ook. Toch is het hem van harte vergeven en hij juicht nu voor Gods troon!!!

refo

Bericht door refo »

Eigenlijk gaat het hierom:

Een ieder dan, die Mij belijden zal voor de mensen, hem zal ook Ik belijden voor mijn Vader, die in de hemelen is;

Hij kan er niet omheen, omdat Hij het Zelf gezegd heeft. Het is de snelste manier om in de hemel te komen. Of is dat iets te kort door de bocht?
Breekijzertje

Oorspronkelijk gepost door refo
Eigenlijk gaat het hierom:

Een ieder dan, die Mij belijden zal voor de mensen, hem zal ook Ik belijden voor mijn Vader, die in de hemelen is;

Hij kan er niet omheen, omdat Hij het Zelf gezegd heeft. Het is de snelste manier om in de hemel te komen. Of is dat iets te kort door de bocht?
Nou, dit klinkt mij iets te suïcidaal....................

Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Het antwoord op de vraag in deze topic staat gewoon LETTERLIJK in de Bijbel. Zullen we er dan nog maar even een paar uur over gaan discussieren?

Pim.
Oorspronkelijk gepost door Pim

Mattheus 10:19 en 20

19 Doch wanneer zij u overleveren, zo zult gij niet bezorgd zijn, hoe of wat gij spreken zult; want het zal u in dezelve ure gegeven worden, wat gij spreken zult.
20 Want gij zijt [het] niet, die spreekt, maar [het] [is] de Geest uws Vaders, Die in u spreekt.

Mooi he?

Groeten,
Pim.
[Aangepast op 27/8/03 door Pim]
Hartelijke groet,

Pim.

limosa

Bericht door limosa »

Nou vroeg ik me af, wat zullen wij doen als je vervolger met een pistool voor je staat en je zouden vragen of je in God gelooft, zo ja dan word je dood geschoten of zo niet dan mag je weg.

Als we eerst meer eens kunnen zeggen dat we in Christus geloven als onze Zaligmaker zonder pistool. Dan zien we daarna wel verder . . . Ik zie mezelf nog niet zo snel boven Petrus uitkomen als het niet gegeven wordt als het erom spant.
Breekijzertje

Oorspronkelijk gepost door limosa

Als we eerst meer eens kunnen zeggen dat we in Christus geloven als onze Zaligmaker zonder pistool. Dan zien we daarna wel verder . . . Ik zie mezelf nog niet zo snel boven Petrus uitkomen als het niet gegeven wordt als het erom spant.
Precies! Ik zie Petrus altijd nog als een beetje volmaakter als ik ben...........

ndonselaar
Contacteer:

Bericht door ndonselaar »

Precies! Ik zie Petrus altijd nog als een beetje volmaakter als ik ben...........

Petrus was een zondaar net als ons allemaal. Ook hij moest beamen dat Hij moest wassen en Petrus minder worden.
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
Plaats reactie