helaas, ik heb momenteel ook geen kamillethee in huis. Ik heb dat wel vaker gehad, maar juist nu niet. Door de zoute gorgeldrank lijkt het ook wat aangenamer aan te voelen.Mara schreef:Klinkt als een virus DIA en daar kan die misselijkheid ook vandaan komen. Bedenk dat Domperidom ook bijwerkingen kan hebben.-DIA- schreef:Dat had ik nooit gehoord. Het geval wil dat ik geen kurkuma in huis heb... Toch bedankt voor de tip!Roos2017 schreef:Het heerst.-DIA- schreef:Ik weet niet (kan het niet vinden tenminste) of er een topic bestaat voor kleine tegenheden en verdrietigheden?
Misschien... Ik weet het niet.
Moet het even kwijt, sorry, er overviel me gisteravond plotseling een soort 'griep'. Koorts, niezen, slijm ophoesten, en keelpijn.
Vanmorgen nam in 1 zuigtablet Strepsils en vanmiddag de tweede, en daar werd ik misselijk op.
Ik heb contact gehad met de apotheek, en ik zou de Strepsils laten staan. Heeft iemand ook zulke ervarigen met Strepsils?
Het staat als een zelden voorkomende bijwerking in de bijsluiter.
Voor de misselijkheid zou ik tegen half vijf Domperidom tabletjes kunnen halen bij de apotheek.
Mijn broer zal die dan wel halen.
Dat was dus een kleine verdrietigheid, tegenslag of hoe het genoemd kan worden. gewoon om het even tegen iemand te zeggen,
als iemand begrijpt wat ik bedoel.
Kort gezegd,
ik voel me
ziekjes...
In plaats van Strepsils kan je ook je mond spoelen met zout water en vervolgens een halve theelepel kurkuma innemen.
Een paardenmiddel dat bacterien doodt en veroorzaakt geen bijwerkingen.
Heb je wel keukenzout in huis?
Kook wat water, roer er een theelepel zout op 1 theeglas of beker doorheen, beetje af laten koelen en daarmee gorgelen. Daarna uitspuwen!
Kamillethee is ook verzachtend, maar dat heb je w.s. niet in huis.
Kleine vreugden
Re: Kleine vreugden
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Daar kun je de kas van Ahold-dochter Gall & Gall mee spekken. Lijkt me geen optie in mijn geval.Herman schreef:En ik maar denken, waar ken ik dat van. Zo gespeld dus: Dom PérignonMara schreef: Bedenk dat Domperidom ook bijwerkingen kan hebben.
Heeft overigens ook bijwerkingen.

Herman schreef:En ik maar denken, waar ken ik dat van. Zo gespeld dus: Dom PérignonMara schreef: Bedenk dat Domperidom ook bijwerkingen kan hebben.
Heeft overigens ook bijwerkingen.

Het klinkt als pompiedom. Dat ga je dan zingen na een paar glaasjes.
Verdunt ook het slijm.-DIA- schreef:Door de zoute gorgeldrank lijkt het ook wat aangenamer aan te voelen.
Die huismiddeltjes van oma waren zo slecht nog niet DIA.

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Het is domperidon en is ook in zetpil verkrijgbaar, omdat het slikken van medicijnen als je misselijk bent al vervelend genoeg is.
Het is een twijfel geval of het zonder recept verkrijgbaar is.
Klopt, ik had ooit zetpillen, maar die lijkt men niet meer zo snel voor te schrijven. Eerder kon je voor lange tijd herhaalrecepten inleveren, nu krijg je hoogstens een paar tabletten. Ergens wel goed, omdat er ook mensen zijn die met medicijnen geen maat weten.Terri schreef:Het is domperidon en is ook in zetpil verkrijgbaar, omdat het slikken van medicijnen als je misselijk bent al vervelend genoeg is.
Ja en het is slecht voor je hart. Er is in 2013 een heel onderzoek geweest.-DIA- schreef:Klopt, ik had ooit zetpillen, maar die lijkt men niet meer zo snel voor te schrijven. Eerder kon je voor lange tijd herhaalrecepten inleveren, nu krijg je hoogstens een paar tabletten. Ergens wel goed, omdat er ook mensen zijn die met medicijnen geen maat weten.Terri schreef:Het is domperidon en is ook in zetpil verkrijgbaar, omdat het slikken van medicijnen als je misselijk bent al vervelend genoeg is.
O dat wist ik niet. Ik gebruik het trouwens heel weinig, alleen als het heel benauwd is.Terri schreef:Ja en het is slecht voor je hart. Er is in 2013 een heel onderzoek geweest.-DIA- schreef:Klopt, ik had ooit zetpillen, maar die lijkt men niet meer zo snel voor te schrijven. Eerder kon je voor lange tijd herhaalrecepten inleveren, nu krijg je hoogstens een paar tabletten. Ergens wel goed, omdat er ook mensen zijn die met medicijnen geen maat weten.Terri schreef:Het is domperidon en is ook in zetpil verkrijgbaar, omdat het slikken van medicijnen als je misselijk bent al vervelend genoeg is.
Gebruik je domperidon zetpillen tegen benauwdheid? Of begrijp ik je verkeerd?-DIA- schreef:O dat wist ik niet. Ik gebruik het trouwens heel weinig, alleen als het heel benauwd is.Terri schreef:Ja en het is slecht voor je hart. Er is in 2013 een heel onderzoek geweest.-DIA- schreef:Klopt, ik had ooit zetpillen, maar die lijkt men niet meer zo snel voor te schrijven. Eerder kon je voor lange tijd herhaalrecepten inleveren, nu krijg je hoogstens een paar tabletten. Ergens wel goed, omdat er ook mensen zijn die met medicijnen geen maat weten.Terri schreef:Het is domperidon en is ook in zetpil verkrijgbaar, omdat het slikken van medicijnen als je misselijk bent al vervelend genoeg is.
Want het is tegen misselijkheid en braken.
Nee tegen misselijkheid. Ik heb namelijk last van een emetofobie. Misschien dat er hier nog wel lotgenoten zijn, je weet nooit.Terri schreef:
Gebruik je domperidon zetpillen tegen benauwdheid? Of begrijp ik je verkeerd?
He wat vervelend voor je. Ik moet je bekennen dat ik er nog nooit van gehoord had.-DIA- schreef:Nee tegen misselijkheid. Ik heb namelijk last van een emetofobie. Misschien dat er hier nog wel lotgenoten zijn, je weet nooit.Terri schreef:
Gebruik je domperidon zetpillen tegen benauwdheid? Of begrijp ik je verkeerd?

Een klein hobbyprojectje: webcammetje in het vogelhokje geplaatst. Nu kunnen we live meekijken wat er gebeurt met 'onze' koolmezen. En het werkt best aardig:
https://youtu.be/F2ds7p0iuts
Schitterend om te zien hoe van die kleine beestjes een nest voor elkaar krijgen. Ze weten nergens van, maar bezingen op hun manier Gods eer. Kunnen wij nog wat van leren...
Nu afwachten of er ook eitjes komen - en jongen!
(ja, ik weet het: eigenlijk geen youtube hier, maar hij is té mooi)
https://youtu.be/F2ds7p0iuts
Schitterend om te zien hoe van die kleine beestjes een nest voor elkaar krijgen. Ze weten nergens van, maar bezingen op hun manier Gods eer. Kunnen wij nog wat van leren...
Nu afwachten of er ook eitjes komen - en jongen!
(ja, ik weet het: eigenlijk geen youtube hier, maar hij is té mooi)
Wat is het toch mooi buiten! De vogels zijn druk bezig met nestelen, er zit nog wat bloesem aan de bomen, de bomen worden groen.
Het is echt genieten. Wat heeft de Heere dit allemaal wonderlijk mooi geschapen en wat is bijzonder om te zien hoe alles weer tot leven, groei en bloei komt.
Het is echt genieten. Wat heeft de Heere dit allemaal wonderlijk mooi geschapen en wat is bijzonder om te zien hoe alles weer tot leven, groei en bloei komt.
Precies @Hendrien, wonderlijk mooi is Zijn schepping!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
We vermoeden dat er eieren in ons hokje liggen, maar het echte broeden moet nog beginnen. Nog steeds erg leuk om te zien wat er in ons eigen hokje gebeurt. De kinderen vinden het helemaal geweldig..
Onze perenboom bloeit dit jaar voor het eerst echt goed. Zul je net zien, ga je verhuizen, gaat de boom eindelijk wat doen...
- Niet meer zo actief -