Het hele boek? Mijn editie heeft 95 pagina's. Op zich best te lezen in één dag toch?Mannetje schreef:Het hele boek in één dag?eilander schreef:Op de Thoolse biddag lees ik het boekje "Gebedsgestalten" van ds. F. Bakker.
Welk boek ben jij nu aan het lezen?
Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]
Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]
Technisch gezien zeker, maar neem je het dan ook allemaal in je op?JCRyle schreef:Het hele boek? Mijn editie heeft 95 pagina's. Op zich best te lezen in één dag toch?Mannetje schreef:Het hele boek in één dag?eilander schreef:Op de Thoolse biddag lees ik het boekje "Gebedsgestalten" van ds. F. Bakker.
- Niet meer zo actief -
Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]
Terechte vraag. Dat zal per persoon verschillen per ogenblik.Mannetje schreef:Technisch gezien zeker, maar neem je het dan ook allemaal in je op?JCRyle schreef:Het hele boek? Mijn editie heeft 95 pagina's. Op zich best te lezen in één dag toch?Mannetje schreef:Het hele boek in één dag?eilander schreef:Op de Thoolse biddag lees ik het boekje "Gebedsgestalten" van ds. F. Bakker.
Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]
Doe normaal man!GKVerontrust schreef:DIA:
Geen boek, maar een blad:
De Saambinder
Digitale versie via Digibron.
Veel geschreven wat tot lering is.
Heb het bekeken. Een suf blaadje, DIA!
Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]
Ik hou het liever met de papieren versie.-DIA- schreef:Geen boek, maar een blad:
De Saambinder
Digitale versie via Digibron.
Veel geschreven wat tot lering is.
Ik bezit ze vrijwel allemaal.
Maar op digibron kom je (te) veel taalfouten tegen, helaas dat ik het zeg.
Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]
Helemaal mee eens. Ik ben in het bezit van de Saambinder vanaf plusminus 1956-1957 (er ontbreken in het begin enkele nummers. De papieren Saambinder zou ik ook de voorkeur aan geven, ware het niet dat het zoeken op Digibron heel gemakkelijk is. Zoeken in papieren Saambinders kan ook, maar dan moet je er wel veel tijd in steken. Wat betreft de taalfouten, je kunt natuurlijk ook het origineel bekijken. Daar zie je meteen wat er eigenlijk staat (voor het geval dat je iets niet meteen kunt ontcijferen).GerGem schreef:Ik hou het liever met de papieren versie.-DIA- schreef:Geen boek, maar een blad:
De Saambinder
Digitale versie via Digibron.
Veel geschreven wat tot lering is.
Ik bezit ze vrijwel allemaal.
Maar op digibron kom je (te) veel taalfouten tegen, helaas dat ik het zeg.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]
Dit is toch geen opmerking om je over te verbazen? De poster heet "GKV Verontrust" te zijn. Dat ligt mijlenver van de GG af.GerGem schreef:Doe normaal man!GKVerontrust schreef:DIA:
Geen boek, maar een blad:
De Saambinder
Digitale versie via Digibron.
Veel geschreven wat tot lering is.
Heb het bekeken. Een suf blaadje, DIA!
Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]
Op dit moment lees ik het boek "De wereldwijde vloed" van Tjarko Evenboer.
Bijzonder interessant. Werd me aangeraden door de plaatselijke boekhandel en ik kan het iedereen aanbevelen.
Bijzonder interessant. Werd me aangeraden door de plaatselijke boekhandel en ik kan het iedereen aanbevelen.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
-
- Berichten: 322
- Lid geworden op: 23 okt 2017, 15:03
Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]
Ik heb het ook zien liggen, maar ben bang dat het creationistische pseudo wetenschap is zoals meer van dit soort boeken (Ben Hovrink).Mistig schreef:Op dit moment lees ik het boek "De wereldwijde vloed" van Tjarko Evenboer.
Bijzonder interessant. Werd me aangeraden door de plaatselijke boekhandel en ik kan het iedereen aanbevelen.
Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]
Het is inderdaad redelijk vergelijkbaar met het boek van Ben Hobrink, zover ik me kan herinneren. Het is al jaren geleden dat ik dit boek heb gelezen. Toch zijn de argumenten wel overtuigend.Augustienus schreef:Ik heb het ook zien liggen, maar ben bang dat het creationistische pseudo wetenschap is zoals meer van dit soort boeken (Ben Hovrink).Mistig schreef:Op dit moment lees ik het boek "De wereldwijde vloed" van Tjarko Evenboer.
Bijzonder interessant. Werd me aangeraden door de plaatselijke boekhandel en ik kan het iedereen aanbevelen.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]
"Slaaf" door John Macarthur
MacArthur geeft aan dat de Bijbel verschillende beelden gebruikt om de identiteit van een gelovige in Christus te beschrijven: een schaap in de kudde, een lid van het lichaam of een steen van de tempel. Maar "slaaf" is géén metafoor, zei hij. "Het woord "doulos" komt 130 keer voor in het Nieuwe Testament en dat verwijst steeds naar het leven als christen. Het gaat hier om een realiteit: we zijn slaven van Christus. Dat betekent dat we onszelf moeten verloochenen en de controle over ons leven uit handen moeten geven. Christus kennen als Heere houdt in dat alles onder Zijn soevereine bestuur komt te staan."
Volgens MacArthur is het woord ‘slaaf’ in de moderne vertaling vervangen door de term ‘dienstknecht’. Maar hij benadrukt dat het Griekse woord voor ‘slaaf’ (doulos) in de oorspronkelijke tekst 124 keer wordt genoemd.
Christus is het volmaakte voorbeeld van een slaaf. "Hij vernederde Zich en nam de gestalte aan van een? slaaf. Hij zei: Niet mijn wil, maar Uw wil geschiede. Christus Zelf werd een slaaf van God, schrijft Paulus in Filippensen 2:7, zodat slaven onder de zonde, slaven der gerechtigheid en zonen van God kunnen worden."
Daaruit blijkt het wonder van de uitverkiezing, aldus MacArthur. "Slaven kiezen hun meester niet uit, maar de heer gaat naar de slavenmarkt en hij koopt zijn slaven. Zo is God op de slavenmarkt van de zonde gekomen. Niet u hebt Hem uitverkoren, maar Hij u. En Hij heeft ook de prijs betaald. U bent niet van uzelf, maar u bent gekocht met een prijs. Wat is die prijs? Zilver of goud? Nee, het kostbare bloed van een vlekkeloos Lam."
Volgens de predikant kunnen mensen het Evangelie niet begrijpen als ze de verhouding tussen slaaf en meester niet begrijpen. "Slaven zijn eigendom van hun heer, afhankelijk en zonder rechten. In het Romeinse Rijk kon een slaaf niet naar de rechtbank gaan. Hij had geen identiteit en geen bezit. Hij was voor honderd procent op zijn meester aangewezen. Slaven werden getuchtigd, ze werden beloond - net als christenen door God."
De uitverkorenen zijn slaven van Christus, maar ze worden in de Bijbel ook vrienden en zonen genoemd. "We zijn slaven, maar tegelijk ook vrienden en geadopteerde zonen. Een slaaf had geen burgerrechten, maar wij krijgen burgerrechten in de hemelen. We worden erfgenamen van God en mede-erfgenamen van Christus. Eens zullen we horen: Goed gedaan, trouwe slaaf. Ga in tot de vreugde van uw Heere."

MacArthur geeft aan dat de Bijbel verschillende beelden gebruikt om de identiteit van een gelovige in Christus te beschrijven: een schaap in de kudde, een lid van het lichaam of een steen van de tempel. Maar "slaaf" is géén metafoor, zei hij. "Het woord "doulos" komt 130 keer voor in het Nieuwe Testament en dat verwijst steeds naar het leven als christen. Het gaat hier om een realiteit: we zijn slaven van Christus. Dat betekent dat we onszelf moeten verloochenen en de controle over ons leven uit handen moeten geven. Christus kennen als Heere houdt in dat alles onder Zijn soevereine bestuur komt te staan."
Volgens MacArthur is het woord ‘slaaf’ in de moderne vertaling vervangen door de term ‘dienstknecht’. Maar hij benadrukt dat het Griekse woord voor ‘slaaf’ (doulos) in de oorspronkelijke tekst 124 keer wordt genoemd.
Christus is het volmaakte voorbeeld van een slaaf. "Hij vernederde Zich en nam de gestalte aan van een? slaaf. Hij zei: Niet mijn wil, maar Uw wil geschiede. Christus Zelf werd een slaaf van God, schrijft Paulus in Filippensen 2:7, zodat slaven onder de zonde, slaven der gerechtigheid en zonen van God kunnen worden."
Daaruit blijkt het wonder van de uitverkiezing, aldus MacArthur. "Slaven kiezen hun meester niet uit, maar de heer gaat naar de slavenmarkt en hij koopt zijn slaven. Zo is God op de slavenmarkt van de zonde gekomen. Niet u hebt Hem uitverkoren, maar Hij u. En Hij heeft ook de prijs betaald. U bent niet van uzelf, maar u bent gekocht met een prijs. Wat is die prijs? Zilver of goud? Nee, het kostbare bloed van een vlekkeloos Lam."
Volgens de predikant kunnen mensen het Evangelie niet begrijpen als ze de verhouding tussen slaaf en meester niet begrijpen. "Slaven zijn eigendom van hun heer, afhankelijk en zonder rechten. In het Romeinse Rijk kon een slaaf niet naar de rechtbank gaan. Hij had geen identiteit en geen bezit. Hij was voor honderd procent op zijn meester aangewezen. Slaven werden getuchtigd, ze werden beloond - net als christenen door God."
De uitverkorenen zijn slaven van Christus, maar ze worden in de Bijbel ook vrienden en zonen genoemd. "We zijn slaven, maar tegelijk ook vrienden en geadopteerde zonen. Een slaaf had geen burgerrechten, maar wij krijgen burgerrechten in de hemelen. We worden erfgenamen van God en mede-erfgenamen van Christus. Eens zullen we horen: Goed gedaan, trouwe slaaf. Ga in tot de vreugde van uw Heere."

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]
Net uit: Zwerver, van Sjoerd Veenman
Best aardig, die boeken over inspecteur Maritz. Had ze tot het verhaal in de krant nog niet gelezen.
Best aardig, die boeken over inspecteur Maritz. Had ze tot het verhaal in de krant nog niet gelezen.
- Niet meer zo actief -
Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]
Mijn man is ze ook aan het lezen en vindt ze ook best aardig.Mannetje schreef:Net uit: Zwerver, van Sjoerd Veenman
Best aardig, die boeken over inspecteur Maritz. Had ze tot het verhaal in de krant nog niet gelezen.
Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]
Afgelopen jaar zo'n 5000 blz Russische geschiedenis gelezen. Idd ben daar best wel trots op en ben van dat land gaan houden.
Hoop daar nog eens een bezoek te gaan brengen


Hoop daar nog eens een bezoek te gaan brengen







Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.