Ik weet niet wanneer jij een kleine jongen was maar waarschijnlijk voor 1907...vrouwen zonder hoed zijn in de GG nooit gewoon geweest.DDD schreef:Het gaat in dit om midden bond op dit moment.huisman schreef:Echt niet.....Er zijn (helaas) al verschillende GGs waar vrouwen zonder hoed de erediensten bijwonen. Vroeger ondenkbaar en voor mij een bewijs van verlinksing.DDD schreef:Welnee.huisman schreef:
eens.... maar ook opgerekt ter linkerzijde.
Er zijn geen gemeenten meer die te vergelijken zijn met de hedendaagse midden bond. Nergens worden in zondagse erediensten andere dan de Enige gezangen gezongen. Overal wordt in kerkdiensten een SV-editie gebruikt.
Het spectrum ter linkerzijde is dus veel kleiner geworden.
Ik ga hier geen rijtje predikanten plaatsen maar op prekenweb kun je vele preken beluisteren die echt niet veel anders zijn dan GB preken van 25 jaar geleden.
En dat vrouwen zonder hoed de kerkdiensten van een GG bijwonen, was toen ik een kleine jongen was, helemaal niet zo bijzonder. Je verwijt mij -overigens ten onrechte- dat ik geen goed beeld zou hebben van de CGK. Maar jouw beeld van de GG is niet compleet, en het zou goed zijn als je daar dan geen -onjuiste- uitspraken over zou doen.
Mijn ganse schoonfamilie is GG (van Leiderdorp tot Brakel, van Groningen tot ‘s Gravenpolder)
Toegegeven dat ik zelf nooit de verleiding gevoeld heb om GG te worden......heb een verbondje teveel

Dus incrowd ben ik niet maar wel een GG watcher en een trouw lezer van de SB .