Gereformeerde Gemeenten

Ad Anker
Moderator

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Ad Anker »

Panny schreef:Bijzonder dat een kleine gemeente als IJsselmonde na meer dan 60 jaar vacant geweest te zijn nu een eigen predikant krijgt!
Ik denk de verhoring van heel veel gebeden!
Misschien na al die jaren door veel mensen niet meer verwacht nu toch een wonder.
Ds. Schot ging donderdag voor in IJsselmonde. Zijn gebed is wel verhoord. Vind ik bijzonder om nu terug te luisteren.
Delftenaar

Bericht door Delftenaar »

Niet alleen voor IJsselmonde, maar voor heel Rotterdam: voor het eerst sinds lang (30 jaar o.i.d.?) krijgt een van de gemeenten in deze grote stad weer een eigen predikant.
Panny

Bericht door Panny »

Delftenaar schreef:Niet alleen voor IJsselmonde, maar voor heel Rotterdam: voor het eerst sinds lang (30 jaar o.i.d.?) krijgt een van de gemeenten in deze grote stad weer een eigen predikant.
Dominee Meeuse vertrok in 1992 uit Rotterdam Zuid (de gemeente die ' verhuisd ' is naar Barendrecht).
Reformer

Bericht door Reformer »

Panny schreef:
Delftenaar schreef:Niet alleen voor IJsselmonde, maar voor heel Rotterdam: voor het eerst sinds lang (30 jaar o.i.d.?) krijgt een van de gemeenten in deze grote stad weer een eigen predikant.
Dominee Meeuse vertrok in 1992 uit Rotterdam Zuid (de gemeente die ' verhuisd ' is naar Barendrecht).
ds. F. Harinck ging in januari 1994 met emeritaat, na vanaf 1985 te gemeente Rotterdam-Zuidwijk te hebben gediend.
En de zaligheid is in geen ander, want er is onder de hemel geen andere Naam onder de mensen gegeven waardoor wij zalig moeten worden.
Panny

Bericht door Panny »

Inderdaad, en volgens mij nam Dominee Terlouw het beroep aan naar Rotterdam Zuid. (en niet naar Barendrecht)
Reformer

Bericht door Reformer »

Panny schreef:Inderdaad, en volgens mij nam Dominee Terlouw het beroep aan naar Rotterdam Zuid. (en niet naar Barendrecht)
Klopt, maar nog geen 2 weken na zijn bevestiging in Rotterdam-Zuid werd het kerkgebouw in Barendrecht in gebruik genomen.
En de zaligheid is in geen ander, want er is onder de hemel geen andere Naam onder de mensen gegeven waardoor wij zalig moeten worden.
Jan Pieterszoon
Inactief

Bericht door Jan Pieterszoon »

https://www.rd.nl/kerk-religie/na-jaren ... -1.1460522

Als je zulk nieuws hoort, is er ook hoop voor andere (kleine[re]) gemeenten (die al lange[re] tijd vacant zijn).
Jeremiah

Bericht door Jeremiah »

Jan Pieterszoon schreef:https://www.rd.nl/kerk-religie/na-jaren ... -1.1460522

Als je zulk nieuws hoort, is er ook hoop voor andere (kleine[re]) gemeenten (die al lange[re] tijd vacant zijn).
Mooi idd.
emigrant
Verbannen

Bericht door emigrant »

voor wat Rotterdam betreft hoop ik dat de steppe zal gaan bloeien en juichen
Kijk niet naar de spelling en grammatica, ik ben dyslectisch.
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Want in Rotterdam bloeit en bloeide er niets meer !?

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI SCL-L21 met Tapatalk
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Klavart

Bericht door Klavart »

emigrant schreef:voor wat Rotterdam betreft hoop ik dat de steppe zal gaan bloeien en juichen
Welke steppe?
Wandelende
Inactief

Bericht door Wandelende »

Klavart schreef:
emigrant schreef:voor wat Rotterdam betreft hoop ik dat de steppe zal gaan bloeien en juichen
Welke steppe?
Dat vroeg ik mij ook af.
(~)
samanthi

Bericht door samanthi »

Orchidee schreef:Want in Rotterdam bloeit en bloeide er niets meer !? Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI SCL-L21 met Tapatalk
Nee joh hij bedoeld de steppe van de Ger Gem :D
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
eilander
Moderator

Re: RE: Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door eilander »

Wandelende schreef:
Klavart schreef:
Welke steppe?
Dat vroeg ik mij ook af.
Rotterdam. Ik heb althans niet de indruk dat dat een overwegend Godvrezende stad is. Wat natuurlijk niet betekent dat dat er helemaal niet meer is.
Ambtenaar

Re: RE: Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Ambtenaar »

eilander schreef:Rotterdam. Ik heb althans niet de indruk dat dat een overwegend Godvrezende stad is. Wat natuurlijk niet betekent dat dat er helemaal niet meer is.
Dat geldt zo’n beetje voor heel Nederland. Die ene predikant in Rotterdam zal weinig uitmaken. Zeker gezien het feit dat meer dan de helft van onze stad een andere culturele achtergrond heeft.
Plaats reactie