Ds. Schot ging donderdag voor in IJsselmonde. Zijn gebed is wel verhoord. Vind ik bijzonder om nu terug te luisteren.Panny schreef:Bijzonder dat een kleine gemeente als IJsselmonde na meer dan 60 jaar vacant geweest te zijn nu een eigen predikant krijgt!
Ik denk de verhoring van heel veel gebeden!
Misschien na al die jaren door veel mensen niet meer verwacht nu toch een wonder.
Gereformeerde Gemeenten
Re: Gereformeerde Gemeenten
- Delftenaar
Niet alleen voor IJsselmonde, maar voor heel Rotterdam: voor het eerst sinds lang (30 jaar o.i.d.?) krijgt een van de gemeenten in deze grote stad weer een eigen predikant.
Dominee Meeuse vertrok in 1992 uit Rotterdam Zuid (de gemeente die ' verhuisd ' is naar Barendrecht).Delftenaar schreef:Niet alleen voor IJsselmonde, maar voor heel Rotterdam: voor het eerst sinds lang (30 jaar o.i.d.?) krijgt een van de gemeenten in deze grote stad weer een eigen predikant.
- Reformer
ds. F. Harinck ging in januari 1994 met emeritaat, na vanaf 1985 te gemeente Rotterdam-Zuidwijk te hebben gediend.Panny schreef:Dominee Meeuse vertrok in 1992 uit Rotterdam Zuid (de gemeente die ' verhuisd ' is naar Barendrecht).Delftenaar schreef:Niet alleen voor IJsselmonde, maar voor heel Rotterdam: voor het eerst sinds lang (30 jaar o.i.d.?) krijgt een van de gemeenten in deze grote stad weer een eigen predikant.
En de zaligheid is in geen ander, want er is onder de hemel geen andere Naam onder de mensen gegeven waardoor wij zalig moeten worden.
Inderdaad, en volgens mij nam Dominee Terlouw het beroep aan naar Rotterdam Zuid. (en niet naar Barendrecht)
- Reformer
Klopt, maar nog geen 2 weken na zijn bevestiging in Rotterdam-Zuid werd het kerkgebouw in Barendrecht in gebruik genomen.Panny schreef:Inderdaad, en volgens mij nam Dominee Terlouw het beroep aan naar Rotterdam Zuid. (en niet naar Barendrecht)
En de zaligheid is in geen ander, want er is onder de hemel geen andere Naam onder de mensen gegeven waardoor wij zalig moeten worden.
-
- Inactief
https://www.rd.nl/kerk-religie/na-jaren ... -1.1460522
Als je zulk nieuws hoort, is er ook hoop voor andere (kleine[re]) gemeenten (die al lange[re] tijd vacant zijn).
Als je zulk nieuws hoort, is er ook hoop voor andere (kleine[re]) gemeenten (die al lange[re] tijd vacant zijn).
Mooi idd.Jan Pieterszoon schreef:https://www.rd.nl/kerk-religie/na-jaren ... -1.1460522
voor wat Rotterdam betreft hoop ik dat de steppe zal gaan bloeien en juichen
Kijk niet naar de spelling en grammatica, ik ben dyslectisch.
Want in Rotterdam bloeit en bloeide er niets meer !? 
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI SCL-L21 met Tapatalk

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Welke steppe?emigrant schreef:voor wat Rotterdam betreft hoop ik dat de steppe zal gaan bloeien en juichen
- Wandelende
- Inactief
Dat vroeg ik mij ook af.Klavart schreef:Welke steppe?emigrant schreef:voor wat Rotterdam betreft hoop ik dat de steppe zal gaan bloeien en juichen
(~)
Nee joh hij bedoeld de steppe van de Ger GemOrchidee schreef:Want in Rotterdam bloeit en bloeide er niets meer !?

O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Re: RE: Re: Gereformeerde Gemeenten
Rotterdam. Ik heb althans niet de indruk dat dat een overwegend Godvrezende stad is. Wat natuurlijk niet betekent dat dat er helemaal niet meer is.Wandelende schreef:Dat vroeg ik mij ook af.Klavart schreef:Welke steppe?emigrant schreef:voor wat Rotterdam betreft hoop ik dat de steppe zal gaan bloeien en juichen
Re: RE: Re: Gereformeerde Gemeenten
Dat geldt zo’n beetje voor heel Nederland. Die ene predikant in Rotterdam zal weinig uitmaken. Zeker gezien het feit dat meer dan de helft van onze stad een andere culturele achtergrond heeft.eilander schreef:Rotterdam. Ik heb althans niet de indruk dat dat een overwegend Godvrezende stad is. Wat natuurlijk niet betekent dat dat er helemaal niet meer is.